2019-12-21, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SchvenneAbooo
Frågan är bara när får vi försvara oss lagligt, t.ex skjuta dem i självförsvar. Ett sånt här tillfälle måste ju vara ypperligt. Man kan inte sitta och förnedras gång på gång på gång. Lagarna behöver ändras.
Just pga.detta vill politiker förbjuda privat ägda vapen i Sverige...
I Finland skulle rånarna blivit skjutna av husägaren..iallafall i mitt hus
Citera
2019-12-21, 10:04
Medlem
Rufoss avatar
20 personer alltså?

Inga bilder eller videoklipp från händelsen. Ingen som uttalar sig på sociala medier. Helt tyst.
Citera
2019-12-21, 10:06
Medlem
Dags att verka för att fastighetsägare ska få tillgång till handeldsvapen I självförsvarssyfte.
Citera
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godjulfilmbio
Samtliga festdeltagare lär vara arbetande människor som betalar världens högsta skatt. Valuta för pengarna!

Kommer bli standard för hemmafester i finare områden åren 2020-2030; beväpnade vakter, likt legosoldater skyddar inhägnande lyxresorter utomlands.

Finare områden. Pettersberg? Förra veckan skrev ni ner det området och ”var inte förvånade”, nu är det ”finare”?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
20 personer alltså?

Inga bilder eller videoklipp från händelsen. Ingen som uttalar sig på sociala medier. Helt tyst.

Klanmännen hotade väl de stackars svenskarna med halshuggning om de går till snuten eller sprider något på nätet.
Citera
Medlem
Citat:
20 personer alltså?

Det har bara gått 4 timmar. Vi får se.
Citera
2019-12-21, 10:07
Medlem
okok1s avatar
Citat:
20 personer alltså?

De undrar nog varför staten inte skydda dem...
Citera
2019-12-21, 10:13
Medlem
Gotesvanssons avatar
Fy fan vad sjukt, hade det varit jag så hade jag direkt dom gått ut skyndat mig ner till vapenskåpet och tagit bössan och skjutit skallen av dom bakifrån! haha kung!
Citera
2019-12-21, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotesvansson
Fy fan vad sjukt, hade det varit jag så hade jag direkt dom gått ut skyndat mig ner till vapenskåpet och tagit bössan och skjutit skallen av dom bakifrån! haha kung!

Exakt 0 av 20 pers gjorde detta.
Citera
2019-12-21, 10:16
Medlem
Det var väl våra resande besökare som ville fixa julkassan innan de tar en välförtjänt julledighet för att åka hem och fira kristi födelse med familjen.
Citera
2019-12-21, 10:17
Medlem
EggBoxJuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Ska verkligen 20 pers ta stryk av ett fåtal - eller var majoriteten på festen småbarn?
Det var 5 på morgonen så det var troligen inte småbarn, inte heller väldigt gamla människor.

Citat:
Ursprungligen postat av I-R-Baboon
Min första tanke är att det är gängrelaterat. Känns märkligt att det skulle vara slumpmässigt.

Invandrargäng har ju aldrig några egna aktiviteter, de glider runt i städerna hela nätterna.
Förmodligen har de stött på en fest någonstans de kunnat övervaka på lite avstånd, sen har deras rasistiska avundsjuka tagit över och bestämt sig för att råna svenskarna.
Många invandrare skämmer inte bort sina barn med prylar som vi svenskar så de tycker väl att de har rätt till våra.
Citera
2019-12-21, 10:18
Medlem
I-R-Baboons avatar
Någon som vet något om Ormbergsgatan? Vid en snabb koll ser det ut att vara övervägande personer med svenska namn som bor där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in