Citat:
Ursprungligen postat av
lillafulis
Har superbra blodprovssvar. Dock är inflammationsvärdet (kalproktein) värdet över 3000 vilket ska ligga under 50.
Har sjukt svårt att sköta mitt jobb då jag har svinont men vill inte sjunka så långt att tjata om smärtstillande...
Har du så ont att vardagen inte funkar då tycker jag ändå att du ska våga fråga dem igen. Det är inte att sjunka lågt, det är att kräva din rätt till att kunna orka sköta ditt jobb och få den sömn du behöver. Annars får de sjukskriva dig. Ser inget i ditt tillstånd som skulle gynnas av att fortsätta lida och kämpa så som du verkar få göra. Smärta är ju faktiskt något som kan förvärra kroppens läkningsförmåga då det skapar stressreaktioner i kroppen. En kortare behandling med något effektivt smärtstillande borde läkare förstå är till din fördel. Fråga snällt men bestämt igen. Det tycker jag du kan göra. Du behöver ju inte gråtande kasta dig på golvet och tigga "jättestarkt knark".
De har blivit väldigt restriktiva med att skriva ut narkotikaklassat. Det märks. Är även jag bipolär, men har inte upplevt att det har hindrat mig från att få starkare smärtlindring utskrivet vid svår akut smärta, haft ett flertal diskbråcksrelaterade ryggskott. Men det är ju lite olika från läkare till läkare också. Hoppas det löser sig!