2019-12-20, 07:58
Avstängd
flowerpower900s avatar
Läst runt litegrann på reddit där folk skriver om "cheek swab dna test" där dom fått reda på vilka ssri som fungerar bäst för dem. Nån som har koll på ifall det går att göra i Sverige eller om det rentav bara är bullshit?
Citera
2019-12-20, 12:55
Medlem
Min läkare säger att det är vanligare i usa men inte i sverige ännu. Ingen aning om hur det funkar eller om det ens är tillförlitligt
Citera
2019-12-20, 14:05
Medlem
Kan ej svara på det men går att ta generellt dna test via 23andme, sen kanske det går att tolka den datan via vissa sajter på nätet.
Citera
2019-12-20, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowerpower900
Läst runt litegrann på reddit där folk skriver om "cheek swab dna test" där dom fått reda på vilka ssri som fungerar bäst för dem. Nån som har koll på ifall det går att göra i Sverige eller om det rentav bara är bullshit?

Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Kan ej svara på det men går att ta generellt dna test via 23andme, sen kanske det går att tolka den datan via vissa sajter på nätet.

Detta är nog din största chans som svensk, även om den är så gott som obefintlig (en gissning).

Med sin 23andme-rådata (alltså ens kartlagda DNA, utan någon som helst tolkning eller förklaring) kan man till exempel (fråga mig inte hur nu, för det var länge sedan jag gjorde testet så har glömt bort var, men om någon verkligen vill så kan jag leta en kort stund) ta reda på hur starkt skelett man bör ha, genetiskt. Jag hade själv ett väldigt starkt skelett, med 14/14 i poäng. Blev sugen på att göra slut med flickvännen som hade 7/14 för tanken "nä, kan inte låta mina söner bli veklingar" fastnade i skallen på mig.
Citera
2019-12-21, 23:25
Medlem
f30malmos avatar
Förut kunde man se på promethease, men nu har någon övertalat dem att ta bort funktionen. Finns dock andra siter, men de är lite dyrare. Det bästa är dock att göra testet i just Usa, vet inte om det är möjligt från Sverige.

edit: tror promethease är gratis i övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in