2020-10-21, 20:37
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Nä, inte sen Zuta drog, Leo B och Friberg blev skadade.

Dom inläggen Zuta gjorde......
Det är ett bra lag o har varit det i flera år men de har inte det riktiga stålet för att klara guld.
Citera
2020-10-21, 20:57
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Respekt till DIF som med stor majoritet röstade ned aset Reinfeldt. Bra jobbat!

Säger kanske en del om hur impopulär han är i landet om han inte ens är omtyckt på Östermalm. Egentligen borde en f.d statsminister vara en riktig fjäder i hatten för en fotbollsklubb men det hjälpte inte psykopaten. Hoppas verklighetens knytnävsslag knockade honom helt.
Tror han är populär på rätt många ställen. Bland annat Östermalm. Man kan väl snarare säga att han inte är populär inom Djurgårdskretsar och det har inte med nåt geografiskt att göra då vi har Stockholms mest utspridda supporterskara geografiskt.

Aja ska bli skönt att slippa diskussionen nu så sista jag skriver om detta
Citera
2020-10-21, 22:02
Medlem
Vilket underbetyg åt difs valberedning att de inte fick igenom sina förslag och att lille flintis Fidde-Bidde inte blev vald. Hela Sverige skrattar åt difs valberedning!
Citera
2020-10-21, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Underbart med föreningsdemokrati och att vara 100% medlemsägda. Reinfeldt blev inte invald.
Röstade medlemmarna bort honom av politiska skäl?
Citera
2020-10-21, 22:44
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Röstade medlemmarna bort honom av politiska skäl?
Nej. Det flesta valde att rösta nej pga Reinfeldts hantering av situationen 2013 i samma veva som MP avgick.

Många röstade nej för att inte splittra supporterleden och skapa en onödig intern konflikt.

En del röstade nej för att de inte vill politisera styrelserummet.

Ett fåtal röstade nej på grund av hans politiska gärning.

Sen finns det säkert alla möjliga varianter och kombinationer av argumenten ovan.
Citera
2020-10-21, 22:54
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Vilket underbetyg åt difs valberedning att de inte fick igenom sina förslag och att lille flintis Fidde-Bidde inte blev vald. Hela Sverige skrattar åt difs valberedning!
Är väl inte deras fel? Det är ju ett bra namn för många runt klubben och hade säkert varit uppskattad för många som jobbar inom föreningen på olika nivåer.

Säkerligen har andra kring styrelsen lobbat för honom och då vore det direkt tjänstefel att inte lägga fram hans namn. Det är ju så det ska fungera.. nominera personer och sen ska det röstas.
Citera
2020-10-22, 00:35
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Underbart med föreningsdemokrati och att vara 100% medlemsägda. Reinfeldt blev inte invald.

Ponera att han höll på AIK och ville in där. Hade de varit lättare som företag att komma in jämfört med en äkta medlemsägd klubb? Räcker de köpa innehav på Avanza för att bli ett bestämmande organ? Eller hur ser de ut?

Inte alls mitt bord detta med AB.
Citera
2020-10-22, 00:54
Medlem
Lite sent ute men vilken jävla fullständigt klapp usel insats mot DIF sista kvarten. Tränarens danska jämne Kuhn fick foten trots guld så de är nästan bud på att Daniel Andersson måste entlediga ännu en tränare. Vi har haft tur och räddats av inviduella prestationer hela säsongen, annars hade de garanterat blivit ännu en säsong man bara vill glömma.

Någon annan som tycker det finns någon USP med nuvarande dansk som gör att man ska behålla?

Säkert inte råd eller ork att börja om med någon ny men hade de gått så hade jag velat se en ny på bänken nästa säsong.

Härligt glöd från Djurgården på slutet de är bara att buga och gratta. Man fick verkligen en känsla att nu går allt åt helvete när Kalle fick in reduceringen. Så man blev inte chockad eller förvånad att djuuu gjorde 3-2.

Hata plastgräs och publikfria läktare.
Citera
2020-10-22, 01:39
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Lite sent ute men vilken jävla fullständigt klapp usel insats mot DIF sista kvarten. Tränarens danska jämne Kuhn fick foten trots guld så de är nästan bud på att Daniel Andersson måste entlediga ännu en tränare. Vi har haft tur och räddats av inviduella prestationer hela säsongen, annars hade de garanterat blivit ännu en säsong man bara vill glömma.

