2019-12-21, 01:54
Medlem
JohanSverkerssons avatar
En man i Iowa har dömts till 16 års fängelse för att ha stulit en HBTQ-flagga från en kyrka (en kyrka!), och sedan bränt den. Han döms för "hate crime".

https://www.rt.com/usa/476442-pride-flag-burned-jail-sentence/

Har vi liknande lagar i Sverige? Har någon dömts för att ha skändat HBTQ-flaggan här? Den person skulle inte få 16 år eftersom Sverige straff för allt är lägre än USAs, men skulle han straffas?
Citera
2019-12-21, 02:21
Medlem
alesisdoss avatar

Måste man vara homosexuell?
Citera
2019-12-21, 02:23
Medlem
lrreversibles avatar
Helt sjukt. De som dömde honom till detta straff borde sitta i fängelse.
Citera
2019-12-21, 02:35
Medlem
Sooks avatar
Kanske vill vi ha en bättre källa än RT.
Citera
2019-12-21, 02:42
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
En man i Iowa har dömts till 16 års fängelse för att ha stulit en HBTQ-flagga från en kyrka (en kyrka!), och sedan bränt den. Han döms för "hate crime".

https://www.rt.com/usa/476442-pride-flag-burned-jail-sentence/

Har vi liknande lagar i Sverige? Har någon dömts för att ha skändat HBTQ-flaggan här? Den person skulle inte få 16 år eftersom Sverige straff för allt är lägre än USAs, men skulle han straffas?

Han dömdes förutom åsiktsbrottet även för vårdslöst förfarande med eld. Att straffet blev så långt beror dock främst på att han var en "repeat offender". Men detta är absolut inte okej. Iowa är en islamiserad delstat, mycket arbetarklass och jantelag. Man får inte ha hundar på restaurangerna där. Det har vi aldrig haft problem med i andra delstater.

Jag tycker det är dumt att störa sig på homosexuella. Men att ha den inskränkta åsikten får inte vara olagligt! Det är för övrigt högst diskutabelt huruvida Pride-flaggan verkligen representerar sexuell liberalism beträffande homosexualitet. Jag menar att den snarare är queerideologisk (marxistisk).
Senast redigerad av Skattebrott 2019-12-21 kl. 02:49.
Citera
2019-12-21, 02:44
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook

"Bättre" på vilket sätt? Brukar de ljuga menar du?

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-50861259

Här skriver public service om händelsen. Nöjd?
Citera
2019-12-21, 03:35
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook

Givetvis.
"RT" är dagens moderna motsvarighet till kalla krigets "Radio Moskva". Har för mig att "Radio Moskva" här i Sverige gick att ta emot på mellanvåg 1440 kHz.. Vill minnas att jag fick höra "hur bra allt är i Ryssland under Bresznjev" och liknande trams. En limpa bröd av tveksam kvalitet kostade tydligen bara 2 kopek..

RT är alltså inget att lita på. Rena trollfabriken!
(Fast kul ändå på sätt och vis, jag är möjligen lättroad).
Citera
2019-12-21, 03:43
Bannlyst
16 år... snarare borde han fått beröm
Citera
2019-12-21, 04:08
Medlem
Nu har jag inte läst länken men det är märkligt om det bara handlade om flaggbränning då det räknas som yttrandefrihet i USA. Man har med andra ord även rätt att bränna USA-flagan i protest om man vill. Det måste varit något annat han blivit fälld för!
Citera
2019-12-21, 04:10
Bannlyst
Vem är förvånad?
Citera
2019-12-21, 04:33
Medlem
Var är Amnesty International?
Citera
2019-12-21, 04:35
Bannlyst
Måste kännas värt att betala 16år med skattepengar för att ha denna lirare i finkan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in