2019-12-22, 09:40
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
De tror förmodligen att folk är så intresserade att de skulle köpa en prenumeration för att få läsa.

Korkade gammelmedia
Jag tror snarare att de siktar på att sopa det hela under mattan.
Citera
2019-12-22, 09:42
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag tror snarare att de siktar på att sopa det hela under mattan.

Kan så vara. Svårt att veta exakt hur dessa människor tänker.

Det enda man vet med säkerhet är att de tänker fel
Citera
2019-12-22, 09:43
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Kan så vara. Svårt att veta exakt hur dessa människor tänker.

Det enda man vet med säkerhet är att de tänker fel
Hittade artikeln nu - printscreen från twitter:
https://twitter.com/strandhall/statu...91546849464323
Citera
2019-12-22, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
En uppgift har uppkommit angående förintelseöverlevaren Hédi Fried. Kristersson lovade aldrig henne att inte samtala med SD (tvärt emot det dagens nyheter har påstått). Detta har hon själv verifierat via ett mail till dn.

https://www.friatider.se/kristersson...samtala-med-sd
https://www.dn.se/nyheter/sverige/ut...r-kristersson/

Varför sysslar dn ständigt med sådana fula trick för att stoppa SD, då det uppenbarligen inte fungerar?

Lite dokusåpa-nivå på den här historien.

"– Det har blivit ett missförstånd om vad som sagts. Jag sade aldrig att jag aldrig ska prata med SD. Däremot var jag tydlig med att de fyra allianspartierna sökte regeringsmandat utan SD.

Fried bekräftade tidigare på lördagen Kristerssons version i ett kort mejl till DN. ”Det stämmer som han säger”, skriver hon om hur hon minns samtalet med M-ledaren."

Dessutom bör väl Kristerssons pressekreterare rimligtvis ha spelat in hela konversationen.

Har Herr Hansen gjort någon avbön ännu eller håller han fast vid sin version?
Skulle ju vara lite underligt i så fall. Varför gav han sig ens in i debatten?
Citera
2019-12-22, 10:03
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Därför att DN ägs av judar (Bonnier) och har en jude (Peter Wolodarski) som chefredaktör och ansvarig utgivare. Därför viftar de med judekortet så fort de får chansen.
Varför bekämpar och smutskastar dom inte muslimer om de nu är, som du påstår, judar? Det hade väl varit mer naturligt och självklart, tycker jag. Nu smutskastar dom ju en vanlig svensk partiledare från Moderaterna. Dom är helt enkelt äckligt vänsterblivna
Citera
2019-12-22, 10:15
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Därför att DN ägs av judar (Bonnier) och har en jude (Peter Wolodarski) som chefredaktör och ansvarig utgivare. Därför viftar de med judekortet så fort de får chansen.
DN är bäst när den brinner, som Göran Greider sa.
Citera
2019-12-22, 10:15
Medlem
DNs ägare Bonniers skickar den ena dementa och den ena narcissiten som tex Gardell efter Åkesson eller den bokstavskommunistiska sekten EXPO eller valfri batikhäxa efter SD. År ut och år in. Muppar som Arnstad tilldelas medieautrymme av Bonniers. Allt för att odemokratiskt sabotera den demokratiska debatten och lägga krokben. Notera att Bonniers aldrig kommer att sluta eftersom företaget uppenbart befinner sig i ett narcissistiskt tillstånd. Bonniers kräver tex att SD skall lägga allt åt sidan och besvara en massa skit från Narcissisten Gardell och senila tanter och att det demokratiska samtaklet skall föras i deras privatas cirkustält EXpressen under deras kontroll med EXPO som "bedömmare" och inte på Rosenbad och hos folket. Att intevenera och sabotera demokratin är tydligen Bonniers agenda. Inte "Liberalism" Det är ingen liberalism att kväva debatt och decinformera i egenintresse. Det heter Narcissism.

SD borde därför kräva direktsamtal med DNs ägare. Om Gardell, EXPO, Arnstad, Aschberg, Dement tant osv dyker upp. Åkesson och SD bör "vägra ta debatten" eftersom det bara är trakasserier by proxy från Bonniers och därför be om telefonnumret till den som skickat dem och vem som betalar deras lön och tala enbart med vederbörande (ägaren) inte deras hantlangare. - Bonniers agerar som narcisster by proxy med alla sin "målvakter" som ges medieutrymme och alla spaltmeter. SD bör ta med sig några psykologer till samtalet med Expressens och DNs ägare i sitt grandiosa palats på Djurgården. Psykologerna kan scanna ägaren. Problemen är alltså inte Gardell, Arbnstad, Wolodarski, dementa tanter osv. Dessa är bara "tools" - Problemet är toppen och dess Agenda. Psykologer får ta reda på vad Bonniers agenda är förutom att decinformera, intervenera och sabotera.

