2020-01-05, 12:52
Medlem
JMGLs avatar
Varför blir alltid svenska åkare förkylda så ofta? Jag har aldrig hört talas om en norsk åkare som varit förkyld någon gång. Ingen rysk heller för den delen.
2020-01-05, 12:53
Medlem
Blir intressant om Gleb retivykh sätter knallfart i starten Kan bli intressant.
2020-01-05, 12:55
Bannlyst
Ingen Ebba Andersson, ingen Andre Pops och ingen Mattias Fredriksson, jag tror jag går och lägger mig igen.
2020-01-05, 12:56
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joow
Ja så kan ju se det men håller inte med. Hade det varit 2022 nu hade man ju fortfarande haft OS att se framemot. Och Ebba hade knappast chansat på TDS utan tränat istället och Stina hade inte gått på så hårt efter skada. Man hade ju verkligen sett fram emot den här säsongen, äntligen en säsong där svenskarna skulle ta TDS och världscupen på allvar. Istället har det blivit käftsmäll på käftsmäll. Men för all del, det finns fortfarande tävlingar kvar och chans att göra resultat.

Det kan väl knappast bli sämre? Mer än halva säsongen återstår.
2020-01-05, 12:56
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Calles härliga taktik:

"Blir man trött så får man bara fortsätta".
2020-01-05, 12:57
Medlem
Aldrig att Ebba bara är ”förkyld”. Något fuffens pågår i det svenska damlandslaget. Något står verkligen inte rätt till.
2020-01-05, 12:57
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JMGL
Varför blir alltid svenska åkare förkylda så ofta? Jag har aldrig hört talas om en norsk åkare som varit förkyld någon gång. Ingen rysk heller för den delen.

Flera norrmän har avbrutit den här touren pga förkylningar. Det är dock sällan de riktiga storfräsarna blir sjuka.
2020-01-05, 12:58
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Aldrig att Ebba bara är ”förkyld”. Något fuffens pågår i det svenska damlandslaget. Något står verkligen inte rätt till.

Utveckla gärna.
2020-01-05, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Ribom bättre än Sundling på förhand? Skulle inte jag ha tyckt i alla fall.
Glömde henne. Två av sju då. Inte så mycket bättre dock.
2020-01-05, 13:01
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja vad fan, bättre att hon blev sjuk före loppet och inte bar på symtom som satte ner prestationen. Hela TdS känns halvljum på något sätt och säsongen är halvljum. Ebba får ta nya tag och avsluta bra för att vara redo kommande säsong då det finns något att verkligen bespetsa sig på.

Kalla har väl nu chansen att bli bästa svenska.

Tour de Ski har väl för svensk del varit mer eller mindre halvljum sedan 2008.
2020-01-05, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania

Och du tror att det inte tas dopingtester på åkare bara för att de är sjuka? I så fall hade nog väldigt många blivit sjuka. För jag antar att du syftade på doping.
2020-01-05, 13:02
Medlem
welcometorealitys avatar
Kul att det är en masstart nu uppför backen, de känns mer spännande då..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in