2019-12-19, 10:41
Medlem
Jag ska skriva några artiklar på internet nästa år och säga min Swish på slutet. Jag har en galen släkting som är hotfull som känner till mitt mobilnummer och jag vill inte att den ska Googla på mitt nummer och få fram mina artiklar. Den kan bli hotfull och komma hem till en för vad som helst.

Jag tänker skaffa en till mobil. Vilket kontantkort ska jag ha som är billigast? Kan jag köpa ett för 100 kr och aldrig fylla på det? Hur ofta och hur mycket behöver jag fylla på det för att få behålla numret? Jag har ett vanligt namn och min galna släkting kommer inte hitta artiklarna om den inte får för sig att Googla på mitt mobilnummer.

Det är väl värt det tänker jag om det kommer kosta 150 kr/år men jag vill inte betala 3000 kr/år för att undvika att min galna släkting ska se artiklarna och börja skrika och gapa. Den är totalt galen.
Senast redigerad av Anthony100 2019-12-19 kl. 10:43.
Citera
2019-12-19, 10:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Du får ett gratis här t.ex.
https://shop.halebop.se/kontantkort

Inte säker med tror det är minst 1 år du får ha numret utan att behöva fylla på.
Citera
2019-12-19, 10:45
Medlem
tremades avatar
1 år är vanligast. Som föreslaget här ovanför, Halebop. Då kan du ladda med 50kr varje år för att behålla numret.

Halebop pausar numret i en månad efter 1 år, så teroretiskt behöver du bara fylla på 1 gång / 13 månader.
Citera
2019-12-19, 11:03
Medlem
Som tidigare sagt, 50kr är väl det minsta beloppet man måste ladda ett kontantkort med. Numret är aktivt 1 år. Du måste ladda kortet på nytt innan året har tagit slut för att behålla numret.
Citera
2019-12-19, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthony100
Jag ska skriva några artiklar på internet nästa år och säga min Swish på slutet. Jag har en galen släkting som är hotfull som känner till mitt mobilnummer och jag vill inte att den ska Googla på mitt nummer och få fram mina artiklar. Den kan bli hotfull och komma hem till en för vad som helst.

Jag tänker skaffa en till mobil. Vilket kontantkort ska jag ha som är billigast? Kan jag köpa ett för 100 kr och aldrig fylla på det? Hur ofta och hur mycket behöver jag fylla på det för att få behålla numret? Jag har ett vanligt namn och min galna släkting kommer inte hitta artiklarna om den inte får för sig att Googla på mitt mobilnummer.

Det är väl värt det tänker jag om det kommer kosta 150 kr/år men jag vill inte betala 3000 kr/år för att undvika att min galna släkting ska se artiklarna och börja skrika och gapa. Den är totalt galen.

Om du bara ska ha det till Swish och om du har gott om tålamod så är det gratis. Regga nytt kontantkort, ragga det på Swish, ha det i ett år, gör om proceduren.
Citera
2019-12-19, 12:19
Medlem
HiiriHazes avatar
Slå ihjäl din galna släkting istället
Tänk vad du sparar in på boende och mat!
Citera
2019-12-19, 12:39
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthony100

Du beställer ett Halebop Go kostar 0:- https://shop.halebop.se/kontantkort/halebop-go
Du tankar på med 50:- och ringer att samtal om året så håller det sig aktivt i 9999 dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in