Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2019-12-13, 21:53
Medlem
Under en fattig period i mitt liv började jag tillverka mitt eget snus, efter flera mer eller mindre misslyckade försök hittade jag vad jag sökte.
När ekonomin blev bättre och jag hade råd med köpesnus, gick jag tillbaks till min favorit
Kronan lös.(vet inte om det är viol den smakar? Men portionen tycker jag är helt annorlunda! Påminner mest om dill har jag för mig?)
Jag insåg snart att jag saknade mitt eget snus som till smak och konsistens var gjort bara för mig! (Har bjudit på det med varierande reaktioner )
Så nu står jag fortfarande o kokar 6kg snus på semestern och jul-ledigheten
Vid behov av sov-prilla är det LD-portion som är favorit!

En halv dosa om dagen brukar det bli.
Eller 1kg i månaden.
Senast redigerad av Betongpinnar 2019-12-13 kl. 22:30. Anledning: Hur mycket det går åt.
2019-12-13, 22:43
Medlem
Nalle22s avatar
Prenumererar på Granit vit, kommer en stock i veckan till dörren (snusbolaget)
2019-12-13, 22:55
Medlem
LD 30 portion, 2 dosor per dag - för mycket, jag vet...
Byter snus ofta, ibland efter typ en kvart.
2019-12-13, 22:59
Medlem
BeardzBeardeds avatar
Snusar tre dosor Ettan lös per dag.
2019-12-13, 23:59
Medlem
VincentLels avatar
Lundgrens Skåne vit.

Snusar inte en dosa om dagen, blir ju knappt någon nikkokick då. En stock brukar hålla 4 veckor. Kan hålla längre om jag är nykter. Snusat ca 5 år.
2019-12-14, 00:03
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FettSvett
LD 30 portion, 2 dosor per dag - för mycket, jag vet...
Byter snus ofta, ibland efter typ en kvart.

Ojdå. LD30 här också, en dosa räcker precis i ett dygn. Och jag är seriesnusare, ibland till och med när jag sover..
2019-12-14, 00:21
Medlem
terreces avatar
Siberia X Brown. 0.5 dosa om dagen. Styrka 45 mig nikotin per påse.
2019-12-14, 00:25
Medlem
AA-suiteds avatar
Det varierar. Vanligast och mest är general portion och det blir väl två dosor på tre dagar i snitt.

Ville mest besöka tråden för att säga att alla som snusar mer än en dosa om dagen är idioter. För ni måste per automatik ta ut snusen så fort smaken och rinnet börjar komma. Speciellt om ni kör vit portion. Det är smaken och rinnet som är själva snusandet.
2019-12-14, 09:45
Medlem
RikaStonerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Inte rädd för att svälja snuset i sömnen?
Nejdå det händer inte, har gjort det i flera år. Har sovit med lös en endaste gång och då vaknade jag med snusen kvar på sin plats men den var utsmetad lite överallt. Tog seriöst någon sekund att göra helt rent och svalde inget lössnus.

Portion är mycket härligt att sova med om man känner för något litet extra. Om man gillar sånt såklart.
2019-12-14, 11:03
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Det varierar. Vanligast och mest är general portion och det blir väl två dosor på tre dagar i snitt.

Ville mest besöka tråden för att säga att alla som snusar mer än en dosa om dagen är idioter. För ni måste per automatik ta ut snusen så fort smaken och rinnet börjar komma. Speciellt om ni kör vit portion. Det är smaken och rinnet som är själva snusandet.
Exakt så tänker jag!
"Ja men jag gillar inte när det rinner"
Vafan snusar du för då? Jag brukar ha ett par timmar per prilla...
2019-12-14, 11:08
Medlem
Varierar mellan mitt egna lössnus som jag gör själv med portionssnus. Lössnus blir det alla gånger när jag inte är på jobbet, portionssnus får då ta över. Gällande portionssnus så är det lite olika märken. Brukar köpa en stock av ett märke för att sedan byta till något annat. Just nu är det Onyx, stocken innan det var någon tobaksfri variant som jag varit nyfiken på. Slår jag ihop lössnuset med portionssnuset så ligger jag väl på ungefär 1 dosa om dagen, ibland lite mer men aldrig mindre.
2019-12-14, 15:36
Moderator
Mr.Woodss avatar
Diskussionsunderlag saknas.

Tråd låst.

/Moderator
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto