2019-12-22, 16:19
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avintresse
God jul själv! Vi ska ha halva släkten här och har bara kommit en liten bit i förberedelserna ...så jag kanske ska smita och fira jul hos dig i stället
Ingen fara just nu 23.16 så är det bara +27 imorgon blir det troligen +32
Citera
2019-12-22, 16:32
Medlem
Jag skulle fråga om de kan ta med något att dricka och/eller choklad istället för en blomma. Tar de med sprit till julbordet eller nått annat med alkohol i så är det värt mer än de 150-300kr som du vill ta betalt för.
Citera
2019-12-22, 16:43
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Jodå det har jag, och visst smakar de olika. Men en julskinka är inte något jag värdesätter.
Och återigen, bara för att något är dyrt betyder det inte att det är gott.

Du borde testa att köpa julskinka direkt av en bonde, eller i annat fall köpa ekologisk rapsgris.
Citera
2019-12-22, 16:43
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Du är kanske ingen nordbo, vi tänker inte så !

Har man inte råd att bjuda så bjuder man inte.

Man bjuder inte sådana på julen som inte tillhör vår krets, inte ens mot betalning.

Nordisk gästfrihet är inget som urskillningslöst tillkommer alla.

Ditt tänkesätt visar att antingen är du ingen nordbo, eller så har den sionistiska propagandan förgiftat dig.

Gör rätt, så blir det en God Jul !

Tycker du? Jag tycker det är det svenskaste upplägg jag hört. Millimeterrättvisa och lika för alla ska det vara, annars j_vlar. Att lasta judarna för detta synnerligen kärnsvenska beteende är en av de mest fantasifulla vinklingar jag hört. God jul på’re
Citera
2019-12-22, 16:45
Medlem
Public Enemys avatar
Syrran känner förståss till att TS är lite eljest, varför hon på pin kiv tar med ett par fripassagerare.
Räkningen borde i detta fall skickas till henne, då hon valt att bjuda med gratisätarna.
Citera
2019-12-22, 16:50
Medlem
parfymkalles avatar
Vilken sopa som tar betalt för julbord
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Vi är tre syskon som brukar fira jul tillsammans med barnen och våra föräldrar. Sammanlagt är vi ofta runt 14-18 personer samlade. Vi har inte tagit betalt av varandra utan det har fått jämna ut sig på så vis att vi står för det ett år i taget hos var och en. Nu är det dock så att syrran skaffat kille. Denna kille kommer med all sannolikhet inte bjuda över oss framöver till hans familj. Dessutom har syrran en kompis med sig som blivit ensam över jul då hennes mamma avlidit för en månad sen. Jag undrar vad som är lämpligt att ta betalt. Jag frågade min bror men han sa bara att jag skulle lägga ner, men gillar inte detta med snyltande. Är 150 kr per styck för mycket, tänker att det ska täcka det mesta. Hur hade ni gjort?

Jag hade inte tagit betalt alls.
Citera
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
150 kr minst. Sedan bör det ju vara dricks på det också. Bästa är ju att du noga kollar vad folk käkar och dricker så du kan plussa på om det t.ex blir en julmust till. 15 kr extra på notan!

Haha, det hade varit helt absurt.
Citera
2019-12-22, 16:55
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
150 kr minst. Sedan bör det ju vara dricks på det också. Bästa är ju att du noga kollar vad folk käkar och dricker så du kan plussa på om det t.ex blir en julmust till. 15 kr extra på notan!

Om värden är trevlig och pratar med gästerna under hela julmiddagen borde det väl motivera betydligt mer i dricks än det sedvanliga man betalar på restaurang. Vad kan vara lämpligt då, 25% kanske, eller mer eftersom det dessutom är Jul, då borde det väl vara rejält med OB?
Citera
2019-12-22, 17:23
Medlem
Är denna tråden på riktigt?

Har folk aldrig bjudit på middag?

Julbord, nyår, födelsedagar, påsk..
Våra ovanstående i vår familj kostar X tusen kronor, och visst, har man det knapert så, men då får man väl vara öppen med det eller köra knytis helt enkelt. Knytis kör vi med ofta vid större sammankomster, även om man som värd står för det mesta och även någon sorts överraskning. Men att be någon ta med något om man är släkt och familj på samma tillställning är väl inte så svårt.

Bjuder man in till middag, bjuder man.
Punkt.
Senast redigerad av M.J.A 2019-12-22 kl. 17:41.
Citera
2019-12-22, 17:51
Medlem
Hoppas alla ställer in med kort varsel så du står där med ditt jävla julbord alldeles i onödan.
Citera
2019-12-22, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Är denna tråden på riktigt?

Har folk aldrig bjudit på middag?

Julbord, nyår, födelsedagar, påsk..
Våra ovanstående i vår familj kostar X tusen kronor, och visst, har man det knapert så, men då får man väl vara öppen med det eller köra knytis helt enkelt. Knytis kör vi med ofta vid större sammankomster, även om man som värd står för det mesta och även någon sorts överraskning. Men att be någon ta med något om man är släkt och familj på samma tillställning är väl inte så svårt.

Bjuder man in till middag, bjuder man.
Punkt.

???????????????
Tycker du inte detta går emot varandra Om man bjuder står man för allt, sedan skall du ett knytis , hur skall du ha det?????????????

Bjuder man in till middag,bjuder man

Knytis kör vi med ofta vid större sammankomster, även om man som värd står för det mesta och även någon sorts överraskning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in