Citat:
Ursprungligen postat av
pudellus
Ja, vanlig busslinje. Menade att det är en linje som går ungefär utmed järnvägen, så de som åker med den kanske bor någonstans mellan stationerna och är inte så många som tågresenärerna.
Svårt att veta om den här länstrafiken är överrepresenterad. Om de inte godtar giltiga biljetter så är det förstås väldigt konstigt och ännu värre om folk bli misshandlade. Det kanske är så att folk behöver tagga ner lite om de ska jobba med sådant? Det är också rätt bökigt med deras system, som de pendeltåg som går från Stockholm och passerar länsgränsen. Folk skaffar två olika kort för att det är så knepigt.
Helt rätt. Jag har en nära vän som har haft med UL att göra. Hen ringde till en ansvarig vid namn NK (initialer) som har sagt att det finns inget svar på vissa frågor och saker är som de är till min nära vän. Frågor som har varit av värde att svara på och svaren har helt klart funnits. Sedan finns det en mullig, medelålderskvinna, kort och satt i kroppen som arbetar för avarn som UL kontrollant på UL trafiken. Denna korta, medelårs kvinna är allt annat än kunnig. Flåsande, nervös och stressig hasar hon sig fram från ena sättet till det andra.
Vad UL inte förstår är att överklaganden och klagomålen växer och växer hela tiden och till slut blir de ohanterliga för ledningen. Ledningens avgång kommer som ett brev på posten.
Jag är säker på att fler har dåliga erfarenheter utav UL personal. Varför kan de inte lägga ansvaret på en privat utförare? skulle ha fungerat betydligt bättre.