jag blir inte mätt, det här är ett problem jag haft i några år nu.
pga att jag inte blir mätt så har jag blivit överviktig och mår dåligt pga det.
jag undrar i princip bara varför jag ej blir mätt typ.
Baserat av din avatar så kan det vara rökat. Cannabis bra för aptiten och varför det hjälper cancersjuka som annars inte kunnat äta.
brukar ej särskilt mycket cannabis nuförtin, men upplever ej någon riktig mättnad ändå.
visst att man blir hungrig efter en hövding, men detta är inte samma sorts hunger.
Kanske kan du ha fått Prader Willi syndrom? Såg en dokumentär en gång om folk som hade det och de kunde verkligen inte sluta äta och kände sig aldrig mätta och hade en konstant hunger. Deras föräldrar fick ha lås på skafferiet och på kylskåpet och grejer.
Annars är jag likadan, har alltid varit så, blir typ inte helt mätt. Men jag har stark självdisciplin när det kommer till sådana saker, och slutar äta innan jag vet att det blir för mycket.
Det kan vara att glukosreserverna i levern är låga, då skickar levern signaler till hjärnan som skapar hunger. Enklaste sättet att fixa det är att äta frukt och undvika fett fram till lunch varje dag, när det inte finns något fett i blodet tar levern upp glukos från frukt och grönsaker och lagrar det så att den kan skicka ut glukos till organen när de behöver det. Jag hade samma problem och detta fungerade för mig.