2019-12-13, 20:52
Medlem
Någon annan som upplevt "post-cum-clarity"? Nu menar jag inte bara känslan av att tappa all sexlust efter att man kommit - eller att inse hur jävla dumt det var att ligga med kärringjäveln du dragit hem haha, utan känslan/förmågan av att tänka klart och göra bra beslut.

Läste här om dagen hur vissa högt uppsatta personer inom stora bolag, med mycket ansvar, brukar runka före viktiga möten för att kunna fokusera bättre. Jag kände genast igen mig i detta. Det gäller även shopping. Ser jag något som jag verkligen vill köpa, men är helt onödigt slöseri med pengar, så drar jag en runk. Det dröjer inte mer än 30 sekunder tills jag inser hur jävla dumt det hade varit om jag fyllt i kortuppgifterna på sidan och tryckt köp. Funkar det inte drar jag en till runk senare. Vill jag fortfarande köpa varan, ja då köper jag den!

Post-cum-clarity verkar ha en rad olika fördelar. Det lättar på stress (inför tal, möten, osv.), det får folk att tänka klart och göra rätt beslut.

Vad tycker ni om det? Är detta rent påhitt eller ligger det något i det?
Jag tror inte det händer alla. Kan vara de som har för mycket testosteron i kroppen, man kanske blir lite dummare med allt för mycket av det. När man lättar på det trycket så tänker man bättre. Åtminstone jag.

Ingen aning var tråden bör ligga, så ni får gärna flytta den.

Edit: Japaner kallar detta för "Kenjataimu" (賢者タイム)
https://www.urbandictionary.com/defi...erm=Kenjataimu
Senast redigerad av Hampost 2019-12-13 kl. 20:59.
Citera
2019-12-13, 21:02
Medlem
Kan instämma här!! Vissa idéer och tankar ändras direkt efter jag kommit! 🤐
Citera
2019-12-13, 21:08
Medlem
Har en kompis som brukade tjata om att han runkade innan han gick ut på krogen för att inte
hamna direkt hem med förta bästa när han blev lite full haha,,,,vet inte riktigt hur resultatet blev dock.
Citera
2019-12-13, 21:19
Medlem
Har aldrig märkt att det skulle påverka något annat än hur jag känner inför tjejer.
Citera
2019-12-13, 21:20
Medlem
Kanske ligger något i det, kanske inte heller. Är nog helt individuellt. Själv så tänker jag mycket klarare, och presterar mycket bättre om jag inte har runkat på ett par dagar.
Citera
2019-12-13, 21:27
Medlem
jori9900s avatar
Hahaha det är nog individuallt. For mej ar det tvartom iaf.
Citera
2019-12-13, 22:33
Medlem
Det är visst vanligt att man kan få gråtanfall efter man kommit läste jag nånstans. Det är lite gulligt! 😍
Citera
2019-12-13, 23:33
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Det är klokt att inte ta viktiga beslut medan man är skitkåt.
Ej heller bör man köra bil i tät trafik.
Citera
2019-12-14, 07:43
Medlem
Bra tråd!

Är man kåt aktiveras djupare mer primitiva delar av hjärnan, som styr den sexuella reproduktionen. De ytligare mer rationella delarna av hjärnan stängs ned då dessa inte behövs, rent av stör, när det ska knullas.

Så ja, en runk är bra om man inte vill överfallas av sin sexualitet då det är olämpligt, eller då man vill att ens rationella hjärna ska dominera beslutsfattandet.
Citera
2019-12-14, 17:32
Medlem
Haha, aldrig tänkt på detta men nu när ni beskriver så makar det sense!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in