2020-07-17, 15:19
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Förutom för utespelarna då, där görs det misstag på misstag i princip i varje match. Ibland missar de även mål när de skjuter.

Spelarnas jobb är lite mer komplext än så medan domarna har en ganska klar arbetsbeskrivning. Dom ska döma efter ett gällande regelverk, vilket är en uppgift dom allt som oftast misslyckas kapitalt med.
Citera
2020-07-17, 16:28
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vad fan du var ju själv orolig för att ni skulle degraderas!? :P

Personligen tycker jag att utdömt straff känns rimligt. Har SvFF skrotat tombolan?

Haha! Var dock snarare en kombination av ironi samt antijinx om att förbundet på nåt vis trots allt skulle tycka situationen var så speciell att man bröt eget reglemente för att statuera exempel mot en klubb av exemplarisk storlek...
Citera
2020-07-17, 17:28
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Angående den diskussion som fanns här tidigare om trotjänare i modern tid så gjorde Christoffer Andersson 574 A-lagsmatcher för HIF, 2007-2014 och 2016.

Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Stackars lilla domarna som har ett så svårt jobb.

Finns inget yrke som accepterar så mycket misstag och så låg nivå som domaryrket. Knappast synd om dem.
Poliser?
Senast redigerad av Needs.more.brandy 2020-07-17 kl. 17:31.
Citera
2020-07-17, 17:31
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Elm, Löfkvist, Johansson och Fröling skadade. Fyra nyckelspelare. Tunt lag i övrigt
Ja det brukar vara en bidragande orsak till att det går sämre.
Citera
2020-07-17, 17:38
Medlem
Jag blev inte jätteimponerad av Peking mot Örebro. Kommentatorerna talade om ett enormt spelövertag och att det bara var en tidsfråga innan målen skulle komma. Sen kom också målen men det där spelövertaget såg jag inte så mycket utav.
Jag tycker att det var ett mycket tydligare övertag för Djurgården mot Falkenberg t ex. Tippar faktiskt att DIF lyckas försvara sitt SM-guld om de bara fortsätter tro på sig själva och kämpar på.
Citera
2020-07-17, 17:45
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Så här med större underlag kan man konstatera att Kalmars samtliga poäng tagits av dom enda två lagen man har bakom sig i tabellen. Verkar ha svårt att föra matcher, vilket dom delar med övriga lag i botten just nu. Dålig kombo när man samtidigt begår individuella misstag bakåt där jag även tycker mig se en skakigare Hägg-Johansson i målet.
Hägg Johansson får vänta med utlandsflytten som han pratade om i alla poddar i vintras. I för allsvenskan rankades han som topp fem målvakter i serien av Fotbollskanalen. Hans räddningsprocent är inte alls bra i år. Någon som vet var man kan se sådant numera?
Citera
2020-07-17, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag blev inte jätteimponerad av Peking mot Örebro. Kommentatorerna talade om ett enormt spelövertag och att det bara var en tidsfråga innan målen skulle komma. Sen kom också målen men det där spelövertaget såg jag inte så mycket utav.
Jag tycker att det var ett mycket tydligare övertag för Djurgården mot Falkenberg t ex. Tippar faktiskt att DIF lyckas försvara sitt SM-guld om de bara fortsätter tro på sig själva och kämpar på.
Fast det är väl just detta som är lite av Norrköpings styrka just nu? Dom lyckas vinna och ta poäng även fast spelet inte alltid sitter riktigt till 100 procent. När dom väl växlar upp är dom otroligt svåra att rå på, det ser man ju.

Mycket kan förstås hända men Djurgården tror jag inte försvarar guldet. Dom har förövrigt 3 förluster redan och har verkligen inte sett lika stabila ut som ifjol. Deras hopp ligger i att Peking hamnar i en djupare formsvacka men det ser jag som föga troligt.
Citera
2020-07-17, 17:52
Medlem
Korders avatar
Citat:

Såg du bara första halvleken då, eller? Statistik för andra halvleken: 65-35% i bollinnehav, 15-5 i avslut, 8-1 i hörnor.
"Attack momentum" i matchen enligt Sofascore. Låter märkligt att du inte såg så mycket av spelövertaget.

