Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-12-26, 11:02
Medlem
Hur mycket bättre är det att "bara" gå ner 0.5 kg i veckan istället för hela 1 kg?

Får man slappare hud om man går ner för mycket (1 kg i veckan) för snabbt, kan man motverka det lite genom att lyfta vikter ?
Citera
2019-12-26, 11:04
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
Hur mycket bättre är det att "bara" gå ner 0.5 kg i veckan istället för hela 1 kg?

Får man slappare hud om man går ner för mycket (1 kg i veckan) för snabbt, kan man motverka det lite genom att lyfta vikter ?
Beror på hur gammal du är. Unga som bantar ner sig får sällan överskotts hud såvida de inte är gravt överviktiga och går ner 10kg i veckan.
Men är du närmare medelåldern så är det nog bra att inte gå ner mer än 1 kg i veckan för att låta huden hinna med.
Citera
2019-12-26, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Beror på hur gammal du är. Unga som bantar ner sig får sällan överskotts hud såvida de inte är gravt överviktiga och går ner 10kg i veckan.
Men är du närmare medelåldern så är det nog bra att inte gå ner mer än 1 kg i veckan för att låta huden hinna med.
är 24. ja man måste ligga på underskott av 7000 kalorier för att gå ner 1 kg. så att gå ner mer än 1 kg i veckan skulle för mig vara omöjligt
Citera
2019-12-26, 11:13
Medlem
15minFames avatar
Citat:
är 24. ja man måste ligga på underskott av 7000 kalorier för att gå ner 1 kg. så att gå ner mer än 1 kg i veckan skulle för mig vara omöjligt
Jag som tjej kunde gå ner 2 kg i veckan och då hade jag inte så mycket övervikt. Jag gillade att träna samt gick på en 1200 kcal diet. Du som kille, med klart mer muskler som drar mer energi, borde ha det lättare.
Ta en titt på Biggest Loser och se hur de går ner 10kg första veckan.
Citera
2019-12-26, 11:24
Medlem
Det är individuellt men 2 kg i månaden låter lagom. Saken är hur du väljer och gå ner. Det du ska göra om du vill bli tränad och mer balanserad i kroppen är att äta mycket mat men nyttig, och styrketräna gör 2 bas övningar på ben rygg bröst a 5 set. Gör 3 övningar a 3 set för triceps biceps axlar mage. Ät 3 ggr om dagen det största målet tar du efter träning, drick mycket vatten. Känner du dig trött äter du för lite, känner du dig jäst äter du för mycket. Hitta balansen det beror helt på hur mycket kalorier du gör av med, rör dig på jobbet cyklar dit går i trappor osv. I början kommer du gå upp ngt kilo det är fullt normalt, säg efter 2-3 månader dvs efter 20-30 pass då har din kropp fått igång maskineriet då påbörjas fettförbränningen rejält ligg på 2 kilos nedgång i månaden så kommerdu få en grym kroppmed tålamod, skit i vad alla andra skriver några kommer veta dom flesta inte så gör som jag säger så blir det fin fint känn ingen stress, du kan inte påskynda det radikalt lycka till
Citera
2019-12-26, 11:36
Medlem
Citat:
Jag som tjej kunde gå ner 2 kg i veckan och då hade jag inte så mycket övervikt. Jag gillade att träna samt gick på en 1200 kcal diet. Du som kille, med klart mer muskler som drar mer energi, borde ha det lättare.

Biggest looser är misshandel det är hemskt och direkt dåligt för deltagarnas kroppar men jävligt underhållande
Citera
2019-12-26, 11:39
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ignorethem
Biggest looser är misshandel det är hemskt och direkt dåligt för deltagarnas kroppar men jävligt underhållande
Min poäng var att det går att gå ner mer än 1 kg i veckan som ts påstår tror sig vara hans max.
Citera
2019-12-26, 12:17
Medlem
Citat:
Min poäng var att det går att gå ner mer än 1 kg i veckan som ts påstår tror sig vara hans max.

Nej din poäng är att du vill berätta hur duktig du är. Så nu uppmanar jag ts en gång till följ min enkla guide. Ät nyttigt träna så kommer du få en grym kropp om du går ner ca 2 kg i månaden.
Citera
2019-12-26, 12:36
Medlem
15minFames avatar
Citat:
skit i vad alla andra skriver några kommer veta dom flesta inte så gör som jag säger så blir det fin fint känn ingen stress, du kan inte påskynda det radikalt lycka till
Citat:
Nej din poäng är att du vill berätta hur duktig du är. Så nu uppmanar jag ts en gång till följ min enkla guide. Ät nyttigt träna så kommer du få en grym kropp om du går ner ca 2 kg i månaden.
TS var orolig för slapp hud och det svarade jag på. Du låter som en liten besserwisser som inget vet. Jag tog mig själv samt Biggest loser som exempel på att det går att gå ner mer än 1 kg i veckan. Om du är imponerad av det så kan jag bara tacka.
Citera
2020-01-12, 00:40
Medlem
Citat:
Hur många kilo gick du ner över hur lång tid?

För att gå ner 2 kg i veckan när du äter 1200 kcal måste du göra av med ca 3200 kcal om dagen. Hur lyckades du med det som tjej? Det är ju inte omöjligt men kräver ganska mycket aktivitet.
Citera
2020-01-14, 09:42
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Hur många kilo gick du ner över hur lång tid?

För att gå ner 2 kg i veckan när du äter 1200 kcal måste du göra av med ca 3200 kcal om dagen. Hur lyckades du med det som tjej? Det är ju inte omöjligt men kräver ganska mycket aktivitet.
Jag hade gått upp i vikt pga p-piller så när jag slutade med dem mådde jag bättre och det var lätt att gå ner i vikt för jag var piggare, aktivare samt inte så hungrig. Jag började då träna och ett tag gick jag på gymmet och tränade både styrka och kondition 3 timmar per dag, 4-5 dagar i veckan. Då gick jag ner 2 kg. Men oftast gick jag ner 1 kg/veckan för det var inte alltid jag gick så ofta till gymmet. Oftast 3-4 dagar/veckan.
Så om jag som tjej på 162cm kan det så kan helt klart en kille göra det. De som förlorar mest vikt är alltid män i Biggest Loser och det är dels för att de har mer att gå ner men också för att de kan öka sin förbränning med muskler som vi tjejer inte kan.
Citera
2020-01-14, 14:53
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:

Det beror lite på. Vad väger du? Vad vill du gå ner till? Har du fått bristningar av viktuppgången?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in