• 1
  • 2
2019-12-19, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleGermany
Hej,

Jag tänkte på en sak... det kanske är en självklarhet om hur det går till osv så jag kan vara helt ute och cykla just nu men...

Om någon tex. pluggar på komvux på distans... kan hen då inte bara sitta och googla fram alla svar för alla frågor som ställs? till och med till proven? det finns ju ingen lärare som står framför en och ser att man fuskar?

Som sagt... jag kanske är helt ute och cyklar!

Tack snälla!

Frågorna ställs annorlunda när det är tester och inlämningsuppgifter med litteratur. Du kan inte bara googla fram något som du skall resonera kring och dessutom lämna källhänvisningar om. Det syns när elever/studenter googlar fram fakta de inte har kunskap om.
Citera
2019-12-19, 20:07
Konsekvenserna för att bli påkommen är långt värre än att inte klara kursen. Tror många har självrespekt nog att inte fuska tbh, och fuskar någon så kommer dem ändå inte klara exarbeten osv.
Citera
2019-12-19, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Examen avlägger man på plats, i en skolsal, med en lärare på plats. Så det går inte att fuska.

Generellt sett så är det så, men på vissa kurser så kräver de att man har en webcam som kan riktas mot skärmen och tangentbordet. Man sitter då i onlinesalen med provvakter som ser över att ingen fuskar
Citera
2020-11-19, 17:56
Medlem
Hemtentor kräver oftast att man måste skapa en lång disskussions och reflektera det

Kan tex att man skall förklara olika forskares teorier och med egna ord återberätta vad de har kommit fram till. Detta är något man inte kan googla fram.

Korta frågor som "vad betyder/heter/Är - X" kan man enkelt googla men det kräver dock liten poäng så inte ens värt.

Helt klart att man kan fuska men skulle nog säga att man lär sig mer av hemtentor.

Salstentor bygger på att memorera under en kort tid och sedan glömmer man bort det efter ett par dagar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in