• 3
  • 4
2019-12-23, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konto334
Hej, vi har talat med inre befäl på polisen i Malmö ikväll som kände till händelsen och som hävdar bestämt att det inte finns någon misstanke om brott. Han hänvisade oss dock till en utredare som var ansvarig för fallet och som troligtvis skulle gå att nå först under måndagen, ifall vi hade mer detaljerade frågor. Det är väl mycket möjligt att vi gör denna extra koll ifall det nu börjar dras igång någon form av rykteskarusell om att vi skulle dölja ett mord. Vi får se vad det ger. Generellt så skriver vi dock inte om naturliga dödsfall så jag får lämna det lite öppet hur mina kollegor hanterar det här vidare imorgon. Man får ju också respektera den avlidnes familj och kanske inte göra någon teater av ett dödsfall.
Hoppas mitt svar bringar lite klarhet. MVH / Anders Johansson, nattredaktör

Lite motsägesefullt det där om att det "inte finns någon misstanke om brott" men att händelsen ändå ligger på någon utredares bord. Vi får väl se framöver, polisen har mörkat mord och andra brott förut så jag skulle inte bli förvånad.
Citera
2019-12-23, 13:09
Medlem
101.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandaloria
Lite motsägesefullt det där om att det "inte finns någon misstanke om brott" men att händelsen ändå ligger på någon utredares bord. Vi får väl se framöver, polisen har mörkat mord och andra brott förut så jag skulle inte bli förvånad.

Citat:
[...] utredare som var ansvarig för fallet [...]

Var - inte är, ärendet verkar avslutat.
Citera
2019-12-23, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 101.
Var - inte är, ärendet verkar avslutat.

Snygg observation.
Citera
2019-12-23, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Liknande var i förra veckan då ett stort vapentillslag gjordes i Slottsstaden på flera adresser. Efter ett par timmar var artikeln puts väck.

Känns som om polisen ville tysta detta?

S har fan ingen skam i kroppen.

Nu skall Rimfrost vara lyckad så då slutar vi rapportera om brotten som begås.

Sanningen är att vi har 5-10 år av hårt arbete från polisen för att avlägsna detta ogräs som nu går djupt in i gräsmattan samhället.

Det finns hela förorter som styrs av klaner idag, kommun, polis och stat har INGEN insyn i hela området.
Citera
2019-12-23, 19:03
Moderator
Chantres avatar
Hittades ju en död person ute vid ön för några dagar sedan. Stod aldrig något i tidningarna om hen.

(FB) Avliden person funnen på Ön i Limhamn 2019-12-20
Citera
2019-12-23, 19:34
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alesisdos
bara att gå in på Polisen.se och läsa alla brott som begås varje dag. Allt registreras där.

Jösses! Nej absolut inte. Tror folk detta är det inte konstigt landet går åt helvete.

Det som hamnar på polisens blogg är bara ett axplock. Jag vet själv en massa skit som hänt där jag bor som aldrig hamnat varken på polisens hemsida eller i tidningarna.

Så att just denna händelse inte dykt upp hos polisen och i media betyder inget. Däremot är det ju som andra varit inne på lite underligt att TS vet vad mannen hade för grejer i fickorna innan rånmordet.

TS är alltså även MG.
Citera
2019-12-23, 20:23
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Ett misstänkt rånmord av en svensk man i 50-60 årsåldern på cykel i Malmö har helt tystats ned av myndigheter och media. Detta skedde för ca en vecka sedan vid Baltiska hallen. Mannens mobil, powerbank och hörlurar saknas. Mannen är död. - Det är många mystiska omständigheter runt dödsfallet och Sydsvenskan skriver inte en enda bokstav om detta och polisen verkar tiga. Antagligen är detta fall inte bra för "statistisken". - Varför tror ni att medierna och polisen tiger?
Du vet väl om att svenskar inte är värda nått i dagens Sverige?

Endast invandrare som kan utsättas för brott och rasism i Sverige.
Citera
2019-12-23, 20:25
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jösses! Nej absolut inte. Tror folk detta är det inte konstigt landet går åt helvete.

Det som hamnar på polisens blogg är bara ett axplock. Jag vet själv en massa skit som hänt där jag bor som aldrig hamnat varken på polisens hemsida eller i tidningarna.

Så att just denna händelse inte dykt upp hos polisen och i media betyder inget. Däremot är det ju som andra varit inne på lite underligt att TS vet vad mannen hade för grejer i fickorna innan rånmordet.

TS är alltså även MG.
Jaa, lite naivt att tro av folk att det inte finns mörkertal när man aktivt försöker dölja sina misslyckanden hela tiden.

Svenska moderna polisen lägger mer tid på allt förutom att sätta dit kriminella idag....

Tänk att vara polis idag i Sverige, hade fan skämts ihjäl, tänk att det finns STOLTA poliser i Sverige idag, jävlar vilka galningar! Riktigt farliga för landets framtid!
Citera
2019-12-23, 23:47
Medlem
Yaroshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Hittades ju en död person ute vid ön för några dagar sedan. Stod aldrig något i tidningarna om hen.

(FB) Avliden person funnen på Ön i Limhamn 2019-12-20
Jo, det gjorde det.
https://www.sydsvenskan.se/2019-12-2...vattnet-vid-on
Citera
2019-12-23, 23:59
Medlem
Qaas avatar
Fel
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera