Citat:
Ursprungligen postat av Catclaw
krim1 & gren> Så ni säger att vetenskapliga undersökningar av psilocybin är bullshit?? Eh!!
Förresten så finns det en anledning till att vissa läkemedel ges i exakta doser...
27mg är minimum dos. Det betyder att doser under 27 mg psilocybin/cin kan OMÖJLIGEN ge dig de effekter som är eftertraktade.
Visst kan man bli bäng på doser under 27 mg, men då är det inte svampen, utan ens fantasi som spelar in. Oftast är andra droger inblandade också.
Man kan stoppa i sig 15mg och boosta det rejält med lustgas och komma till den nivå som nås med 27 mg.
Läs lite innan ni argumenterar.
Mvh
Jag har fått monstruösa OEV:s på 0.5g hawaiian... Vet inte vad det rör sig om för psilocin/psilocybin-halter där men jag skulle skotta på att det är klart under 35mg...
Edit: Nu hittade jag.
Procenthalt psilocin+psilocybin i svampen
Panaeocus {Copelandia] cyanescens: 0.5-2.95 %
Det var ju torkade svampar så nget psiloci. Då måste vi räkna på den undre gränsen, 0.5%, för att få ett korrekt värde.. Dock kommer vi bara nära de stora mängder psilo/cin/cybin som du talar om för CEV/OEV om vi räknar med den övre gränsen på 2.95%, vilket omöjligen kan vara korrekt för torkade svamparna. Så jag skulle ta sån detaljerad fakta med en nypa salt och se det som en enstaka och väldigt subjektiv fallrapport...