Citat:
Ursprungligen postat av
barfotalasse
Verkar som du tagit befälet över familjen som alfahanne redan. Bra jobbat. Din far kommer säkert från 68-vänstern och är uppenbarligen inte i stånd till den positionen och din bror verkar försöka. Så bra att du visar vem som bestämmer eftersom du har dessa egenskaperna.
Det behövs idag. Sånt ligger djupt rotat i våran DNA och vi behöver starka ledare som visar vägen i dagens kränkta HBTQ-samhälle. Kör på och visa vem som bestämmer.
Det är vad jag tror, jag vill uppfostra min familj med att det finns en stark respekt inom familjen någon dag. Tror det är anledningen att många familjer och min bror är olyckliga, att de strävar så långt bort från det vårt DNA säger att vi behöver dvs gemenskap, ett syfte i livet(man vill inte va värdelös) och att ha en familj eller driva den frammåt.
Och ja, patriarken i familjen eller hur man ska beskriva det (den senaste riktigt Starka mannen i familjen). Kommer från kommunist parti, farsan när han kom i ålder drogs till svensk vänster politik och velat ha en mer tolerant familj vilket låter jättebra så länge inte respekten försvinner