Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2025-12-16, 21:47
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
... Och på 90-talet blev det min favoritpizza och resten är historia!

Du skulle älska Afrika-Pizzan som görs av Somaliern nere på den lokala pizzerian. Ananas, jordnötter, kyckling, curry och sötsur sås. Italienarna I Sverige återvandrar i flock.
Citera
2025-12-24, 21:03
Medlem
Av ren nyfikenhet, finns det pizzerior som använder sig av färsk ananas? Tror att ananas på burk är det som brukar användas, bland annat med tanke på hållbarhet.
Citera
2025-12-24, 21:56
Medlem
Pinoputchins avatar
Ananas på pizza ska man ha om man vill.
Citera
2025-12-25, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tourmaline
Av ren nyfikenhet, finns det pizzerior som använder sig av färsk ananas? Tror att ananas på burk är det som brukar användas, bland annat med tanke på hållbarhet.

Sjävklart är det ananas på burk som används och lika självklart är att det är på grund av att det är billigare.
Citera
2025-12-26, 15:49
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tourmaline

Stella pizza som har några ställen i Stockholm har färsk ananas, annars är det alltid burk.
Citera
2025-12-26, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Stella pizza som har några ställen i Stockholm har färsk ananas, annars är det alltid burk.

Kul att höra. Hade inte väntat mig att någon pizzeria alls skulle ha det. Jag har bara testat färsk ananas på hemmagjord pizza, och jag tyckte det blev godare/bättre så. Inte för att jag har något emot burkvarianten dock.
Citera
Igår, 10:49
Medlem
Jag tycker ananas på burk blir för sötsliskig, men om man skär upp färsk (och mogen) ananas och lägger på degen så blir det riktigt bra! Stor skillnad.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in