2020-01-05, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Det är du som yrar, du får gärna hänvisa till någon intervju som säger att man medvetet väljer att springa på löpband för att det skulle träna "andra relevanta benmuskler" som man då missar att träna på löpning utomhus eller redan tränar vid normal längdskidåkning.

Och ditt andra stycke är korrekt, det är därför det är vanligt för att se längdskidåkare både cykla och ro. Löpning blir som alla vet ensidigt med tiden.

Så har jag inte uttryckt mig. Läs om och gör rätt.
2020-01-05, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Ni vet om att en norrman skulle vunnit om det inte vore för ett jippo som att klättre uppför en slalombacke som avgör allt? Känns som att ni ser det ni vill se.

Cologna är varken ryss eller norrman... han har vunnit touren rätt många gånger.

De två snabbaste uppför idag var nog norrmännen Krüger och Röthe, åtminstone i min TV-sändning.
2020-01-05, 15:52
Medlem
Blev en totalsovjetisk uppvisning både på dam och herrsidan. Norge och Ryssland.
2020-01-05, 15:54
Medlem
Fabulators avatar
Endelig litt svensk jubel

Bols og Nepryaeva har forbedret sin klatring markant i år.
Medlem
En fråga som inställer sig: Visst är Ustiugovs ryck lite korta nuförtiden? Känns som om han slösar massor av energi på meningslösa kraftutbrott som han håller i bara några sekunder så det inte hinner bli några tidsavstånd att förvalta. Vi har sett det i många lopp under touren.

Har han dålig uppfattning om sin egen kapacitet eller konkurrenternas?
Bannlyst
Rhöte var kass.
2020-01-05, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Blev en totalsovjetisk uppvisning både på dam och herrsidan. Norge och Ryssland.

😀
2020-01-05, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Det lilla som jag vet om just Kalla, så löptränar hon på myren då det enligt henne är mer stärkande för hela kroppen än vanlig konditionsträning på t.ex. löpbandet. Det är också skonsammare för knän osv, och enligt Kalla sj så ger det henne ett endorfinrus.
Jag kan hålla med om det.
Men jag kan inte gå in exakt i detalj på alla positiva fördelar varför just Kalla är så inbiten myrlöpare.
Därför bör du ta detta med henne i stället.

Men om man överför myrlöpning till längdåkningen, vilka fördelar ger det som inte löpband kan ge?

Och på vilket sätt är myrlöpning skonsamt? Är det alla tuvor som gör att man lätt trampar snett? Är det att man blir genomblöt och gyttjig när man springer i flera timmar som är bra? Är det variationen mellan gräs, tuvor, gyttja, vatten och högt gräs som är skonsamt? Fästingar och andra farliga kryp? Det vore intressant att veta liksom.
2020-01-05, 15:57
Medlem
tdlefnierreguss avatar
De visade en intervju med kläbo innan start och då nämnde den norska reportern att martin johnsrud sundby kan dra upp farten. Han är väl inte ens med?
2020-01-05, 15:58
Medlem
Vad menade MPH med att denna version är tydligare än jaktstart? Är hon onykter?
2020-01-05, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
De visade en intervju med kläbo innan start och då nämnde den norska reportern att martin johnsrud sundby kan dra upp farten. Han är väl inte ens med?

Nej, den intervjun var förmodligen inför någon masstart, inte ens sista etappen, förra året.
2020-01-05, 16:00
Medlem
Harald99s avatar
Hård blir officiellt pensionär idag, hur länge till håller han på/får fortsätta?
Kommer sakna honom oavsett när den dagen väl kommer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in