2020-11-02, 10:01
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Hade vi?

Jag vet att jag är partisk men är nästan beredd att offra en arm på att dif var värst här.

Man hade överlag en väldig flyt som guldlag brukar ha med en massa sena avgöranden och så men framför allt dubbelmötet mot Blåvitt där höstmötet blev direkt avgörande pga domarinsatsen sitter kvar på näthinnan.

Haft en del medflyt absolut. Vad beträffar Götet så är det omöjligt att veta om DIF vänt den matchen om Götet fått straff samt satt den. Dessutom hade laget i värsta fall varit tvungna att vinna mot Peking, vilket troligen medfört att laget inte gått ut och varit apatiska första 20.

Men visst har det varit lyckosamma domslut.

Oavsett så är vi inte värst, Gnaget är värst på området varje år....bara Goitom själv står för fler straffdomslut framåt o bakåt än de andra lagens totala tursamma domslut. Det vet alla
Citera
2020-11-02, 10:02
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic

Sjukt märklig säsong där vi verkligen gett ojämnheten ett ansikte med att kombinera en rad vinster mot topplag med bottenlösa avgrundsfall.
Låter bra. Kalmar behöver lite tur i nästa.
Citera
2020-11-02, 10:07
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Låter bra. Kalmar behöver lite tur i nästa.

Skönt att Romario blev utvisad igår då han brukar göra mål på Behrn Arena. Slutar väl med Sebbe Ring drar dit nåt jävla drömmål istället...
Citera
2020-11-02, 10:22
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ser även att dif får ännu en otroligt billig straff med sig. Försöker lägga difhatet åt sidan och vara objektiv här, men visst har dif en otrolig flyt med domaren åtminstone senaste året/senaste två åren?
Fick vi 2 straffar med oss förra året? Är det vad du kallar flyt? Är det rekord för SM-vinnaren kanske?
Sluta larva dig

Citat:
Ursprungligen postat av kaempfer
Ni är ju uppenbarligen inte hetare än så. Längtar till den dagen då mindre klubbar (Falkenberg, Mjällby, Varberg m.m) ska sluta behöva be om ursäkt för att man spelar i Allsvenskan. Tröttsamt att läsa "mäktiga Falkenberg" osv här inne på forumet.

Svensk fotboll är ett skämt vilket ni bevisar gång på gång med era taffliga europaförsök. Malmö håller fanan högt. I övrigt ett skämt.

Hylla istället Falkenberg, Varberg som med en tiondel av era budgetar kan rodda runt ett allsvenskt lag och ge övriga lag en fajt.
Ska försöka hylla fff här.. Efter 6 minuter hade ni 1-0, därefter hade vi i DIF 80% bollinnehav och ni var 11 man i straffområdet tills vi gjorde 1-1. Då vågade ni er över halva plan igen. Iomed vårt totalt klappkassa försvar dagen till ära samt Vaiho som var helt oduglig så räckte det att ni vågade er utanför ert målområde för att göra mål mot oss. Hade ni spelat fotboll i 90 minuter så hade det utan tvekan blivit 2-siffrigt för er. Detta är skälet till att jag inte hyllar Falkenberg.
Citera
2020-11-02, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Fick vi 2 straffar med oss förra året? Är det vad du kallar flyt? Är det rekord för SM-vinnaren kanske?
Sluta larva dig
Det var ju snarare hur ni undvek somliga straffar emot er än bara straffar med er. Du vet nog såväl som jag att flyt med domaren inte bara går att räkna i antal straffar man fått.

Trodde faktiskt att du var en av dem som hade självinsikt nog att medge det flyt ni haft med domaren på sistone men tydligen inte.

Sen fattar jag att framstår som bölig som ältar förra året men står för att jag inte kan släppa det. Mådde sämre efter säsongen 2019 än säsongen 2009 helt ärligt.
Citera
2020-11-02, 10:40
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Det var ju snarare hur ni undvek somliga straffar emot er än bara straffar med er. Du vet nog såväl som jag att flyt med domaren inte bara går att räkna i antal straffar man fått.

Trodde faktiskt att du var en av dem som hade självinsikt nog att medge det flyt ni haft med domaren på sistone men tydligen inte.

Sen fattar jag att framstår som bölig som ältar förra året men står för att jag inte kan släppa det. Mådde sämre efter säsongen 2019 än säsongen 2009 helt ärligt.

Vi hade absolut en del flyt, vinnarlag brukar ha det. Men att domarna var med oss stämmer helt enkelt inte. Hur många straffar fick vi emot oss, jag minns inte? Vårt SM-guld kan vi däremot tacka iffiff för som missade typ varenda straff dom fick förra året. Det däremot, är flyt från vår sida.
Citera
2020-11-02, 11:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kaempfer
Ni är ju uppenbarligen inte hetare än så. Längtar till den dagen då mindre klubbar (Falkenberg, Mjällby, Varberg m.m) ska sluta behöva be om ursäkt för att man spelar i Allsvenskan. Tröttsamt att läsa "mäktiga Falkenberg" osv här inne på forumet.

Svensk fotboll är ett skämt vilket ni bevisar gång på gång med era taffliga europaförsök. Malmö håller fanan högt. I övrigt ett skämt.

Hylla istället Falkenberg, Varberg som med en tiondel av era budgetar kan rodda runt ett allsvenskt lag och ge övriga lag en fajt.

Sluta han ligger redan ner
Citera
2020-11-02, 14:35
Medlem
Varberg hemma, det borde vara tre säkra för AIK. I år ska man dock inte ta något för givet.

På de senaste tio AIK-matcherna har AIK bara släppt in fem mål. Från att läckt ganska frisk är det bara Alms Häcken och MFF som släppt in färre under hela säsongen. Det ska bli spännande om AIK är tillbaka 2021.

Senaste tio innehåller dessutom Sirius, Norrköping, Göteborg, Östersund, Mjällby, Hammarby, Malmö, Häcken, Helsingborg, Falkenberg. De fetade är de målglada lagen som gjort 40+ mål. Förutom dessa har även Elfsborg och Djurgården gjort 40+ som AIK har kvar att möta.
Citera
2020-11-02, 16:40
Medlem
Citat:

Blir ju lite tröttsamt längden, Svmff! SvAIK! Sen DIF, nästa blir väl Bajen, topplag har ofta tur med domslut.
Citera
2020-11-02, 18:11
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Varberg hemma, det borde vara tre säkra för AIK. I år ska man dock inte ta något för givet.

På de senaste tio AIK-matcherna har AIK bara släppt in fem mål. Från att läckt ganska frisk är det bara Alms Häcken och MFF som släppt in färre under hela säsongen. Det ska bli spännande om AIK är tillbaka 2021.

Senaste tio innehåller dessutom Sirius, Norrköping, Göteborg, Östersund, Mjällby, Hammarby, Malmö, Häcken, Helsingborg, Falkenberg. De fetade är de målglada lagen som gjort 40+ mål. Förutom dessa har även Elfsborg och Djurgården gjort 40+ som AIK har kvar att möta.
Du är medveten om att det bara är 15 andra lag i serien att möta va? Om du tar de 12 senaste matcherna är sannolikheten relativt stor att du kommer få möta ganska många av de lag som gjort flest mål...
Citera
2020-11-02, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Varför är oddset 1.83 på gnaget ikväll? Orimligt högt. Var bara att tacka och ta emot och lasta in några lakan.
Citera
2020-11-02, 20:59
Medlem
Korders avatar
Både MFF och AIK vinner med 1-0. Hur gör man så? Helt främmande för mig som Peking-fan, för vi har ju vunnit exakt noll matcher där vi bara gjort ett mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in