Citat:
Ursprungligen postat av
Erubatos
Som rubriken lyder så har min dator börjat bete sig jävligt skumt den senaste tiden ca en vecka bakåt eller så. Problemen varierar väldigt mycket men det rör sig om att skärmen slocknar helt random, program och sidor stänger ner sig själva, får meddelanden hux flux om att minnet är fullt oftast då precis innan hela datorn stannar upp eller att skärmen blir svart och jag tvingas slå av strömbrytaren, datorn sätter sig själv i sömnläge. Upplever även att vissa flikar försvinner från menyn eller har problem att ladda, var en period då min dator vägrade att ladda in min skrivbordsbild trots att jag har en och att flikar så som settings försvinner precis innan jag klickat på de, alltså att musen fryser upp.
En annan sak är att mitt tangentbord inte låter mig frivilligt växa mellan små och stora bokstäver. Just nu är den fast på små och jag måste då använda mig av shift för att få till en stor bokstav då capslock inte ger något resultat. Sen kan det helt random växa om och jag är då fast med bara stora bokstäver och blir således tvungen att använda mig av shift för att få till en liten bokstav vilket blir jävligt irriterande när jag befinner mig i mitten av en konversation.
Misstänker någon form av virus men har aldrig befunnit mig i den här situationen förut så har ingen aning om hur jag ska gå till väga men har ingen lust att betala för ett virusprogram.
Har även märkt att detta har blivit mer och mer frekvent. Det började med bara nån gång om dan och då oftast efter ett par timmar av att datorn varit på men du händer det upprepande gånger om dan och detta kan hända bara 5-10 minuter efter jag slagit på datorn.
Det kan vara mjuk eller hårdvara. Därav behöver du in med ett nytt Windows för att få saker bekräftat . En återställning gör inte att felet försvinner automatiskt. Är du rädd om de som finns på datorn får du börja ta backup på det.
För övrigt så kan man använda en helt annan disk man inte är rädd om .. handlar bara om att bekräfta om felet är kvar eller inte