2020-12-04, 07:45
Medlem
kostymnisses avatar
Beträffande jakten på Conference League så är det ju inte min åsikt att det är värt att skita i dessa platser utan bara vad exempelvis nämnda ledare sagt.

Det är ju som redan skrivits vänta och se vad som sker med prispengarna/ersättningarna för resor i början. Det enda man kan fastslå är ju att publikintäkterna inte lär komma upp i samma nivå som i EL då marginalarna/evenemangarna som bara går vid större motståndare lär komma i nån vidare utsträckning.

Enda gången man kan säga att det lär bli en förlustaffär är ju om man räknar med att det är Con.L istället för att ta ett allsvenskt guld (sett till att det förstnämnda skulle slita för mycket på truppen under sommaren/hösten) och nå CL/EL den vägen men det är ju ett spel som är alltför galet att spela för ett allsvenskt lag.

Som supporter ser man ju gärna fler europaresor dock och den chansen ökar ju med Con.L.
Citera
2020-12-04, 10:09
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Varför lägger de inte sista omgången på en lördag som förra året? Så man kan få sig en dagskrök.. jävla tattarfasoner. Vad nu tattarna har med beslutet att göra.
Varför kan du inte kröka på en söndag???

Får du skit av pastorn eller?

Nu när man jobbar hemma så gör det ju inget att man luktar bakfylla på måndag.
Citera
2020-12-04, 11:55
Medlem
civilians avatar
Det faktum att jag ska få se min förening i Europa igen för första gången på vad som känns som en evighet kanske påverkar mitt omdöme, men Conference som turnering ser i mina ögon ut att bli jävligt intressant. Ersättningen är sannerligen inte oviktig, men erfarenheten kan vara ovärderlig.
Citera
2020-12-04, 12:27
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Varför kan du inte kröka på en söndag???

Får du skit av pastorn eller?

Nu när man jobbar hemma så gör det ju inget att man luktar bakfylla på måndag.
Det funkar ju, men hellre en lördag Plus att de övriga man hänger med hänger kvar senare också...annars drar ju familjelivet hem många när klockan tickar på.

Jag går ju till jobbet förvisso...men ex derbydagar så brakar man ofta hem 01-02 med en bra promille. Men det är ju jobbigare än om det vore lördag.
Citera
2020-12-04, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Det funkar ju, men hellre en lördag Plus att de övriga man hänger med hänger kvar senare också...annars drar ju familjelivet hem många när klockan tickar på.

Jag går ju till jobbet förvisso...men ex derbydagar så brakar man ofta hem 01-02 med en bra promille. Men det är ju jobbigare än om det vore lördag.
Med krogarnas restriktioner tvingas man ändå dra hem vid 22 nu. Lösningen för att bli lika full är helt enkelt att börja kröka tidigare vilket är helt okej för mig.
Citera
2020-12-04, 12:48
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Det faktum att jag ska få se min förening i Europa igen för första gången på vad som känns som en evighet kanske påverkar mitt omdöme, men Conference som turnering ser i mina ögon ut att bli jävligt intressant. Ersättningen är sannerligen inte oviktig, men erfarenheten kan vara ovärderlig.
Ersättningen lär ju knappast vara lägre än i Royal League om vi säger så. Näe jag är verkligen försiktigt optimistisk till CoL innan vi vet mer. Fan att man var student när Kalmar härjade i Europa. Nu lär det ju dröja innan man får den chansen igen.
Citera
2020-12-04, 13:28
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Ersättningen lär ju knappast vara lägre än i Royal League om vi säger så. Näe jag är verkligen försiktigt optimistisk till CoL innan vi vet mer. Fan att man var student när Kalmar härjade i Europa. Nu lär det ju dröja innan man får den chansen igen.

I längden kanske det är en bättre ekonomisk affär än EL för de flesta svenska klubbar då det bör innebära en större chans att ta sig till gruppspel. Vi är ju alla, bortsett Malmö, jävligt duktiga på att misslyckas i kvalen.

Ja, herregud vad jag är taggad. Hoppas Europa fått bukt med viruset när det beger sig bara, men det ser ju onekligen positivt ut på den fronten just nu.
Citera
2020-12-04, 13:45
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Med krogarnas restriktioner tvingas man ändå dra hem vid 22 nu. Lösningen för att bli lika full är helt enkelt att börja kröka tidigare vilket är helt okej för mig.
samma här!

kunde varit till 23..men det kändes bra dagen efter förra helgen.

men du kan ju köra Kellys efter kl 23.. trycka ner några sista folkisar
Citera
2020-12-04, 14:35
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Dom stänger 22, öppnar igen 22.30.. Vissa krogar (speciellt på söder) har så du kan göra en sista beställning kl 21.59 och då kan beställa en sisådär 8 bärs som står på ditt bord när dom öppnar igen..

Det där med att inte hitta genvägar.
Citera
2020-12-04, 16:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av civilian

Jag börjar vänja mig lite vid tanken också. Det är ju ändå kul med en turnering där svenska lag har chans att gå långt och kanske t o m vinna hela skiten om man får till det. Men det är klart att prispengarna måste vara högre än intertotocupen om det skall bli något intresse. Skulle det vara typ 1/3 av pengarna i EL så vore det mycket bra.
Senast redigerad av trazke 2020-12-04 kl. 16:55.
Citera
2020-12-04, 21:51
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Dom stänger 22, öppnar igen 22.30.. Vissa krogar (speciellt på söder) har så du kan göra en sista beställning kl 21.59 och då kan beställa en sisådär 8 bärs som står på ditt bord när dom öppnar igen..

Det där med att inte hitta genvägar.

Idioter.
Citera
2020-12-04, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag börjar vänja mig lite vid tanken också. Det är ju ändå kul med en turnering där svenska lag har chans att gå långt och kanske t o m vinna hela skiten om man får till det. Men det är klart att prispengarna måste vara högre än intertotocupen om det skall bli något intresse. Skulle det vara typ 1/3 av pengarna i EL så vore det mycket bra.
Svenska lag har inte chansen att vinna hela skiten. Det är lag från övre mittskiktet av PL, la liga och Bundesliga som kommer vinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in