Någon annan som upplevt "post-cum-clarity"? Nu menar jag inte bara känslan av att tappa all sexlust efter att man kommit - eller att inse hur jävla dumt det var att ligga med kärringjäveln du dragit hem haha, utan känslan/förmågan av att tänka klart och göra bra beslut.
Läste här om dagen hur vissa högt uppsatta personer inom stora bolag, med mycket ansvar, brukar runka före viktiga möten för att kunna fokusera bättre. Jag kände genast igen mig i detta. Det gäller även shopping. Ser jag något som jag verkligen vill köpa, men är helt onödigt slöseri med pengar, så drar jag en runk. Det dröjer inte mer än 30 sekunder tills jag inser hur jävla dumt det hade varit om jag fyllt i kortuppgifterna på sidan och tryckt köp. Funkar det inte drar jag en till runk senare. Vill jag fortfarande köpa varan, ja då köper jag den!
Post-cum-clarity verkar ha en rad olika fördelar. Det lättar på stress (inför tal, möten, osv.), det får folk att tänka klart och göra rätt beslut.
Vad tycker ni om det? Är detta rent påhitt eller ligger det något i det?
Jag tror inte det händer alla. Kan vara de som har för mycket testosteron i kroppen, man kanske blir lite dummare med allt för mycket av det. När man lättar på det trycket så tänker man bättre. Åtminstone jag.
Ingen aning var tråden bör ligga, så ni får gärna flytta den.
Edit: Japaner kallar detta för "Kenjataimu" (賢者タイム)
https://www.urbandictionary.com/defi...erm=Kenjataimu