2019-12-24, 20:05
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Varför måste klockan likna en Rolex?
Då kan du lika gärna köpa en wannabe Rolex från Steinhart.
Du vet ju själv knappt hur en Rolex ser ut så varför är det så viktigt?

För jag gillar designen sa jag ju, och jag är inte dum i huvudet som lägger 200k på en klockjävel.

Angående steinhart, är det skit kvalité?
Citera
2019-12-24, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
För jag gillar designen sa jag ju, och jag är inte dum i huvudet som lägger 200k på en klockjävel.

Angående steinhart, är det skit kvalité?

Knappast dum i huvudet att kopa en 200K+ klocka [om man kan] som sekunden efter ar vard 50-300% mer.
Se PP Nautilus. Rolex GMT II SS, Daytona, SDDS Submariner SS SkyDwellerSS Blue etc.

Ytterst fa nya foremal man kan gora dessa pengar pa forutom dessa supetheta klockor.

Problemet ar att fa tag i dem via AD.....

Kollade du pa Kaplans?
Citera
2019-12-24, 20:31
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Knappast dum i huvudet att kopa en 200K+ klocka [om man kan] som sekunden efter ar vard 50-300% mer.
Se PP Nautilus. Rolex GMT II SS, Daytona, SDDS Submariner SS SkyDwellerSS Blue etc.

Ytterst fa nya foremal man kan gora dessa pengar pa forutom dessa supetheta klockor.

Problemet ar att fa tag i dem via AD.....

Kollade du pa Kaplans?

Är inte intresserad att sälja, köper en klocka för att den ska användas. Ja, men dom som jag fattat stort tycke är Seiko, det blir en/ett par sånna. Tackar för eran hjälp!
Citera
2019-12-24, 20:46
Bannlyst
https://imgur.com/a/X6EsM9w

Lidl har haft en liknande.
Citera
2019-12-24, 22:42
Medlem
OCoileains avatar
Citat:
Hur menar du med kvalitén? Skillnaden? Den såg tyvärr förjävlig ut. Då är ju seikon mer lik en Rolex.
Vad är skillnaden på en Dacia och en Mercedes? Materialet "känns" bättre, länken är tajtare och fäster mer naturligt, urverket är ett väl beprövat schweisiskt urverk som går betydligt bättre och stabilare jämfört med Seikos budgetverk och så vidare.

Personligen tycker jag att den jag länkade är mer lik en Submariner/Sea Dweller än din Seiko. Den du hade som förslag har en helt annat boettform, betydligt mer lik vad som användes av andra tillverkare under 70-talet och att den blå/turkosa tavlan är rätt olik Rolex mattsvarta tavla.

Nåja, det viktigaste är att man själv gillar klockan än att andra gillar den eller kommenterar. Det är trots allt bara ägaren som förhoppningsvis ska bära den dagligen.
Citera
2019-12-24, 23:19
Citat:
Ursprungligen postat av OCoileain
Vad är skillnaden på en Dacia och en Mercedes? Materialet "känns" bättre, länken är tajtare och fäster mer naturligt, urverket är ett väl beprövat schweisiskt urverk som går betydligt bättre och stabilare jämfört med Seikos budgetverk och så vidare.

Personligen tycker jag att den jag länkade är mer lik en Submariner/Sea Dweller än din Seiko. Den du hade som förslag har en helt annat boettform, betydligt mer lik vad som användes av andra tillverkare under 70-talet och att den blå/turkosa tavlan är rätt olik Rolex mattsvarta tavla.

Nåja, det viktigaste är att man själv gillar klockan än att andra gillar den eller kommenterar. Det är trots allt bara ägaren som förhoppningsvis ska bära den dagligen.

väl talat, tack för inlägg. Har bestämt mig, det blir denna https://www.careofcarl.com/sv/artikl...ver-xl--2.html
Citera
2019-12-24, 23:22
Medlem
OCoileains avatar
Citat:
väl talat, tack för inlägg. Har bestämt mig, det blir denna https://www.careofcarl.com/sv/artikl...ver-xl--2.html
Kul val! Som jag skrev tidigare är jag partisk emot Oris, jag tycker att de har gett ett vädligt positivt intryck när jag har provat dem. Med det sagt så är Seiko ett klassiskt val i klockvärlden, så jag hoppas att du blir nöjd med klockan när du får hem den!
Citera
2019-12-24, 23:28
Citat:
Ursprungligen postat av OCoileain
Kul val! Som jag skrev tidigare är jag partisk emot Oris, jag tycker att de har gett ett vädligt positivt intryck när jag har provat dem. Med det sagt så är Seiko ett klassiskt val i klockvärlden, så jag hoppas att du blir nöjd med klockan när du får hem den!

Tack, när du sa det där kanske det endå inte var någon skräp klocka jag beställde hem trotsallt. God fortsättning!
Citera
2019-12-25, 00:42
Medlem
OCoileains avatar
Citat:
Tack, när du sa det där kanske det endå inte var någon skräp klocka jag beställde hem trotsallt. God fortsättning!
Absolut inte! Skräp i detta sammanhanget skulle innebära något i stil med Daniel Wellington, Gant eller liknande. Du har trots allt köpt ett "riktig" klocka från "ett riktigt" klockföretag. Jag hade själv en liknande Seiko för många år sedan och den tickade på alldeles vardagligt och utan problem. God fortsättning min vän!
Citera
2019-12-25, 07:03
Medlem
Facades avatar
Citat:

Det är ett mycket bra val. En mycket bra klocka.
Den ser dock ingenting ut som en Rolex förutom att dom båda två är dykare. Men den där är 100 gånger bättre än en tragisk Steinhart eller liknande.
Höga poäng från mig på det valet!
Citera
2019-12-25, 09:41
Medlem
Orient har snygga och prisvärda dykarur. Man får väldigt mycket för pengarna.
Citera
2019-12-25, 19:52
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Det är ett mycket bra val. En mycket bra klocka.
Den ser dock ingenting ut som en Rolex förutom att dom båda två är dykare. Men den där är 100 gånger bättre än en tragisk Steinhart eller liknande.
Höga poäng från mig på det valet!

Hoppas den håller en vettig kvalité bara. Är ju jäkligt noobig gällande klockor, och det där blir min första klocka över dryga tusenlappen. Skönt att höra från er att den är lite bra iallafall, tack för återkoppling och god fortsättning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in