Någon annan som tycker det finns någon USP med nuvarande dansk som gör att man ska behålla?

Säkert inte råd eller ork att börja om med någon ny men hade de gått så hade jag velat se en ny på bänken nästa säsong.

Härligt glöd från Djurgården på slutet de är bara att buga och gratta. Man fick verkligen en känsla att nu går allt åt helvete när Kalle fick in reduceringen. Så man blev inte chockad eller förvånad att djuuu gjorde 3-2.

Hata plastgräs och publikfria läktare.

Jag tänker; Hur många tränare ska sparkas innan Danne ska få sparken? Särskilt när många av tränarna ändå vinner guld?

I en annan klubb kanske man hade haft överseende, men Malmö har mängder av miljoner. Att inte ha vunnit allsvenskan sen 2017 och cupen sen nån gång på 80-talet... det är ju inte så imponerande med den ekonomin.

Myntets baksida.
Citera
2020-10-22, 01:50
Medlem
Engelsk-Svenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Jag tänker; Hur många tränare ska sparkas innan Danne ska få sparken? Särskilt när många av tränarna ändå vinner guld?

I en annan klubb kanske man hade haft överseende, men Malmö har mängder av miljoner. Att inte ha vunnit allsvenskan sen 2017 och cupen sen nån gång på 80-talet... det är ju inte så imponerande med den ekonomin.

Myntets baksida.
Uwe Rösler hade nog varit kvar om det inte var för att han ville lämna, sen under honom säsongerna 2018 och 2019 så fokuserades det mer på Europa. MFFs ekonomi kan ju vara hur stor som helst men vi verkar inte använda det för att skaffa spelare som vi behöver.
Citera
2020-10-22, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka

Myntets baksida.

Jag är nog en av få som velat få bort honom under en lång period. Men klubben är som en sekt och Daniel Andersson är högt upp i hierarkin så får man inte kritisera eller prata negativt om. Gör man de på svenskafans så blir man direkt vuxenmobbad och överkörd. Det är inte lika extremt här men de är fortsatt 0 ifrågasättande här.

Vissa lag har sportchefer som gjort de mycket bättre med en fjärdedel av Daniels pung. Minns fortfarande alla tiotals miljoner man i princip vaskat på fel köp. Det är direkt pinsamt att alla de 100 tals miljoner Rosenberg ordnade till klubben inte burit någon frukt eller framgång.

Skippar debaclet i cupfinalen, för jag vet redan att jag aldrig någonsin kommer få uppleva ett cupguld. Utan de är prestationerna i ligan där de så kallade deltagarelagen plockat skalper.
Citera
2020-10-22, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Jag är nog en av få som velat få bort honom under en lång period. Men klubben är som en sekt och Daniel Andersson är högt upp i hierarkin så får man inte kritisera eller prata negativt om. Gör man de på svenskafans så blir man direkt vuxenmobbad och överkörd. Det är inte lika extremt här men de är fortsatt 0 ifrågasättande här.

Vissa lag har sportchefer som gjort de mycket bättre med en fjärdedel av Daniels pung. Minns fortfarande alla tiotals miljoner man i princip vaskat på fel köp. Det är direkt pinsamt att alla de 100 tals miljoner Rosenberg ordnade till klubben inte burit någon frukt eller framgång.

Skippar debaclet i cupfinalen, för jag vet redan att jag aldrig någonsin kommer få uppleva ett cupguld. Utan de är prestationerna i ligan där de så kallade deltagarelagen plockat skalper.
Nu kan jag inte påstå att jag har superkoll på vad Andersson gjort, men att säga att han borde göra bättre med alla "de miljonerna" känns ändå lite fult. Det är trots allt han som basat över laget då de fått in alla pengar. Utan Andersson kanske MFF aldrig nått två champions league och då hade någon ekonomisk dominans inte varit att prata om.

Dessutom tycker jag vissa gör det lätt för sig när de säger "ingen titel sedan "2017". Känns som lite klassiskt allsvenskt småtänk. De har nått två El slutspel, och gått vidare från grupperna båda gångerna under de två åren de missade det allsvenska guldet. Tror vilket annat lag som helst hade dreglat över att ens få spela en ordentlig match ute i Europa istället för att floppa i kvalspelet.

Och vem fan bryr sig om cupguld? Vad är det, totalt fyra matcher mot allsvenskt motstånd för att vinna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in