2020-08-02, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Spelarna och tränarna i Bajen sprang ju fram till honom efter matchen och gnällde. Minst en av spelarna blev varnade till och med för gnället.
Okej, då hade jag stängt av pga ilska.

Domaren var bra idag. Det enda jag kan tänka mig att spelarna är lacka över är tilläggstiden som snarare borde varit närmare sex minuter efter maskningen, byten och samtalet med Mellberg.
Citera
2020-08-02, 18:04
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillemes
Varför är han en hjälte?

Under Billborn spelade vi Allsvenskans bästa fotboll och slagit rekord i antal gjorda mål i Allsvenskan sen bildandet. För det kommer han alltid att vara en Bajenhjälte.

Samtidigt så är vi en expansiv förening som är ute att vinna fler titlar. Vi ska spela i Europa, det var det här året vi skulle plocka hem Guldet till Söder och Stockholm. Visst.. allt kan hända men vi har inte börjat bra. Något måste göras.

Jag ser gärna att vi plockar in Hareide i Bajen.
Citera
2020-08-02, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Okej, då hade jag stängt av pga ilska.

Domaren var bra idag. Det enda jag kan tänka mig att spelarna är lacka över är tilläggstiden som snarare borde varit närmare sex minuter efter maskningen, byten och samtalet med Mellberg.

Jag håller med. Tycker den nye domaren är bra. Adam Ladebäck.
Citera
2020-08-02, 18:19
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Spelarna och tränarna i Bajen sprang ju fram till honom efter matchen och gnällde. Minst en av spelarna blev varnade till och med för gnället.
Det är felriktat fokus. Måste säga att domaren vars namn jag inte har koll på, någon färsking iaf, var väldigt bra. Han såg på håll ut som Rutger Hauer i Blade Runner. Det gillar man ju. Domaren var vårt sista problem.
Citera
2020-08-02, 18:57
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Helt seriöst man kallar inte någon spelare i sitt eget lag för hora oavsett hur dålig den spelaren är. Ingen riktig supporter gör så.
Helt seriöst kallar jag folk vad jag vill utan att ngn tv tittare ska ifrågasätta mitt supporterskap.

Men nu stänger vi denna diskussion. Jag kan vara snäll mot Curtis oavsett vad han är. Men du ska inte säga åt mig vad jag får o inte får göra. Är det uppfattat? Jag säger inte åt dig vilka ord du får använda och det gäller i högsta grad åt andra hållet.

Nog om detta nu.
Citera
2020-08-02, 18:59
Medlem
Pancevs avatar
Fan man kan tro att detta är Familjelivforumet.. om ngn tråd om nyfödda barn.
Citera
2020-08-02, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Helt seriöst kallar jag folk vad jag vill utan att ngn tv tittare ska ifrågasätta mitt supporterskap.

Men nu stänger vi denna diskussion. Jag kan vara snäll mot Curtis oavsett vad han är. Men du ska inte säga åt mig vad jag får o inte får göra. Är det uppfattat? Jag säger inte åt dig vilka ord du får använda och det gäller i högsta grad åt andra hållet.

Nog om detta nu.

Jag vet iaf förutom du som uttrycker dig så grovt om en spelare i ditt eget lag. Inget fel att vara kritisk men då är man det mot hela laget i så fall och inte enskilda spelare. Men jag förväntar mig inget av en djurgårdshuligan.
Citera
2020-08-02, 19:06
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag vet iaf förutom du som uttrycker dig så grovt om en spelare i ditt eget lag. Inget fel att vara kritisk men då är man det mot hela laget i så fall och inte enskilda spelare. Men jag förväntar mig inget av en djurgårdshuligan.
Nu ska du vara snäll. Jag har varit väldigt snäll mot dig i hockeytrådarna genom åren.

Då har du inte haft några problem med förväntningar på mig.

Även en barnamördare kan faktiskt vara ett geni.. så lägg ner fördomarna tack. 😉
Citera
2020-08-02, 19:14
Medlem
Pancevs avatar
För att återgå till fotboll o mer korrekt diskussion (klart delvis mitt fel för sidospår).

Öppen fråga. Börjar Malmös enorma självförtroende och naturliga starka självkänsla bli naggat i kanten till slut? De har förlorat en del måstematcher sista åren och inte varit på topp i viktiga möten som förr om åren. Truppen är ju i regel bäst i serien varje år men har de blivit bekväma elr rent av lite spända även de ibland?

Cupen har ju varit blytung i flera år och avgörande möten i serien har också förlorats.
Senast redigerad av Pancev 2020-08-02 kl. 19:17.
Citera
2020-08-02, 19:18
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
För att återgå till fotboll o mer korrekt diskussion (klart delvis mitt fel för sidospår).

Öppen fråga. Börjar Malmös enorma självförtroende och naturliga starka självkänsla bli naggat i kanten till slut? De har förlorat en del måstematcher sista åren och inte varit på topp i viktiga möten som förr om åren. Truppen är ju i regel bäst i serien varje år men har de blivit bekväma elr rent av lite spända även de ibland?

Cupen har ju varit blytung i flera år och avgörande möten i serien har också förlorats.
Problemet stavas Daniel Andersson. Inte svårare än så.

Cupen är en jävla förbannelse så de förvånar ingen i Skåne längre.
Citera
2020-08-02, 19:23
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:

Malmö bör nog vinna allsvenskan i år om vi ska fortsätta kunna kalla oss Sveriges bästa lag och skryta över den fantastiska vinnarmentaliteten. Så mycket kan man säga i alla fall.

I Allsvenskan är det ju som du säger att en del måstematcher har förlorats, men i Europaspelet har vi många goda minnen och fina tecken på vinnarmentaliteten. Kiev hemma och FCK borta förra året till exempel. Fantastisk moral där.
Senast redigerad av johnny_vicious 2020-08-02 kl. 19:27.
Citera
2020-08-02, 19:28
Avslutad
Citat:

Lite så är det nog. Fattar egentligen inte varför man viker ner sig när det kommer till allsvenskan. Man brukar som oftast lyfta när det kommer till europamatcherna och överprestera istället.

Men som johnny_v skriver, upp till bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in