2019-12-15, 23:55
Medlem
hjaelploskilles avatar
Jag fattar inte vad fan som hände mig nyss

Satt och skrev i Word. Totalt 10 sidor text. Jag sparar filen. Säg att den heter S1. För över den till USB. Jag har redan en dokumentfil på USB:n som heter S1. Den säger då: Målet innehåller redan en fil med namnet S1.docx. Jag trycker på ersätt filen i målet. Men då ersätts inte den gamla filen med den nya, utan tvärtom. Jag öppnar då filen i USB:n för jag reagerar på storleken och ser att det är 5 sidor.

Hur fan gick detta till? Kan jag göra något för att fixa det? Gick in på File -> recent men alla dokument jag öppnat under det namnet har ersatts av den gamla filen
Senast redigerad av hjaelploskille 2019-12-15 kl. 23:57.
Citera
2019-12-16, 06:47
Medlem
Räddnings / Recovery program.

Problemet är att du måste söka på disken i dator för att den troligen aldrig kopierades till USB minnet utan bara togs bort efter att den fått vet som skulle bli kvar. Ju mer du använder datorn desto större är nu chansen att den blir överskriven för alltid.

När sånt här händer ska man egentligen snabbt stänga av datorn och koppla disken till en annan dator för att hindra att något nytt skrivs på disken. Sen använda Räddnings / Recovery program kan hitta den.

Edit:
https://docs.microsoft.com/sv-se/off...-lost-document
Här nämns andra sätt som kanske får tillbaka den.
Citera
2019-12-16, 16:25
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Räddnings / Recovery program.

Problemet är att du måste söka på disken i dator för att den troligen aldrig kopierades till USB minnet utan bara togs bort efter att den fått vet som skulle bli kvar. Ju mer du använder datorn desto större är nu chansen att den blir överskriven för alltid.

När sånt här händer ska man egentligen snabbt stänga av datorn och koppla disken till en annan dator för att hindra att något nytt skrivs på disken. Sen använda Räddnings / Recovery program kan hitta den.

Edit:
https://docs.microsoft.com/sv-se/off...-lost-document
Här nämns andra sätt som kanske får tillbaka den.

Tack för tipset, ska lägga detta på minnet för framtiden. Denna gång fick jag bita ihop och skriva om allting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in