2019-12-13, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Det jag är mest chockad över är polisens agerande. Eller ska jag säga brist på agerande kanske...?

Jag hoppas nån sparar ner filmerna innan Facebook tar ner dem.

En dag och den är inte långt borta måste svenska folket ta lagen i egna händer, islamiseringen och deras sharialagar måste stoppas om det även gudförbjude måste bli med våldsamma metoder. Vi har släppt dessa vildhjärnor alldeles för långt. Våra poliser knyter händerna i sina byxfickor men är förhindrad av dagens politiker som varken törs säga bu eller bä, politikerna är helt enkelt rädd. Ge poliserna order om att ”blåsa” rent bland alla invandrargäng som drar omkring! Ut ur landet med kriminella kosta vad det kosta vill, att bli torterad i hemlandet borde väl vara att föredra än att bli ihjälskjuten på någon gata här i Sverige.
Citera
2019-12-13, 14:07
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Finns det någon tidning som ens nämnt upploppet?

Allmänna PK-uppfattningen är att bestraffning inte minskar brottsligheten. Hade man skyddat Lamotte med våld hade det blivit värre. Svårt att se hur en skadeskjuten apa kan bidra till att det blir värre.
När kirurgen skär ut en cancertumör, så förloras en del blod, men patienten kan tillfriskna likaväl. Utan åtgärd, patienten dör i förtid.
Citera
2019-12-13, 14:14
Medlem
Kronogårdens besök av Lamotte är omskrivet kort i Expressen.Sociala media journalisten beskrevs han som! Men som någon sa i tråden....dela filmerna under helgen !
Citera
2019-12-13, 14:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TerjeWendtCompello
Vi måste verkligen ta itu med muslimproblemen

Tycker du det här ser ut som troende muslimer? Jag har inget till övers för islam men folk måste sluta blanda ihop ghettokulturen från USA med Islamister. Två helt olika saker, dock båda problematiska.

Det här är främst andra generationens invandrare som växt upp i Sverige och glorifierar ghetto/gangsterlivet. Kan lova dig att deras tro till Islam inte är särskilt stark.
Senast redigerad av Utspilld 2019-12-13 kl. 14:19.
Citera
2019-12-13, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rake1234
Kronogårdens besök av Lamotte är omskrivet kort i Expressen.Sociala media journalisten beskrevs han som! Men som någon sa i tråden....dela filmerna under helgen !

1,6 miljoner visningar på de 4 klipp Lamotte har uppe på sin Facebook
han har fått 5000 gilla på knappt ett dygn
hoppas folk swishar också
Citera
2019-12-13, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Skolkar dom? Har vi skolgång på kvällstid? o du får gärna uppge ålder på de MASKERADE personerna då du vet att dom skolkar.

Du häller honung över dig själv o dina prestationer men vad har det med en grupp killar i trollhättan o göra? Känner du till deras utbildning?

Kaoset skapas genom o inte möta ungdomarna på deras villkor. Du gör precis som halvmesyren o låtsaspolisen lamotte o dennes gehang. Peka, filma o ställ dig mitt emot i en provokation.

Stort, ger säkert kudos inom ungdomsgängen..NOT.

Nej, men skolk/dålig inställning i skolan leder ofta till dåliga saker. Tror du på allvar att de sitter med toppbetyg eller gör något meningafullt med sitt liv. Att skylla på dåliga förutsättningar och socioekonomiska faktorer är skitsnack. Vi bor i Sverige, inte i Afghanistan. De har alla förutsättningar att lyckas, men de har inte viljan. Dessa idioter är inte intresserade av konstruktiv dialog, de använder en påhittad offerkofta som ursäkt för att bete sig som idioter. Så gulligt att du tror att dialog fungerar med bruschorna. Möta dem på deras villkor innebär att polisen får gå in med vattenkanon och kravallutrustning och klubba lite.

Sen häller jag inte honung över mina "prestationer". Jag har utbildat mig till något jag gillar och har inte ett jobb som ger en topplön. Poängen är att även om man inte har de bästa förutsättningarna på förhand, så har alla i Sverige en möjlighet att göra något konstruktivt med sitt liv. Även dessa stolpskott.

Men visst, din saft och bullar-taktik fungerar säkert. Det är ju de senaste åren ett bra bevis på.
Senast redigerad av stifmeister89 2019-12-13 kl. 14:37.
Citera
2019-12-13, 14:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr F
Man blir ju ändå imponerad att han orkar. Vilken normal funtad människa åker till ett utsatt område med en kamera och ställer sig på ett torg och filmar.

Att han gör det kvällstid är ju ingen smart idé direkt. Jag kan förstå de som blir provocerade av hans närvaro.

Han kan inte sova gott om natten, han bör ju få en del dödshot kan jag tänka.

