2019-12-23, 18:44
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Kan vi hoppas att Adam Cwejman på GP tar tag i detta? Hans ledare om Bråttsförnekande rådet (Brå) nyligen var en riktig femetta.
Min tanke är också att det någonstans i hela vårt förbannade land borde finnas åtminstone EN någorlunda välkänd journalist som är villig att ta tag i detta..

Eller är hela journalistkåren en enda levande organism med gemensam hjärna?
Citera
2019-12-23, 18:46
Medlem
Haddos avatar
Kan man koppla ihop detta med dessa sammordningsnummer som finns i massor. Är det ett sätt att förmedla pengar till människor? Dvs mutor? Är det inte konstigt att utländska politiker får pengar av svenska staten?
Citera
2019-12-23, 18:48
Medlem
Mindbusinesss avatar
Hur i helvete lyckas han vara sjukskriven sedan januari 2015! Ett hån mot alla svenskar som nobbas av FK. Min egen lillasyster, busschaufför, bröt benet. FK nobbade sjukskrivning. Hon kunde söka annat jobb där gipstaket inte hindrar...
Citera
2019-12-23, 18:58
Medlem
skraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Hur i helvete lyckas han vara sjukskriven sedan januari 2015! Ett hån mot alla svenskar som nobbas av FK. Min egen lillasyster, busschaufför, bröt benet. FK nobbade sjukskrivning. Hon kunde söka annat jobb där gipstaket inte hindrar...

Jag antar att din kära syster inte är sandneger, därav att hon fick klara sig själv. Vi svenskar är fel sort.
Citera
2019-12-23, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrax
Jag antar att din kära syster inte är sandneger, därav att hon fick klara sig själv. Vi svenskar är fel sort.
Det här kommer att slå tillbaka, sanna mina ord. Nu under julhelgen träffas folk och detta sprider sig.
Kan få en kraftig rekyleffekt och kommer att visa sig vid nästa gallupundersökning; Sd 30%, yes!
Löfvéns mumlande om "mörkerkrafterna" har plötsligt fått en helt annan innebörd.
Citera
2019-12-23, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moshindeiru
Klart du får din pension även om du utvandrat. Alla pensionärer som bor i Spanien och Portugal har väl sin pension från Sverige kvar eller?

Uppdrag granskning gjorde ju ett reportage för någon tid sedan, bla om en zigenare vars mor flyttat tillbaka till Rumänien, dom plockade fortfarande ut pension trots att tanten varit död i 7-8år
Citera
2019-12-23, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Min tanke är också att det någonstans i hela vårt förbannade land borde finnas åtminstone EN någorlunda välkänd journalist som är villig att ta tag i detta..

Fria tider mfl fria tidningar och redaktioner visar att de verkligen behövs. Klart är att det är svårt att lita på att de större tidningarna och redaktionerna ska publicera sk obekväma sanningar. De sitter mer eller mindre fast i det politiskt korrekta Sverige. Men klart att GP , DN och övriga är medvetna om att de tappar i tilltro ganska fort när de väljer bort för dem själva obekväma sanningar.
Citera
2019-12-23, 19:24
Medlem
Citat:

Det krävs stake för att gå utanför PK-boxen och presentera något alldeles eget, opåverkat material.
En bra journalist ska våga ifrågasätta, ska våga vrida och vända på det material hon/han får tag i. Det skapar respekt hos läsaren, oavsett medium. Ligg inte och tryck i buskarna, bit huvudet av rädslan och gå ut i folkets tjänst!
Citera
2019-12-23, 19:31
Medlem
MrAndress avatar
Har nu flertalet gånger skrivit på Aftonbladets supernytt om detta sedan igår.

Och döm om min förvåning så har dom inte visat något i sitt flöde.
Citera
2019-12-23, 19:34
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Har nu flertalet gånger skrivit på Aftonbladets supernytt om detta sedan igår.

Och döm om min förvåning så har dom inte visat något i sitt flöde.

Samhällsnytt har gått ut med bättre jmf bilder nu.
Citera
2019-12-23, 19:34
Medlem
Haddos avatar
Citat:

Egentligen så skiter jag i om dom tar upp det eller inte. Vi vet ju. Hela folket vet ju. Det är bara politiker som läser skiten i alla fall. Och dom ska inte lyssna på tidningar. De ska lyssna på folket. dvs. folk som bor ute bland oss och representerar oss.

Men om du frågar mig så tror jag att dom har en egen centralhjärna. Men den hjärnan är inte belägen i Sverige.
Citera
2019-12-23, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Fanskapet har två FB-konton. Samma person på bilderna, om han inte har en tvillingbror.

https://www.facebook.com/A.razaqahmadzai/

https://www.facebook.com/razaq.ahmadzai

Visst är det samma person, kolla födelsemärke i pannan och över ögonbrynet

Razaq Ahmadzai tack för att du valde Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här