2019-12-21, 10:26
Bannlyst
Ja det var ju inget roligt slut på julfesten
Citera
2019-12-21, 10:27
Medlem
Eftersom vissa sk ”rånoffer” tycker det är ballt att snacka så kommer ni snart att avslöjas... allt va tydligen uppgjort. Ytterst få på festen som inte visste, men säkert 10-15 st.
Snälla polare som utsatt resten för detta för att hjälpa sina wannabe blatte gangsters med luftpistoler.

Som sagt alla är inte tysta, tänk på det nästa gång ni gör nått så dumt
Citera
2019-12-21, 10:28
Medlem
Garanterat kriminella som haft festen. Sen blivit rånade av annan gruppering med liknande intressen.
Förvånad att media försöker få det se ut som det var en vanlig helylle svensk julfest med inspelade avsnitt av Kalle anka, julmat, och Jesus i sin krubba. Kan det vara så att tom Aftonhoran nu också börjat konvertera lite till verkligheten
Citera
Medlem
Tänk vad det kulturberikade Sverige har, som inte fanns förr i världen.

En svensk julfest kunde vara rätt stel och tråkig. Nån enstaka tomte kom in och delade ut lite klappar.

Nuförtiden är det mer drag på julfesterna. Besökarna kan få stifta bekantskap med exotiska tomtar, som har sitt ursprung långt utanför Sveriges gränser, som rusar in i helt egna tomtemasker. Tomtar som har vänt på begreppen och som istället för att dela ut klappar, själva tar det dom vill ha, från festens deltagare.

Sånt här måste ju vara mumma för Mona Sahlin, som tyckte att vi hade så trista traditioner i Sverige tidigare.

God mångkulturell jul på er allesammans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vi ser gryningen för Gated communities.

Snarare hyreshus med portvakt. Det är inte tillåtet att spärra av hela bostadsområden. Och vad gör man med alla dem som inte har råd att betala för att bo kvar i ett gated community? Kostnaden ligger på kanske 100000 i månaden bara för vakter m. m.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-R-Baboon
Varför länka till en artikel som ligger bakom betalvägg?
Den var inte bakom en betalvägg när jag länkade den.
Citera
2019-12-21, 10:29
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotesvansson
Fy fan vad sjukt, hade det varit jag så hade jag direkt dom gått ut skyndat mig ner till vapenskåpet och tagit bössan och skjutit skallen av dom bakifrån! haha kung!

Det kommer, vi får hoppas på en ordentlig straffrabatt också.
Citera
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarackNobama
Ja det var ju inget roligt slut på julfesten
Förr kom Tomten på julfesterna med klappar till deltagarna. I Sverige 2019 kommer rånarna till julfesterna och vill ha klappar av festdeltagarna.
Citera
Medlem
Ormbergsgata* 1 ?
Citera
2019-12-21, 10:30
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlntd
Synd att det inte var i Danderyd åtminstone eller annat ställer där politiker mfl bor så att det börjar bli nära dem som fattar beslut.

Men tänkte på det efter Gislaved förra veckan. Nya invånarna i Sverige måste vara sjukt förvirrade när det inte finns kontanter nånstans.

Vem var vad ska de råna? Då vi kommer se mer av denna typ av händelser.

Kontanter är väl ointressant när du kan få 20 telefoner värda mellan 5-15 tusen och jackor som är värda mellan 300-6000 kr. Lägg där till smycken, klockor och lite annat krimskrams.
Ett gäng grabbar som njuter nu iallafall och ser en extra inkomst på kontot närmaste veckorna när allt är sålt.
Citera
2019-12-21, 10:31
Medlem
I-R-Baboons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Ormberget är ett ”fint” område i Västerås där en normal villa ligger på över 5 milj. Tyvärr gränsar detta område till Pettersberg som är ett område precis över gränsen för att inte klassas som ”no-go”.

Sen får du dra dina egna slutsatser efter det.

Jag gissar på att om det skedde för några timmar sen så är säkert ett gäng av sällskapet fortfarande i samspråk med
polis. Borde finns mer information ute och signalement hade säkert hjälpt lite iallafall.

Ok, då får jag backa på min kommentar att jag tyckte det långsökt att ett gäng gick förbi utanför och spontant genomförde rånet.
Citera
2019-12-21, 10:31
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Snarare hyreshus med portvakt. Det är inte tillåtet att spärra av hela bostadsområden. Och vad gör man med alla dem som inte har råd att betala för att bo kvar i ett gated community? Kostnaden ligger på kanske 100000 i månaden bara för vakter m. m.
Och du tror inte regler kommer ändras? De som inte har råd att bo i Gated Communites blir rånade av dina "utsatta".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in