Det är hans levebröd. Han kommer förmodligen få massor av Swish för det här. Sedan tror jag han har konsekvenstänk. Jo han blir attackerad när han kommer där och filmar sådana som inte vill bli filmade för de vill hålla sina "affärer" hemliga. Men han vet ju att lättare misshandel kanske men inte som han kommer bli knivad eller skjuten.
Citera
2019-12-13, 14:21
Medlem
Vad är det för etnisk grupp som syns mest i videon som attackerar han? Somalier?

I somras blev han attackerad av med av folk från afrika också då sa invandrargängen samma sak: "knulla din mamma" "horunge",
https://www.facebook.com/joakim.lamotte/videos/402048730333434/?__so__=permalink&__rv__=related_videos
Citera
2019-12-13, 14:27
Avslutad
Varför besöker inte Löfvén Kronogården och andra liknande ställen? Här har han ju sin väljarbas. Fast vem vet, de kanske hade skrikit "horunge" till honom också.
Citera
2019-12-13, 14:32
Medlem
Bushhunters avatar
Lamotte är en hjälte som försöker belysa problemet med vissa invandrare. Hade dom kunnat sköta sig och dessutom visa tacksamhet över att vi ens släppt in dom här hade hans reportage inte behövts. Men dom beter sig som kackerlackor, och borde hanteras som såna. Dom invandrare som tagit seden dit dom kommit är mer än välkomna, men dom här satans parasiterna lever i sin egen värld, allt för ofta med våld som enda gångbara kapital. Man kan bara önska att dom åker på stryk som idioterna som gav sig på Asap Rocky. Lyckligtvis skjuter dom här parasiterna varann allt oftare, och så länge dom bara har ihjäl sina egna är det inget att gråta över. Polisen måste få bättre betalt (dubbla deras lön) och få bura in fler, eller i bästa fall skjuta dom på plats. Ungefär som att avliva en galen ko. Fängelserna är fulla med blattar, jag vet det. Skicka dom till en öde ö i Thailand istället, för här i europa verkar dom inte trivas. På ren Svenska: Åt helvete med dom, ingen normalfuntad Svensk tycker att deras kriminella gangsterfasoner hör hemma i en demokrati. Möjligtvis majarökarna och alla knarkare, så släng ut dom med om dom vägrar få vård för att komma ur sitt missbruk. Narkotika och cash genom kriminalitet, det enda blattarna verkligen bryr sig om. Just därför tycker dom inte om att våra hjältar försöker berätta om den sjukt dåliga situation som nu svämmar över på gator och torg. Hårdare tag behövs, typ Stram Kurs.
Citera
2019-12-13, 14:39
Medlem
LynxBullpups avatar
Vi behöver helt enkelt fler lasermän.
Citera
2019-12-13, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Kul att se faktiskt! Alltså kul som i "intressant och delvis underhållande".

Såna här reportage kan vara till hjälp för den allmänna debatten om man orkar ta en diskussion "ett steg upp" om man säger så. Nivå ett är att antingen ställa sig i ena hörnet och tycka "ut med hela bunten, där ser ni hur svartskallarna beter sig, de är ociviliserade tölpar allihop" eller att ställa sig i andra hörnet och säga "Lamotte är en rasist, han provocerar de stackars barnen som har haft det svårt och kommer från krig och elände".

Om man vågar och orkar tänka ett steg längre så kan man konstatera några saker, t.ex. att
  1. En del människor i såna här bostadsområden beter sig som svin
  2. Det är dåligt för den fredliga majoriteten av lokalbefolkningen att den minoriteten beter sig så

Då kan man bena vidare med t.ex. frågor som "hur ska man kunna förebygga att det här fortsätter?", "varför har ungdomarna möjlighet att vara ute och hålla på så här på kvällarna, är det så att föräldrarna inte bryr sig, inte orkar eller kan göra nåt åt det, inte visste hur man uppfostrar ordentliga barn, eller nåt annat?" och kanske "hur bör samhället generellt organiseras för att barn inte ska växa upp till såna här bedrövliga människor?"

Såna frågor kan man ställa om vilka människor som helst så rasistkortet blir obrukbart om man orkar lyfta sig till den nivån istället för att snöa in på rasbiologi om låga IQ i mellanöstern och nordafrika och så vidare.

Du tror inte att dessa smutshudar som ställer till skit har feta små morsor i burkor där hemma, som säkert rår om de stackars barnen? Fadern är säkert fredlig som bara sitter på kaféet och fikar, för att gå till moskén på fredagar. Bäst vi låter dem stanna, eller hur? Jag menar, det är ju inte som om de fortsätter skita ur sig samma jävla dysfunktionella avkomma en masse.

Jävla centerfasoner att försöka bedöma varje fall på individnivå - gör vi det kommer Sverige vara ett regelrätt bananland utan infrastruktur eller elektricitet innan vi gått igenom varje blatte och gjort en bedömning huruvida de får stanna eller inte.

Kasta ut eller skjut. Att det ska vara så jävla svårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in