2019-12-19, 05:53
Bannlyst
Många städer är redan fulla av flyktingar, speciellt de större städerna.

Sedan har vi städerna som ännu inte berikats så att säga, städer där det råder flyktingbrist.

Vad finns det för några städer i Sverige där det råder flyktingbrist?
Citera
2019-12-19, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarackNobama

Sedan har vi städerna som ännu inte berikats så att säga, städer där det råder flyktingbrist.

Kan du definera brist?
Citera
2019-12-19, 07:18
Medlem
arakas avatar
Citat:

Generellt kan man väl säga att borgarkommuner har färre MENA än sossekommuner.
När det handlar om områden är det de med högst andel L, MP och C röstade som är de vitaste.
Citera
2019-12-19, 07:20
Medlem
Citat:

Båstad Och Torekov!
Citera
2019-12-19, 07:38
Medlem
HVIT.s avatar
Vadå brist?
Det är väl ingen brist på "flyktingar". Har man noll styck så är det ju toppentoppen!
Citera
2019-12-19, 07:56
Medlem
Brist.. snarare ett överflöd överallt skulle jag säga.
Citera
2019-12-19, 07:58
Medlem
Enligt TV 4 nyheterna är det 28 kommuner som vill ta emot fler nyanlända. I inslaget jag såg var det Krokom som var exemplet.
Lite oklart hur de argumenterade. Antagligen handlar det om att Krokom har brist på personal eller att de har överskott på lägenheter. Jag tycker att arbetslösa etniska svenska suputer skall ta chansen att flytta till det naturfagra Krokom.
Citera
2019-12-19, 10:05
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Flyktingbrist, vilket underbart nysvenskt ord, som taget ur ett tal av Löfven.

"Brist" betyder att man saknar något. Det finns ingen som saknar flyktingar. Däremot kan de ha brist på flyktmöjligheter.

I centrala Lund där jag bor finns riktigt få flyktingar. Det beror på att det inte finns rimligt dyra bostäder centralt. De kan alltså inte ens flytta hit, hur mycket Lunda-vänstern än vill. Marknadskrafterna och bostadsBRIST skyddade alltså Lund, liksom alla andra innerstäder som är rika och välmående, där folk vill bo. Malmö är typexempel på motsatsen.
Citera
2019-12-19, 10:45
Medlem
Tuvtramps avatar
Jag var i Vimmerby och jobbade för några veckor sedan och under dessa veckor (som jag var där) såg jag inte en enda orch-gruppering.

Funderar allvarligt på att flytta dit....

....men, nu jobbade jag väldigt långa dagar så det kan ha varit en tillfällighet att jag missade (alt lyckades) att undvika springa på lokala förmågor av utländsk härkomst(?).
Citera
2019-12-19, 12:59
Moderator
blomvattnares avatar
Barn och familj --> Bostadsorter och områden
/Moderator
Citera
2019-12-19, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Jag var i Vimmerby och jobbade för några veckor sedan och under dessa veckor (som jag var där) såg jag inte en enda orch-gruppering.

Funderar allvarligt på att flytta dit....

....men, nu jobbade jag väldigt långa dagar så det kan ha varit en tillfällighet att jag missade (alt lyckades) att undvika springa på lokala förmågor av utländsk härkomst(?).
I valdistrikt Vimmerby 2 är det 36% med utländsk bakgrund om jag minns rätt, i 4 24%. I ettan är det 13%. I 3an är det 5%. Sen om det är bruningar eller vita utlänningar vet jag inte men tror inte så många vita européer, undantaget några finnar säkert, slagit sig ner i en by.

Edit: Siffrorna är från hösten 2018
Senast redigerad av with3r 2019-12-19 kl. 18:30.
Citera
2019-12-19, 18:46
Medlem
brianmolkos avatar
Har det blivit så nånga för kommunerna vill putsa stadens storlek och d är befolkningssiffror enda verktyget ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in