2020-07-10, 11:01
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Kräkmedlet Aly Keita går nu ut i tidningen och berättar att spelarna tycker det var rätt att sparka Burchnall. Det är klart att det är behändigt för honom och de andra asen att skylla på tränaren så att dom inte behöver konfrontera sin egen talanglöshet. Smart att göra det medan Burchnall fortfarande är kvar som tränare också. Hur kan så många hjärndöda människor samlas på ett och samma stället som i ÖFK?

Det löser ÖFK med en dansuppvisning tillsammans med FI och nån pride-organisation i Östersund så är allt frid och fröjd igen...

Hur länge kommer Burchnall leda laget blir ju frågan? Hur motiverad är han för det när han fått kicken? Nu är det förvisso svårt att bli mer usla än vad ÖFK redan är men det är ju galet såklart. Varför tystar man inte ner det hela tills en ersättare (eller iaf en interim-tränare) är på plats?
Citera
2020-07-10, 11:24
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Kommer Malmö FF att imponera i någon match den här säsongen? Jag är tveksam.
Nja kanske nätt och jämnt mot lag som Falkenberg och Helsingborg.
Citera
2020-07-10, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det löser ÖFK med en dansuppvisning tillsammans med FI och nån pride-organisation i Östersund så är allt frid och fröjd igen...

Hur länge kommer Burchnall leda laget blir ju frågan? Hur motiverad är han för det när han fått kicken? Nu är det förvisso svårt att bli mer usla än vad ÖFK redan är men det är ju galet såklart. Varför tystar man inte ner det hela tills en ersättare (eller iaf en interim-tränare) är på plats?
Vi lär aldrig få reda på vad som ligger bakom hela den här soppan men ÖFK kanske innerst inne inser att dom redan är körda. Deras korthus har rasat, deras allsvenska plats som dom fick tillbaka med en hårsmån hänger på en skör tråd och klubben är i totalt fall. Så dom kanske ändå inser att deras tid är förbi? Säger inte att det är så. Men känns inte omöjligt.
Citera
2020-07-10, 14:08
Medlem
Korders avatar
Verkar ju extremt bisarrt att göra sig skyldiga till miljonbetalningar när man redan sitter i skiten, men å andra sidan är det väl sen gammalt att ÖFK fattar huvudlösa beslut.

Diggar att Aly Keita säger att det är rätt beslut - som om han inte redan demonstrerat tillräckligt vilken äggskalle han är.
Citera
2020-07-10, 14:56
Medlem
Förövrigt läste jag igår kväll att Coronavaccin inte kommer till Sverige förrens tidigast nästa år, allra troligast efter nyår någon gång.

Då kan vi nog utesluta att publik kommer tillåtas för resten av säsongen. Inte helt oväntat men ändå trist.
Citera
2020-07-10, 15:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Förövrigt läste jag igår kväll att Coronavaccin inte kommer till Sverige förrens tidigast nästa år, allra troligast efter nyår någon gång.

Då kan vi nog utesluta att publik kommer tillåtas för resten av säsongen. Inte helt oväntat men ändå trist.

Andra länder med mindre smittspridning kör med publik redan nu. Om det nu inte är en tillfällig dipp vi har i smittspridningen i Sverige under sommaren nu utan om det faktiskt beror på effekterna av en ökande immunitet så bör vi kunna ha publik till hösten.
Citera
2020-07-10, 15:12
Avslutad
Laul beklagar sig över att publik stod på stegar utanför strandvallen igår. Varför skrev han inte samma sak när ÖFK-supportrar stod i lyftkranar utanför Jämtkraft aren?
Citera
2020-07-10, 15:14
Medlem
Citat:
Andra länder med mindre smittspridning kör med publik redan nu. Om det nu inte är en tillfällig dipp vi har i smittspridningen i Sverige under sommaren nu utan om det faktiskt beror på effekterna av en ökande immunitet så bör vi kunna ha publik till hösten.

Dock har Bulgarien tvingats införa publikförbud igen efter att smittspridningen ökat igen i landet . Som jag förstod det hade det varit runt 12000 åskådare på ett Sofia-derby och flera spelare samt ledare hade insjuknat i viruset i samband med detta.

Du har rätt i att vissa länder kör med publik igen, men det där om att tillåta större folkmassor, publik osv för snabbt det tror jag inte är någon bra ide. Gäller att vi får kontroll över viruset först. Och det har ju världen uppenbarligen inte. Nej, i dagsläget är det bara korkat att låta folk vallfärda till matcherna. Bättre att få ett fungerande vaccin först.
Citera
2020-07-10, 15:18
Avslutad
Citat:
Dock har Bulgarien tvingats införa publikförbud igen efter att smittspridningen ökat igen i landet . Som jag förstod det hade det varit runt 12000 åskådare på ett Sofia-derby och flera spelare samt ledare hade insjuknat i viruset i samband med detta.

Du har rätt i att vissa länder kör med publik igen, men det där om att tillåta större folkmassor, publik osv för snabbt det tror jag inte är någon bra ide. Gäller att vi får kontroll över viruset först. Och det har ju världen uppenbarligen inte. Nej, i dagsläget är det bara korkat att låta folk vallfärda till matcherna. Bättre att få ett fungerande vaccin först.

Som sagt. Det beror ju på anledningen till varför smittspridning och dödsfall störtdyker i Sverige nu. Om det beror på ökad immunitet så kommer vi inte ha någon smittspridning alls i höst och då vore det märkligt om inte allt var så öppet och vanligt som möjligt. Men är det å andra sidan en
säsongseffekt som gör att det minskar nu är läget såklart ett annat.
Citera
2020-07-10, 15:21
Medlem
Citat:
Som sagt. Det beror ju på anledningen till varför smittspridning och dödsfall störtdyker i Sverige nu. Om det beror på ökad immunitet så kommer vi inte ha någon smittspridning alls i höst och då vore det märkligt om inte allt var så öppet och vanligt som möjligt. Men är det å andra sidan en
säsongseffekt som gör att det minskar nu är läget såklart ett annat.

Jag personligen tror det är ganska kört med publik redan i höst. Smittspridningen må ha sjunkit drastiskt här i Sverige men det är för tidigt att slappna av och ökningen tilltar istället i andra länder främst för att folk turistar osv. Jag hoppas jag har fel men jag ser det som föga troligt med publik i år. Hade det kommit ett vaccin hit i september som var förhoppningen förut då hade det varit mer troligt.
Citera
2020-07-10, 15:24
Avslutad
Citat:
Jag personligen tror det är ganska kört med publik redan i höst. Smittspridningen må ha sjunkit drastiskt här i Sverige men det är för tidigt att slappna av och ökningen tilltar istället i andra länder främst för att folk turistar osv. Jag hoppas jag har fel men jag ser det som föga troligt med publik i år. Hade det kommit ett vaccin hit i september som var förhoppningen förut då hade det varit mer troligt.

Om smittspridningen ökar framåt hösten igen blir det såklart ingen publik, fortsätter det minska så kommer smittspridningen i princip ligga på 0 i höst och då blir det publik.
Citera
2020-07-10, 16:02
Medlem
simonvps avatar
Då öppnar man ju såklart upp bit för bit med publiken, om det skulle bli någon till hösten. Beiget men man får ta vad man har antar jag. Ge platserna till folk som sjunger med i ramsorna, även fast det ju inte kan bli någon klack av förklarliga skäl.

Reducerad publik ser jag absolut inte som en omöjlighet under hösten. Fullsatt får man nog vänta med till nästa år, om inte viruset skulle bli helt ofarligt helt plötsligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in