Citat:
Ursprungligen postat av
Ballisten
Då var man tillbaks till det djävulska samhället OCH flashback forum!
Jag har precis avtjänat 4 år på anstalt och kommer ut med en hotbild. Jag anstränger mig inte när jag skriver att jag är dömd till döden. Nu behöver jag hjälp med hur man kan bygga upp relationer med gamla bekanta och familj. Mina vänner är döda. Jag har blivit hotad inne i fängelset också. Jag bor just nu på ett vandrarhem som min mamma betalar. Jag funderar på att fly utomlands men jag vet inte vart. Jag har tillgångar skrivna på släktingar så pengar finns. Jag måste nu har hjälp med hur fan jag ska ta mig härifrån. Jag kommer dö vilken dag som helst. Hur skulle ni göra om ni var jagade för era liv? Om priset på din skalle var så hög att personer vill åt dig? Jag är inte rädd. Jag är inte rädd för döden. Men jag vill inte dö.
Låter som en trolltråd, för när du säger vad du satt för finns ju risken att dina ovänner känner igen dig och börjar maila hot e dyl, men okej. Inom EU kan du ju flytta och jobba utan visum e dyl. Bara välja ett land där du kan språket och som du trivs i. Eller ska du inte jobba kan du ju bo varsomhelst. Thailand, Indien och Sydafrika är billiga att leva i. Eller vill du njuta av livet? I USA finns "sanctuary cities" där människor kan bo utan att behöva utvisas, eller så kan du gifta in dig om du är på det humöret. Dina tillgångar kan du lämpligtvis investera i en fastighet, som antingen du själv bor i eller så hyr du ut den. Det är en trygg placering.
Har du en hotbild ska ju polisen hjälpa dig gratis så att du kan få skyddad identitet, så varför inte nyttja den gratistjänsten så att staten kommer till nytta för en gångs skull?
Hot är jobbigt men tänk också på att när de letat överallt men inte hittat dig så tröttnar de ganska fort. Därmed inte sagt att utlandsflytt är en dålig ide, detta kan vara ett gyllene tillfälle att komma ut i världen och skaffa ett nytt liv. Se bara till att inte hamna i dåligt sällskap i det nya landet, så satsa gärna på ett finare område.
Sen måste du förstås tänka på så att du inte går att hitta, men det är ett ämne för sig. Berätta inte din adress i utlandet ens för dina närmaste.