2019-12-16, 09:37
Om ni inte har vänner kvar i Sverige så tror jag det kan vara ganska skönt att få en nystart utomlands. Tycker inte du ska ta upp kontakten igen med gamla bekanta, då är du förmodligen tillbaka på ruta 1 igen inom kort
Citera
2019-12-16, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballisten
Då var man tillbaks till det djävulska samhället OCH flashback forum!
Jag har precis avtjänat 4 år på anstalt och kommer ut med en hotbild. Jag anstränger mig inte när jag skriver att jag är dömd till döden. Nu behöver jag hjälp med hur man kan bygga upp relationer med gamla bekanta och familj. Mina vänner är döda. Jag har blivit hotad inne i fängelset också. Jag bor just nu på ett vandrarhem som min mamma betalar. Jag funderar på att fly utomlands men jag vet inte vart. Jag har tillgångar skrivna på släktingar så pengar finns. Jag måste nu har hjälp med hur fan jag ska ta mig härifrån. Jag kommer dö vilken dag som helst. Hur skulle ni göra om ni var jagade för era liv? Om priset på din skalle var så hög att personer vill åt dig? Jag är inte rädd. Jag är inte rädd för döden. Men jag vill inte dö.

Svår sits som sagt.
Människorov kan se väldigt brutalt ut.

När du får folk på dig så kan det vara p.g.a. Att du gör fel i de sociala spelen eller så ser de dig som en konkurrent med makt. Det första tror jag dock att du har gjort. Försök att luska ut vad du gör som triggar folk och försök att förbättra detta så att det inte syns.

Jag tycker lite att om man väljer den kriminella vägen, så bör hjärtat vara kallt. Om du inte har hjärnan till detta så ska man leta efter den starkaste och följa denna. Vissa är ledare andra är "soldater" och en bra soldat är ju som sagt en som kan ta kommandon utan att tänka.

Det där med skyddad identitet är bara ett skämt, du får väl flytta till en glesbygd eller flytta utomlands. Ibland måste man erkänna sig besegrad, det är en viktig attribut att ha.
Citera
2019-12-16, 10:23
Medlem
Redivivuss avatar
Vistas utomlands så mycket du kan. Försök hitta en kvinna, om du är ogift, och starta ett nytt liv med henne. Lycka till.
Citera
2019-12-16, 11:04
Medlem
sebastian66s avatar
Vem ska du beskydda din mor som betalar ditt vandrarhem?
Vad för folk jagar dig?Är det MC gäng så vet du att även med dolt identitet är det
fett lätt att dom hittar dig.
Överväg att ordna nytt pass som gäller i 5 år ta med dig lite kapital dra snabbare än kvickt.
Starta om på nytt håll dig undan från nya brott skaffa dig arbete eller inkomst via nätet så du
kan vara på andra sidan jordklotet.Din tid är ganska dyrbar misstänker jag.
Att du ens överväger att vara på hemmaplan får mig att undra du kanske gillar utmaningar
Citera
2019-12-16, 13:09
Medlem
Förutsatt att du inte gjort något väldigt omänskligt så önskar jag dig lycka till. God Jul!
Citera
2019-12-16, 19:16
Medlem
Citat:
Jag har pass men jag har en familj att beskydda här
Ta familjen med dig om det går.
Citera
2019-12-16, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H4NDL4RN
Folk nämner ”skyddad identitet”, men du låter som knasen som skulle kontakta nån gammal ”vän” eller någon i familjen och därigenom torska.
Inte så lätt att kapa alla band.
Men något land där dom inte når dig typ.
Citera
2019-12-16, 19:23
Medlem
NamnlosBarns avatar
hade jag varit du hade jag packat mina saker och flyttat utomlands i europa eller något..

Spanien?
Grekland
Gran canaria ?
Frankrike?

hade hellre varit säkert i ett annat land och hemlös än rädd där jag är nu.

Du kan byta namn , skaffa ny frrisyr , färga håret , annan klädstil så de inte ser ut som du.
Citera
2019-12-16, 20:38
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Jag har precis avtjänat 4 år på anstalt och kommer ut med en hotbild. Jag anstränger mig inte när jag skriver att jag är dömd till döden. Nu behöver jag hjälp med hur man kan bygga upp relationer med gamla bekanta och familj. Mina vänner är döda. Jag har blivit hotad inne i fängelset också. Jag bor just nu på ett vandrarhem som min mamma betalar. Jag funderar på att fly utomlands men jag vet inte vart. Jag har tillgångar skrivna på släktingar så pengar finns. Jag måste nu har hjälp med hur fan jag ska ta mig härifrån. Jag kommer dö vilken dag som helst. Hur skulle ni göra om ni var jagade för era liv? Om priset på din skalle var så hög att personer vill åt dig? Jag är inte rädd. Jag är inte rädd för döden. Men jag vill inte dö.

Kidnappning, fullt med döda personer.. Märkligt att man inte känner igen denna historien på något sätt över huvud taget.
Citera
2019-12-16, 21:46
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:

Låter som en trolltråd, för när du säger vad du satt för finns ju risken att dina ovänner känner igen dig och börjar maila hot e dyl, men okej. Inom EU kan du ju flytta och jobba utan visum e dyl. Bara välja ett land där du kan språket och som du trivs i. Eller ska du inte jobba kan du ju bo varsomhelst. Thailand, Indien och Sydafrika är billiga att leva i. Eller vill du njuta av livet? I USA finns "sanctuary cities" där människor kan bo utan att behöva utvisas, eller så kan du gifta in dig om du är på det humöret. Dina tillgångar kan du lämpligtvis investera i en fastighet, som antingen du själv bor i eller så hyr du ut den. Det är en trygg placering.

Har du en hotbild ska ju polisen hjälpa dig gratis så att du kan få skyddad identitet, så varför inte nyttja den gratistjänsten så att staten kommer till nytta för en gångs skull?

Hot är jobbigt men tänk också på att när de letat överallt men inte hittat dig så tröttnar de ganska fort. Därmed inte sagt att utlandsflytt är en dålig ide, detta kan vara ett gyllene tillfälle att komma ut i världen och skaffa ett nytt liv. Se bara till att inte hamna i dåligt sällskap i det nya landet, så satsa gärna på ett finare område.

Sen måste du förstås tänka på så att du inte går att hitta, men det är ett ämne för sig. Berätta inte din adress i utlandet ens för dina närmaste.
Citera
2019-12-21, 05:10
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Jag har pass men jag har en familj att beskydda här
Du har suttit inne 4 år med familjen helt åt sitt öde och nu ska du beskydda dom?
Låter som du har en skruv lös.
Citera
2019-12-21, 05:25
Medlem
Garanterat en trolltråd eller så är TS psykopat.
Du är rädd för dit liv men vägrar lämna landet?
Du är rädd om din familj men låter din mamma betala för ditt boende och det första du funderar på är hur du ska kunna börja umgås med din familj och vänner igen?
Om dom som jagar dig är så farliga hur kan din familj leva fortfarande då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in