2019-12-15, 13:19
Medlem
mjps avatar
Min kamkedja låter ungefär som på den här bilen
Kan det vara nåt annat?
Kan man sträcka upp kedjan?
https://youtu.be/Y52cmKbNQP0
Senast redigerad av mjp 2019-12-15 kl. 13:26.
Citera
2019-12-15, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjp
Min kamkedja låter ungefär som på den här bilen
Kan det vara nåt annat?
Kan man sträcka upp kedjan?
https://youtu.be/Y52cmKbNQP0

De kommer låta ännu mer när den har gått mer. Så ja det är helt normalt
Citera
2019-12-15, 13:38
Medlem
mjps avatar
Frugan kör Peugeot och den har en mycket mjukare gång på sin diesel , BMW låter ju som en traktor i jämnförelse
Citera
2019-12-15, 14:02
Medlem
mjps avatar
Det där tickandet då?
Citat:
Ursprungligen postat av Sasoki
De kommer låta ännu mer när den har gått mer. Så ja det är helt normalt
Citera
2019-12-15, 18:12
Medlem
nickenyfiken25s avatar
Hade en diesel 2,0 från BMW med kamkedja som gick mot slutet. Den lät lite som en syrsa eller tickande tåg som skulle rulla iväg. Om det är kamkedjan som låter så bör den bytas, eftersom om den går sönder smäller hela motorn samtidigt. Byte av kamkedja går på din försäkring om bilen är under 10 år eller gått under 10000 mil, enligt de flesta försäkringsbolag, självrisk är på ca 5000kr.
Citera
2022-06-21, 23:56
Medlem
mjps avatar
Kan säga att motirhelvetet skar!!
Kedjan hoppade över , fick tag på en reservmotir för 50 lax och satte in den och bilen e som ny!
Citera
2022-06-22, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjp
Kan säga att motirhelvetet skar!!
Kedjan hoppade över , fick tag på en reservmotir för 50 lax och satte in den och bilen e som ny!

Skar den då, eller skar den nyligen?
C:a 2.5 år sedan du starta tråden haha
Citera
2022-06-22, 10:02
Medlem
Analretendents avatar
La du 50 papp på en 2-liters dieselbil från 2008?

Synd att du inte fick fler svar som uppmanade dig att byta kedjan. En kedja låter i regel mer än en rem men det ska ju inte ticka eller rassla högt. Sitter det ingen kedjesensor på den bilen? Min Mazda löste ut en felkod när kedjan blev för lång, byte gick på 20 papp. Fortfarande jävligt dyrt. Kan väl tycka att BMW's som ju ska vara fina bilar borde ha en kedjesensor.

Nåväl, nu har du förhoppningsvis många mil framför dig med din nya motor. Lycka till!
Senast redigerad av Analretendent 2022-06-22 kl. 10:04.
Citera
2022-06-23, 13:42
Medlem
mjps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analretendent
La du 50 papp på en 2-liters dieselbil från 2008?

Synd att du inte fick fler svar som uppmanade dig att byta kedjan. En kedja låter i regel mer än en rem men det ska ju inte ticka eller rassla högt. Sitter det ingen kedjesensor på den bilen? Min Mazda löste ut en felkod när kedjan blev för lång, byte gick på 20 papp. Fortfarande jävligt dyrt. Kan väl tycka att BMW's som ju ska vara fina bilar borde ha en kedjesensor.

Nåväl, nu har du förhoppningsvis många mil framför dig med din nya motor. Lycka till!
BMW n47 motor varnar inte och har inga sensorer utan den hoppar bara över och ventilsallad😃
BMW ville ha 95000kr för motor byte så det blev ny kamkedja och allt annat på ( min) motor så jag hoppas som du att den går 20000 mil till x3 ✌️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in