Den första halvleken var desto jämnare.
Senast redigerad av Korder 2020-07-17 kl. 17:57.
Citera
2020-07-17, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Såg du bara första halvleken då, eller? Statistik för andra halvleken: 65-35% i bollinnehav, 15-5 i avslut, 8-1 i hörnor. "Attack momentum" enligt Sofascore. Låter märkligt att du inte såg så mycket av spelövertaget.

Den första halvleken var desto jämnare.
Jag missade faktiskt en del utav andra halvleken och jag har ingen statistik som backar upp min uppfattning utav matchbilden, men det jag såg var inte alls så imponerande som kommentatorerna ville göra gällande. De snackade ju om ett överlägset spelövertag redan typ efter 50 minuter eller något och då var det inte direkt så att målchanserna avlöste varandra.

Men jag får vika mig lite i den här diskussionen. Det var trots allt ett par minuter som jag missade utav andra halvlek, som då skulle ha varit den starkare perioden.
Citera
2020-07-17, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Hägg Johansson får vänta med utlandsflytten som han pratade om i alla poddar i vintras. I för allsvenskan rankades han som topp fem målvakter i serien av Fotbollskanalen. Hans räddningsprocent är inte alls bra i år. Någon som vet var man kan se sådant numera?

Här finns en jag brukar titta på: https://fbref.com/en/comps/29/keepers/Allsvenskan-Stats#all_stats_keeper

Hur tillförlitlig statistiken är låter jag vara osagt men som sagt, Hägg Johansson nästan i botten. Tyvärr säger det ju inget om varifrån skotten kommer så man får kombinera det med vad man ser i matcherna.
Citera
2020-07-17, 18:16
Medlem
Citat:
Jag missade faktiskt en del utav andra halvleken och jag har ingen statistik som backar upp min uppfattning utav matchbilden, men det jag såg var inte alls så imponerande som kommentatorerna ville göra gällande. De snackade ju om ett överlägset spelövertag redan typ efter 50 minuter eller något och då var det inte direkt så att målchanserna avlöste varandra.

Men jag får vika mig lite i den här diskussionen. Det var trots allt ett par minuter som jag missade utav andra halvlek, som då skulle ha varit den starkare perioden.
Jag såg hela matchen och måste ändå ge dig att Peking inte imponerade nämnvärt i första halvlek.

Däremot växlade dom upp rejält i andra halvlek och tog över alltmer ju längre matchen led. Så du borde nog ha sett hela matchen om ditt påstående hade fått bäring.
Citera
2020-07-17, 19:32
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/BRAlP9/orebro-far-boter-efter-sjukdomsfallen-mot-sirius

Bara böter alltså. Hade nog hoppats på att Örebro skulle dömas hårdare.

Tycker nog ÖSK kom väldigt billigt undan.
Örebro tvingas till böter
ett relativt högt och stradf enligt nämndens skala:
Men långt ifrån det poängavdrag ala Wigan man hade hoppats på:
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/orebro-sk-tvingas-betala-boter-efter-sjukdomsfallen-mot-sirius/

Simon Åström (VD) Acceptera det fort som fan och hoppas att han kan begrava problemet.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/osk-accepterar-straffet-vi-har-ingen-plan-att-overklaga/

JAg förstår regelverket, men frågan är om man inte ska hitta något undantagsfall i de här fallen. De dessa böter faller ingen till gagn de skrapas bara in i ett svart hål och tillfaller säkerligen förbundets/SEF olika CSR feel good projekt.
Den skada som Örebro kan ha orsakat genom att hypotetiskt kanske stoppa sista fjärdedelen av Allsvenskan med publik går knappast att mäta eller skadan de har orsakat tävlingsnivån flera lag däribland Djurgården och Helsingborg har låtit just magsjuka spelare stannat hemma. Vilket ledde till att Helsingborg var utan målvakt på bänken borta mot Djurgården exempelvis.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in