Rätta gärna min Flashbacksteori om jag har fel. Svensk invnadringsdebatt ligger 15-20 år efter Danmarks och det beror på någonting och det ligger i allas intresse att fråga sig VARFÖR det blivit så efterblivet och särskoleaktigt just i Stockholm.

Min magkänsla är att Bonniers aldrig kommer att sluta med sina infantila upptåg. Därför behövs en psykologisk utredning av deras beteende. Åkesson bör bjuda in Bonniers till Riksdagshuset och i en demokrati är det faktiskt familjen Bonniers som skall stå med hatten i hand och ödmjukt knacka på.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2019-12-22 kl. 11:03.
Citera
2019-12-22, 10:42
Medlem
Ljusetidittlivs avatar
Citat:
"När vi pratade om det kommande valet 2018, så sa jag till Hédi Fried precis samma sak som jag sa till alla andra inför förra valet: Att de fyra allianspartierna gemensamt sökte mandat för att bilda regering, och att den alliansregeringen inte skulle samarbeta med SD. Jag lovade däremot inte att aldrig samtala med, eller ha något slags samröre med SD och deras partiledare Jimmie Åkesson".

Låter det sannolikt att han skulle säga "jag kommer aldrig synas med SD, förutom förbehåll x och förbehåll y? Det låter liiiite krystat. En politiker med munläder försöker nog ha lite mer flyt i ett samtal än så.

Oavsett kan han väl få ändra sig? De människor jag gillar mest är de som kan ändra sina åsikter om försättningar och kunskap förändras.
Citera
2019-12-22, 11:19
Medlem
Den här historien kanske kan tjäna som en illustration över hur judar arbetar, för de av er som ännu inte insett det. En tidning som ägs av ett dominant judiskt mediebolag, med en judisk chefredaktör (även redaktionschefen tror jag är jude), använder sig av en åldrad, heligförklarad "Förintelseöverlevare" för att angripa etniska svenskar som kämpar för rätten till självbestämmande i det land deras förfäder byggt upp åt dem.

Ni som rutinmässigt viftar bort judefrågan som oviktig, och kallar alla som drar upp den för foliehattar och konspirationsteoretiker, måste väl någon gång få upp ögonen för det här mönstret? Eller är det, än en gång, bara tillfälligheter att alla inblandade råkar vara judar?
Citera
2019-12-22, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Varför bekämpar och smutskastar dom inte muslimer om de nu är, som du påstår, judar? Det hade väl varit mer naturligt och självklart, tycker jag. Nu smutskastar dom ju en vanlig svensk partiledare från Moderaterna. Dom är helt enkelt äckligt vänsterblivna

Varför skulle de smutskasta muslimer, som är deras proxyvapen mot vita svenskar? Judar och muslimer har alltid samarbetat, så än i dag.
Citera
2019-12-22, 12:42
Moderator
Tinuviels avatar
Moderaternas presschef ställer DN:s fotograf Paul Hansen mot väggen:
Citat:
Det finns en hel del att klargöra, du har försökt ge intrycket att du själv hörde löftet, varit ett vittne och har sedan dess vid flera tillfällen drevat med det som grund. Min fråga är om du inte skäms? Du visste hela tiden att du inte hade en aning vad som sas
https://twitter.com/NiklasGillstrom/...70107615309829

Inget svar.

Paul Hansens orginaltweet:
Citat:
Jag var där, dagen då Ulf Kristersson tittade Hédi Fried, Auschwitz-överlevaren, i ögonen och lovade att aldrig aldrig, aldrig skulle gå med på något samröre med @sdriks. Det här kan inte ledaren för @moderaterna formulera sig förbi. Ett historiskt svek.
https://www.dn.se/ledare/peter-wolod...en-bra-med-sd/
https://twitter.com/paulhansen64/sta...47317922000904

Man får vada genom en hel del för att hitta det. Paul Hansen RT:r konsekvent åsikter som lutar åt vänster.
Citera
2019-12-22, 13:12
Medlem
Diskuterarns avatar
Folk är desperata på vänsterkanten, i Socialdemokraterna, journalistkåren etc. De gör enorma misstag i sina försök att ha kvar makten och motverka ett skifte i politiken, som för övrigt är oundvikligt. För detta kommer de bli ytterst hårt dömda av väljarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in