2019-12-21, 21:59
Medlem
Belavias avatar
Åt några mackor med kalkon och ättiksgurka på nyligen. Väldigt gott. Men jävlar vad törstig man blir. Säkert druckit en liter vatten till mina 5 mackor.

Visst, jag fattar att man blir törstig, men det står inte i proportion till annat som triggar törst, tex salta jordnötter eller chips.

Jag slängde visserligen på ganska mycket ättiksgurka på mackorna och kalkonen är ganska salt. Men ändå. 5 mackor och fick dricka typ en liter vatten, och nu måste jag ta ett glas till - Rimligt?
Citera
2019-12-21, 22:02
Medlem
Sooks avatar
Tja, är du törstig så är det rimligt. Tror dock inte riktigt det har med smörgåsgurkan att göra.
Citera
2019-12-21, 22:03
Medlem
DaChiefs avatar
Ättiksgurka = saltgurka?

Sedan bröd, kolhydrater binder vatten.

Kanske saltat smör?

Saltad kalkon?

Makes sense. Mest för att lagen i gurkan är saltad.

Det är ju bara att kolla på hur mycket salt den innehåller, beräkna mändgen till bordssalt.
Citera
2019-12-21, 22:04
Medlem
dagens vettigaste inlägg helt klart. Grattis.

för att besvara din fråga. Ja det är rimligt, om du är törstig. hade du inte varit törstig hade du inte druckit vatten.
Citera
2019-12-21, 22:25
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Ättiksgurka = saltgurka?

Sedan bröd, kolhydrater binder vatten.

Kanske saltat smör?

Saltad kalkon?

Makes sense. Mest för att lagen i gurkan är saltad.

Det är ju bara att kolla på hur mycket salt den innehåller, beräkna mändgen till bordssalt.

Just det, smöret triggar också. Blev fan orolig att jag drabbats av galopperande diabetes eller nått. De brukar ju dricka satan för att insulinsystemet är pajjat.

Drack glas på glas. Jävligt sjukt. Vatten är åtminstone jävligt gott när man är törstig. Får se det positiva i det.

Brukar inte bli sådär våldsamt törstig annars. Kan mumsa upp en hel påse jordnötter och bara dricka ett glas vatten. Detta var något helt annat.

Jag vet inte om ättiksgurka är samma sak som saltgurka. Är inte saktgurka hela små gurkor? Detta är ju smalt skivade gurkbitar i en glasburk med ättikslag.
Citera
2019-12-21, 22:30
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Tja, är du törstig så är det rimligt. Tror dock inte riktigt det har med smörgåsgurkan att göra.

Tack för svar! Blev glad att se dig här inne. Jag trodde du var ett politiskt troll som mot betalning pumpar ut vänsterpropaganda i politikertrådarna. Detta visar ju att du är en vanlig "dude", vilket glädjer mig.

On topic:
Absolut är det smörgåsgurkan som är största boven i dramat. Även om smöret och kalkonen påverkar också. Trodde inte att det törsten skulle bli så intensiv bara. Jävligt märkligt.
Citera
2019-12-21, 23:11
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Ättiksgurka = saltgurka?
Nej. Dessutom finns saltgurka (och antagligen även ättiksgurka) i varianter.
Citera
2019-12-22, 00:45
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Tack för svar! Blev glad att se dig här inne. Jag trodde du var ett politiskt troll som mot betalning pumpar ut vänsterpropaganda i politikertrådarna. Detta visar ju att du är en vanlig "dude", vilket glädjer mig.

On topic:
Absolut är det smörgåsgurkan som är största boven i dramat. Även om smöret och kalkonen påverkar också. Trodde inte att det törsten skulle bli så intensiv bara. Jävligt märkligt.

Okey thanks kul att höra. Näe även om vänstern har nån bra id’e (sook kanske 5 %) så är det egentligen inte vad jag gillar att prata om.
Det intressanta för mig är mat.
Senast redigerad av DaChief 2019-12-22 kl. 00:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in