2019-12-23, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Du får behålla din pension även om du utvandrare, jag kommer att få min pension fast Jag utvandrat

Klart du får din pension även om du utvandrat. Alla pensionärer som bor i Spanien och Portugal har väl sin pension från Sverige kvar eller?
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
En världsnyhet! Detta är oerhört stort, självaste RT skriver om det. De länkar även till Fria Tiders artikel. https://www.rt.com/news/476632-sweden-afghanistan-benefit-fraud-politician/

Otroligt, och inte en stavelse i svenska medier, de som egentligen ska föra talan för det folk som nu blir bestulet på sina pengar av denne afghanske ... hund ... höll jag på att säga, så upprörd blir jag. Nu kommer väl Aschberg och ringer på min dörr, kan jag tänka.
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Jag tror att detta och förra avslöjandet kommer att innebära en brytpunkt för "alternativa media" i Sverige.
Citera
Medlem
15minFames avatar
Det är uppenbart att det jobbar aktivister och extremister på dessa poster som beviljar dessa utbetalningar. Och ingen vågar slå larm för att inte bli rasist-förklarad.

Citat:
Ursprungligen postat av VladimirDuterte
Det är ju ren slump att såna här fall kommer fram, bara på grund av att människan råkar bli "känd". Det rör sig säkert om tiotusentals människor som utnyttjar systemet på det här viset.

Helt klart dags att lägga ner alla bidrag och sänka skatterna kraftigt istället.
Jo, med alla falska pass och tv4 rapporterade för några år sen att de har 2 eller flera identiter så har det pågått i flera år.
Citera
2019-12-23, 09:37
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Fattar inte varför en del vill att fri oberoende media sksll publicera denna ickenyhet?

Finns svenskar som gör samma sak med.

Gör vaddå? Finns inte en chans i helvetet att en svensk skulle kunna mörka att morsan är död och plocka ut hennes pension. Eller har du några bevis på motsatsen?
Citera
2019-12-23, 09:38
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Fattar inte varför en del vill att fri oberoende media sksll publicera denna ickenyhet?

Icke-nyhet?? Politiker har hamnat i blåsväder när de fuskat genom att skriva sig på en annan address och sen få bidrag för dubbla boenden.
Citera
2019-12-23, 09:38
Medlem
Citat:

Att svenskar begår brott i Sverige är helt normalt, däremot att icke önskvärda gör det finner de flesta avskyvärt (inte regeringen)
Citera
2019-12-23, 09:40
Medlem
Mindbusinesss avatar
Kan det här vara samma stjärnskott som också driver kommanditbolag?

Errellbling Kommanditbolag
Besöksadress
ARBOGAGATAN 4
41871 Göteborg
Västra Götalands län
https://www.allabolag.se/9697146331/adresser
Citera
2019-12-23, 09:41
Medlem
Vad hette morsan som dog 2017?
Citera
2019-12-23, 09:41
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MEGADOLON
Att svenskar begår brott i Sverige är helt normalt, däremot att icke önskvärda gör det finner de flesta avskyvärt (inte regeringen)

Japp, vi har nog med inhemska kriminella och har inget behov av att importera fler?
Citera
2019-12-23, 09:42
Medlem
Fria Tiders källa bör väl vara någon som arbetar på myndighet? Den personen säger sig ju veta detaljer om polisutredningen och så vidare. Kan vara någon som känner källan också.
Citera
2019-12-23, 09:46
Medlem
Roland Janssons avatar
Inget nytt under solen, mörkertalet är högst troligen enormt i naiva Sverige.

Nån som minns ett minst tio år gammalt Uppdrag Granskning där Janne Josefsson avslöjade en juggefamilj som fått assistansbidrag för sin gamla mamma i många år? När socialen skulle hälsa på låg hon, lämpligt nog, alltid och sov.

Janne åkte iaf ner till juggeland och hittade graven, tanten varit död i sju år om jag minns rätt. Sverige...bara i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in