• 4
  • 5
2019-12-25, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Om man inte har något annat sätt att kommunicera än att ta till våld är man en liten människa som kanske själv behöver hjälp?

Slrev tilteln, Slå tillbaks respekten för att folk skulle klicka in och få igång tråden, sjävöva anledningen till att jag starta tråden är att jag inte vill bli arg på min bror för något sånt här längre så jag kanske råkar slå honom eller skrika på honom och göra hela familjen upprörd
Citera
2019-12-25, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Verkar som du tagit befälet över familjen som alfahanne redan. Bra jobbat. Din far kommer säkert från 68-vänstern och är uppenbarligen inte i stånd till den positionen och din bror verkar försöka. Så bra att du visar vem som bestämmer eftersom du har dessa egenskaperna.

Det behövs idag. Sånt ligger djupt rotat i våran DNA och vi behöver starka ledare som visar vägen i dagens kränkta HBTQ-samhälle. Kör på och visa vem som bestämmer.

Det är vad jag tror, jag vill uppfostra min familj med att det finns en stark respekt inom familjen någon dag. Tror det är anledningen att många familjer och min bror är olyckliga, att de strävar så långt bort från det vårt DNA säger att vi behöver dvs gemenskap, ett syfte i livet(man vill inte va värdelös) och att ha en familj eller driva den frammåt.

Och ja, patriarken i familjen eller hur man ska beskriva det (den senaste riktigt Starka mannen i familjen). Kommer från kommunist parti, farsan när han kom i ålder drogs till svensk vänster politik och velat ha en mer tolerant familj vilket låter jättebra så länge inte respekten försvinner
Senast redigerad av Lastkajje 2019-12-25 kl. 13:42.
Citera
2019-12-25, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ornu
Er nok faren din sin oppførsel du må ta tak i her, han trenger å manne seg opp litt. Broren din er nok ulykkelig og i kombinasjon med hans ekstreme bortskjemthet tar han det ut på de rundt seg. Det er opp til faren din å effektivt demonstrere at slik oppførsel er ikke grei, han kan jo ikke legge det over på deg mens han fortsetter å oppmuntre oppførselen hans.

Her er hva jeg hadde gjort i fars situasjon: bytt lås på døren og si bestemt fra til sønn at han er velkommen hvis han oppfører seg ordentlig, ellers kan han holde seg vekk med sitt tull. Å drive og plystre på folk er langt, langt over streken selv for den mildeste mann.

Ja han är väldigt olycklig, men vi har försökt med förstående att få honom att må bättre.
Farsan min försöker med jämna mellanrum men han är ju trött så mycke han jobbar så försök att läxa upp honom kommer ofta bara när han fått nokk och blir irriterad så det ses av brorsan som en attack snarare än att han försöker hjälpa honom.
Citera
2019-12-25, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastkajje
Ja han är väldigt olycklig, men vi har försökt med förstående att få honom att må bättre.
Farsan min försöker med jämna mellanrum men han är ju trött så mycke han jobbar så försök att läxa upp honom kommer ofta bara när han fått nokk och blir irriterad så det ses av brorsan som en attack snarare än att han försöker hjälpa honom.
Forstår at det er vanskelig for faren din å avvise en syk sønn, men på et eller annet vis må dere jo få grep på det her. Kan ikke legge det helt på bror heller, som kanskje ikke tenker helt klart i sin selvmedlidende situasjon. Altså, broren din oppfører seg helt respektløst, men faren din oppfører seg jo også på en måte som er umulig å ha respekt for. Personlig hadde jeg kastet krapylet ut og låst døren til han skikker seg, men du må i alle fall få faren din til å ikke respondere på plystring og slikt. Oppfører man seg som en hund så blir man jo behandlet som en hund, samme hvor snill man er. Dessverre.
Citera
2019-12-25, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ornu
Forstår at det er vanskelig for faren din å avvise en syk sønn, men på et eller annet vis må dere jo få grep på det her. Kan ikke legge det helt på bror heller, som kanskje ikke tenker helt klart i sin selvmedlidende situasjon. Altså, broren din oppfører seg helt respektløst, men faren din oppfører seg jo også på en måte som er umulig å ha respekt for. Personlig hadde jeg kastet krapylet ut og låst døren til han skikker seg, men du må i alle fall få faren din til å ikke respondere på plystring og slikt. Oppfører man seg som en hund så blir man jo behandlet som en hund, samme hvor snill man er. Dessverre.

Ja han har ju all anledning att vara olycklig, jag har verkligen inte svarat bättre när jag fått dåliga nyheter.
Ska ta upp det med farsan att det måste få ett abrupt slut som du föreslår
Citera
2019-12-25, 17:06
Medlem
ShallowInfidels avatar
Den som måste ge din bror en hård jävla lavett är just din far, hur fan ska du kunna fostra din 6 år äldre bror? Det går inte, först av allt måste han se upp till dig, vilket han knappast lär göra för han är äldre och tydlingen även en jävla idiot.

Snacka med din far, det här blir nog en av de sista stora faderliga plikterna som krävs av honom så se till att han gör det ordentligt.
Citera
2019-12-25, 23:35
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastkajje
Min storebror är 6 år äldre, lite sjuk ochh därför får ”sympati” / kommer undan med att vare en brat helt enkelt.
Idag har han dock beårdrat min pappa att hämta en öl, och har fått vanan att vissla på honom för få uppmärksamhet.
När han visslade på mig en gång när vi var ute gav jag honom en lavett och förklarade att man visslar på Hundar inte någon man är familj med.
Hur ska jag göra, min pappa kan ej säga till honom då han är för bortskämd för det och han tycker att stackarn har det svårt nog. Patriarken i vår familj har bett mig i somras att lära min bror om respekt men jag vet inte hur, han har trots allt fru så jag vill inte skämma ut honom.

1.Vad ska jag säga till honom? Jag vet ärligt inte längre.
2.Hur kan jag lära honom att behandla vår pappa med respekt?
Du kan missbruka min tillit och mina värderingar Men Fan Inte min pappa, han har lidit för oss.
Vad hade ni gjort? Snälla var rimliga dvs inte Knyt en sten runt hans fötter o släng honom i sjön.

För diskussionens skull:
Är det rätt eller fel att jag vill göra något åt det? Är det min sak ens? Hade ni accepterat en familjemedlem såhär/vad är era erfarenheter?

Tillägg, Skäms över att ta upp familjeproblem i ett forum men gjort är gjort, även i raseri.
Han är runt 30, Sjukdom: Tarmsjukdom, han har möjligtvis adhd (apropå visslandet o ticksen).

Prata med din far i enrum om hur du (och förmodligen andra) uppfattar detta beteende. När han förstår borde han rimligtvis sluta att låta sig kuvas av din bror.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in