2019-12-15, 20:43
Medlem
11433.08s avatar
Jag har haft Telenor i 2 år nu, 499kr med fri surf, men nu är min bindningstid slut och priset gick upp cirka en hundralapp.

Så... Vilka är de bästa abonnemangen med fri surf?
Citera
2019-12-15, 21:06
Medlem
nissebadgeasts avatar
kolla in wifog,har haft det ett par år ,funkar bra i västsverige halland dock ej i danmark som jag bittert fick erfara
Citera
2019-12-15, 21:28
Bannlyst
Tele2 Unlimited kostar 349:- och då får du 20GB per dygn som du själv kan utöka utan kostnad genom att "köpa" (gratis) ytterligare 5GB data för den dagen genom att SMSa Tele2. Detta är att förhindra att man använder för mycket data per automatik, t.ex. kör servrar som seedar torrents eller dylikt.

Jag har haft Tele2 i flera år nu och detta Unlimited-abonnemang har kostat samma summa 100% av fakturorna. Galet nöjd!
Citera
2019-12-16, 00:46
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majaa
Tele2 Unlimited kostar 349:- och då får du 20GB per dygn som du själv kan utöka utan kostnad genom att "köpa" (gratis) ytterligare 5GB data för den dagen genom att SMSa Tele2. Detta är att förhindra att man använder för mycket data per automatik, t.ex. kör servrar som seedar torrents eller dylikt.

Jag har haft Tele2 i flera år nu och detta Unlimited-abonnemang har kostat samma summa 100% av fakturorna. Galet nöjd!
Obegränsad kostar 549:-/månad, enligt Tele2´s hemsida.
För 339:-/månad får du 20GB surf/månad.
Du har helt enkelt ett äldre avtal som inte längre erbjuds.
Citera
2019-12-16, 00:53
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Obegränsad kostar 549:-/månad, enligt Tele2´s hemsida.
För 339:-/månad får du 20GB surf/månad.
Du har helt enkelt ett äldre avtal som inte längre erbjuds.

Har Comviq. (Det är också Tele2). Fastpris med 10GB/mån+fria samtal inom hela EU. 195:-
Vill jag, kan jag utöka surfen till 20GB/mån och då blir totalpriset 245:-/mån.

Då jag oftast kör wifi både på jobbet och hemma, använder jag inte upp mina 10GB, ligger väl på fem-sex/mån. (Använder bara mobilt internet under transportsträckor i princip).

Edit: TS frågade efter obegränsat, så där är väl det där svaret om 20GB/dag det bästa hittills i tråden. Antar att TS har mobilen som enda bredbandsanslutningen, dvs. ersätter fiber/ADSL.

TS kan ju ringa Tele2 och försöka säga upp abonnemanget för att "det blivit dyrare", i 9 fall av 10 får han det billigare då, de vill ogärna förlora en kund.
Senast redigerad av kraftfoder 2019-12-16 kl. 00:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in