2019-12-22, 01:03
Medlem
Thailand är en diktatur som man inte ska stödja. Åker man dit så upprätthåller man diktaturen.
Citera
2019-12-22, 04:56
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Thailand är en diktatur som man inte ska stödja. Åker man dit så upprätthåller man diktaturen.

Jo du. Man stodjer ju sozzenazisterna 365 dagar om aret har i swedistan sa varfor ar det fel att stodja en turistvanlig diktatur i Thailand? Som dessutom, till skillnad mot sozzarna, skoter sitt jobb och ser till att det ar lungt och tryggt pa gatorna. Det ar ju inte saft och bullar som vantar om det ar gang med "ungdomar" som harjar och leker gangsters.. Da ar det hardhanskar och skarpa skott direkt. Ingen javla fjollpolis dar inte.
Citera
2019-12-22, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo dumma ena som åker dit. Vad fan får de? Bra väder, gott käk och trevligt folk. Det är motsatsen till om man väljer att semestra i säg Finland istället.
Träffade ett tysk utbytesstudent igår i en byhåla i Finland och undrar fortfarande varför i helvete valde hon Finland av alla länder i världen...HAHAHAHA!
Citera
2019-12-22, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue

Nja det är en kvasidiktatur. Ett skäl varför det inte en riktig hemsk diktatur beror delvis på den stora turistsektorn. Den får regimen att hålla sig någorlunda lugn

Dec-Jan är den svalaste och ofta en relativt period. Det innebär ofta en riktig varm svensk sommardag. Dock kan det bli 4C på natten i Norra Thailand. Det kan även vara kvar monsunregn i södra Thailand. Men normalt så har monsunen slutat.

Det är relativt billig i Thailand, maten är den bästa i Sydostasien, thailändsk kultur är i grunden gästvänlig.

Dock börjar Thailand få konkurrens av Kambodja, Vietnam, Filippinerna och andra grannländer.
Citera
2019-12-22, 11:47
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det är inte så att du själv är sur och avundsjuk och själv inte har råd att åka till Thailand - medans dina polare gör det - varför du skapar den här gnälltråden?

Spot on.

Det är inte den första att göra och absolut inte den sista.

Bättre att sådana här nollor håller sig till charter och grisfester på Kanarieholmarna.
Citera
2019-12-22, 11:56
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det är relativt billig i Thailand

Beror på vart man befinner sig i Thailand iofs men det går absolut inte i rätt riktning när Bangkok hoppar 43 platser på ett år och nu befinner sig på topp 50 listan över världens dyraste städer på plats 47.

Känns sådär.
Citera
2019-12-22, 14:29
Medlem
Har inte heller riktigt förstått tjusningen med Thailand. Var där en gång för många år sedan, men kommer nog aldrig åka tillbaka. Inte så att det var någon katastrof. Jag kan förstå delar av tjusningen. Billigt, varmt, säkert mm.

Men för min del var det lite för varmt. Förstår inte heller snacket om att thailändare skulle vara så vänliga. Visst, det var ju ingen som var direkt otrevlig. Men det kändes som alla bara var ute efter att klämma pengar ur mig. Nu gör det kanske inte så mycket eftersom det var billigt ändå, men det kändes ju inte som man träffade några genuina människor. Allt handlade om pengar, precis hela tiden.

Var på ett par schyssta stränder, men de flesta jag besökte var ganska skitiga. Herrelösa hundar som sprang omkring och sket i sanden mm. Nä tack, inget mer Thailand för mig. Det finns andra länder jag hellre åker till.
Citera
2019-12-22, 14:38
Tja, varför åker folk ens till Sälen eller Åre för att åka skidor?
Citera
2019-12-22, 15:32
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aznee1
Alltså jag menade ju då att åka till Spanien och så på sommaren
Nu är det ju inte sommar i Sverige.... Där har du svaret.

Är det omöjligt att åka till Spanien på sommaren OCH sen åka till Thailand på vintern?
Citera
2019-12-22, 16:46
Medlem
elbels avatar
Kanarieöarna låter mer exotiskt än thailand efter allt tjat
Citera
2019-12-22, 17:06
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ärligt talat varför i helvete åker ens folk till Thailand? Liksom jag har en vän nu som är i Thailand någonstans och liksom du har han bokat en svindyr resa för att vara borta i ungefär två veckor och sedan så har det regnat och ska regna hela tiden han är där. Liksom bara slöseri med pengar, känns ju otroligt mycket vettigare att åka till tex Grekland eller Spanien eller så på sommaren så får man iallafall sol och normal mat istället, dessutom mycket billigare och kortare resväg.

Varför kan du bara inte på ett ödmjukt sätt fråga det du vill veta istället för att skapa en attack-tråd och på så sätt få fram samma info?

Jag stör mig på sånna som dig.
Fega, okunniga och osäkra mesar som inte vågar säga att de inte kan, och behöver hjälp. Istället attackerar man och låtsas som att man har nåt bra att komma med.

Sen att du är korkad och inte kan förstå logiken i det hela med Thailand och väderaspekten visar att du har väldigt mycket att jobba på kring din personlighet.

Du jämför och frågar kring thailand och grekland/spanien.
Du kan alltså inte en sån enkel sak som att man åker till länder som har varmt klimat när det är kallt i europa. Grekland och spanien är varmt när det är varmt i Europa generellt sett, medan länder som thailand, mexiko osv har pissväder på sommarn, men väldigt fint väder på vintern.

Var så god, nu fick du ändå lite hjälp även om du inte förtjänat det.
Citera
2019-12-22, 18:43
Medlem
Citat:
Ärligt talat varför i helvete åker ens folk till Thailand? Liksom jag har en vän nu som är i Thailand någonstans och liksom du har han bokat en svindyr resa för att vara borta i ungefär två veckor och sedan så har det regnat och ska regna hela tiden han är där. Liksom bara slöseri med pengar, känns ju otroligt mycket vettigare att åka till tex Grekland eller Spanien eller så på sommaren så får man iallafall sol och normal mat istället, dessutom mycket billigare och kortare resväg.
Kulturen värmen, trevligt folk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in