Citat:
Ursprungligen postat av
MartinDahlinsMamma
Jag är nog en av få som velat få bort honom under en lång period. Men klubben är som en sekt och Daniel Andersson är högt upp i hierarkin så får man inte kritisera eller prata negativt om. Gör man de på svenskafans så blir man direkt vuxenmobbad och överkörd. Det är inte lika extremt här men de är fortsatt 0 ifrågasättande här.
Vissa lag har sportchefer som gjort de mycket bättre med en fjärdedel av Daniels pung. Minns fortfarande alla tiotals miljoner man i princip vaskat på fel köp. Det är direkt pinsamt att alla de 100 tals miljoner Rosenberg ordnade till klubben inte burit någon frukt eller framgång.
Skippar debaclet i cupfinalen, för jag vet redan att jag aldrig någonsin kommer få uppleva ett cupguld. Utan de är prestationerna i ligan där de så kallade deltagarelagen plockat skalper.
Nu kan jag inte påstå att jag har superkoll på vad Andersson gjort, men att säga att han borde göra bättre med alla "de miljonerna" känns ändå lite fult. Det är trots allt han som basat över laget då de fått in alla pengar. Utan Andersson kanske MFF aldrig nått två champions league och då hade någon ekonomisk dominans inte varit att prata om.
Dessutom tycker jag vissa gör det lätt för sig när de säger "ingen titel sedan "2017". Känns som lite klassiskt allsvenskt småtänk. De har nått två El slutspel, och gått vidare från grupperna båda gångerna under de två åren de missade det allsvenska guldet. Tror vilket annat lag som helst hade dreglat över att ens få spela en ordentlig match ute i Europa istället för att floppa i kvalspelet.
Och vem fan bryr sig om cupguld? Vad är det, totalt fyra matcher mot allsvenskt motstånd för att vinna?