2019-12-20, 22:47
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Well.. Sundborn Punsch går inte riktigt att få tag i någon annanstans. Sen har dom ju ofta lite roliga glassar som inte riktigt finns på Ica.

Kan du länka till den glassen hittar den inte hos glassbilen.
Citera
2019-12-20, 22:52
Medlem
Det är hur enkelt som helst att göra sin egen glass. Man behöver bara en elvisp och frys. Att springa efter en bil som säljer konstgjord glass är patetiskt. Det mesta industriprodukter kan man göra själv och det blir 1000 ggr godare när man väl börjat. Köp en glassmaskin för pengarna istället för att köpa luft och tillsatser.
Citera
2019-12-20, 22:58
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Kan du länka till den glassen hittar den inte hos glassbilen.
Sundborn menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Det är hur enkelt som helst att göra sin egen glass. Man behöver bara en elvisp och frys. Att springa efter en bil som säljer konstgjord glass är patetiskt. Det mesta industriprodukter kan man göra själv och det blir 1000 ggr godare när man väl börjat. Köp en glassmaskin för pengarna istället för att köpa luft och tillsatser.
Jag betalar ju för att slippa behöva göra det själv. Hade jag velat göra egen glass så hade jag gjort det. Det är även superlätt att koppla in en ny router men likförbannat så betalar folk mig för att jag ska göra det åt dom.
Senast redigerad av BigFatCone 2019-12-20 kl. 23:01.
Citera
2019-12-20, 23:03
Medlem
Drozds avatar
Hela konceptet Hemglass kändes passé redan för 20 år sedan. På gatan jag bodde tidigare stannade glassbilen, såg aldrig någonsin någon som köpte. Ett mysterium hur det företaget kan gå runt...
Citera
2019-12-20, 23:04
Medlem
Citat:
Sundborn menar du?

Jag betalar ju för att slippa behöva göra det själv. Hade jag velat göra egen glass så hade jag gjort det.
Det var ett förslag och själv föredrar jag att ta fram vispen än att köpa luft och tillsatser. Än så länge är det fritt val i Röv-landet.
Citera
2019-12-20, 23:07
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Det var ett förslag och själv föredrar jag att ta fram vispen än att köpa luft och tillsatser. Än så länge är det fritt val i Röv-landet.
Jag är helt enkelt inte tillräckligt glad i glass för att uppskatta kvalitetsskillnaden. Det är helt enkelt inte värt tiden.
Citera
2019-12-20, 23:10
Medlem
Iden är väl att frysvarorna inte hinner smälta om dom levereras nästan hem. Fördel åtminstone på sommaren. Handlar själv inte från Hemglass.
Citera
2019-12-20, 23:18
Medlem
elbels avatar
Borde det inte löna sig att ha något mer i sortimentet än glass?

Typ frysta färdigrätter, korv, pommes?
Citera
2019-12-20, 23:23
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Nu är jag nyfiken på det här med Glassbilen hur kan den finnas kvar 2019?......

......Förklara logiken av att välja Glassbilen?

Det är alltför ofta att trådar skapas och besvaras av folk mellan 16-25 här på Flashback det blir så tunt med diskussioner när det saknas livserfarenhet. Vem handlar på glassbilen? Folk med BARN naturligtvis! Den glada lilla tonen och springet till den roliga bilen med bilder på glass, får du detta på ICA? Och ja, folk gör detta fortfarande precis som ”förr”
Citera
2019-12-20, 23:23
Medlem
Citat:
Jag är helt enkelt inte tillräckligt glad i glass för att uppskatta kvalitetsskillnaden. Det är helt enkelt inte värt tiden.
He he… du ska inte själv sitta i frysen. Det tar lika lång tid att vispa grädde, ägg och socker som att stå där ute och invänta dingeledong. Sen medan din goda glass ligger i frysen kan du koppla av och utföra dina sysslor.
Citera
2019-12-20, 23:25
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Borde det inte löna sig att ha något mer i sortimentet än glass?

Typ frysta färdigrätter, korv, pommes?
Typ så här; https://www.hemglass.se/sv/produkter/pizza-ovrig-mat/ menar du?

Citat:
He he… du ska inte själv sitta i frysen. Det tar lika lång tid att vispa grädde, ägg och socker som att stå där ute och invänta dingeledong. Sen medan din goda glass ligger i frysen kan du koppla av och utföra dina sysslor.
Det är ju matlagning vi pratar om, eller kanske något en konditor sysslar med - det vill säga något av ett hantverk. Jag gillar inte glass så pass mycket att det är värt tiden det skulle ta på att bli bra på att göra det.
Citera
2019-12-20, 23:28
Medlem
elbels avatar
Citat:
Typ så här; https://www.hemglass.se/sv/produkter/pizza-ovrig-mat/ menar du?

Det är ju matlagning vi pratar om, eller kanske något en konditor sysslar med - det vill säga något av ett hantverk. Jag gillar inte glass så pass mycket att det är värt tiden det skulle ta på att bli bra på att göra det.
Aha! Saknas korv kanske finns under sommaren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in