2019-12-21, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 744glx
Helt 100% normala villaägare har väl inte julfest med 20 gäster till halv sex på morgonen?

Luktar tjack e och kola lång väg om festen.
Citera
2019-12-21, 13:44
Medlem
[/b]
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Gärningspersonerna var under rånet maskerade och polisen behöver nu få in tips från allmänheten.

– Det är inte helt vanligt att den här typen av händelser inträffar den här tiden på dygnet, så jag kan tänka mig att det finns en del personer som kan ha iakttagit personer eller fordon och som gärna får höra av sig till oss på 114 14, säger Daniel Wikdahl.

-Kommer tipstelefonen till blåljus gå varm nu eller ?

Då tackar vi Daniel Wikdahl för det väldigt informativa i att meddela oss ”det är inte helt vanligt att den här typen av händelser inträffar den här tiden på dygnet”

Har den här typen av händelser inträffat förut i Sverige på andra tider på dygnet utan att det meddelats? Menar han att den här typen av händelser när de sker i Venezuela eller i Brasilien brukar ske vid andra tider på dygnet i de länderna?

Kan Wikdahl verkligt sagt som han gjort?
Citera
2019-12-21, 13:48
Medlem
DirtyJobs avatar
Riktigt långsök gissning från mig, någon från festen antagligen lite mer avlägsen kompis alternativt kompis kompis till festarrangören sett att det funnits värdefulla saker i huset och tipsat sin kriminella pojkvän som tar med sig kompisar. Eftersom dom flesta sover får rånarna lite extra tid på sig iom att festdeltagarna är sömndruckna. Gissar även att ingångsdörren för rånarna var upplåst
Citera
2019-12-21, 13:52
[quote=Midsommardagen|69674330][/b]

Då tackar vi Daniel Wikdahl för det väldigt informativa i att meddela oss ”det är inte helt vanligt att den här typen av händelser inträffar den här tiden på dygnet”

Har den här typen av händelser inträffat förut i Sverige på andra tider på dygnet utan att det meddelats? Menar han att den här typen av händelser när de sker i Venezuela eller i Brasilien brukar ske vid andra tider på dygnet i de länderna?

Kan Wikdahl verkligt sagt som han gjort?

Avlönad av staten -vad tror du själv ?
Citera
2019-12-21, 14:06
Medlem
Kakksakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-R-Baboon
Min första tanke är att det är gängrelaterat. Känns märkligt att det skulle vara slumpmässigt.

Självklart är det gängrelaterat, gängets namn är MUSLIMER!
Citera
2019-12-21, 14:09
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
https://live.aftonbladet.se/supernyt...594f0011474541

Ja vad säger ni alla Reinfeldt-röstare? Är ni nöjda nu?

Kan ha varit ett insiderjobbPs glöm inte att förövarna är de riktiga offren
Citera
2019-12-21, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Den har två våningar där den övre är 143 kvadrat och undervåning 143 kvadratmeter.

Var har du fått detta ifrån?
Citera
2019-12-21, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 744glx
Helt 100% normala villaägare har väl inte julfest med 20 gäster till halv sex på morgonen?

Nog har många villaägare jag har känt haft julfest till sent på natten (jag har själv varit inbjuden). Att ha fest till morgontimmarna är förvisso mer typiskt för ungdomar, t.ex. villaägares barn som får ha fest när föräldrarna är borta. Är din poäng att det sannolikt är villaägarnas barn istället för de som står som ägare, eller menar du att en stor andel av alla villaägare i åldern 20-50 inte är "normala villaägare"? Vad är din definition på att inte vara "Helt 100% normala villaägare"?
Citera
2019-12-21, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Att det finns områden som Pettersberg och Råby i närheten spelar ingen större roll i sammanhanget.

Varför?

Vad hindrar ett gäng från att gå en tiominuters promenad från t.ex. Råby till Ormsberg?
Citera
2019-12-21, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-nog-PK
Nog har många villaägare jag har känt haft julfest till sent på natten (jag har själv varit inbjuden). Att ha fest till morgontimmarna är förvisso mer typiskt för ungdomar, t.ex. villaägares barn som får ha fest när föräldrarna är borta. Är din poäng att det sannolikt är villaägarnas barn istället för de som står som ägare, eller menar du att en stor andel av alla villaägare i åldern 20-50 inte är "normala villaägare"? Vad är din definition på att inte vara "Helt 100% normala villaägare"?

Det är inte en "stor andel" av alla villaägare som har fest för 20 personer till fem på morgonen.
Citera
2019-12-21, 14:21
Medlem
smoerreboms avatar
Det är den här typen av brott mot vita fina människor i innanförskapsområden är det som är bäst nu, det kommer påskynda tillnyktrandet. Svenskar skiter i om blattar hugger varann med machete eller går runt med motorsågar i deras bakgård så länge de har nån gullig bostadsrättsinvandrare som maskotkompis. Ju sämre det blir desto större chans till ett nytt styre 2022. Till dess får man vara streetsmart och hålla sig inne från efter 21 precis som man gör på andra sidan atlanten.
Citera
2019-12-21, 14:22
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krystian
Läs Ratsit så ser du att två svenskar bor där, 38, 43 år.
Hur jävla svårt ska det vara att förstå att det är bara en 63 årig man som är skriven på den adressen. Är du inte nykter eller vad är felet med dig? 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in