• 3
  • 4
2019-12-13, 12:53
Medlem
r inte forskare. Har inte lst p Sdertrns hgskola. Mitt inlgg grundas inte p religion (oklart vilken religion du syftar) utan jag lade in en lnk till forskning. Det r helt ok om du inte stller upp p de slutsatser de kommit fram till men varfr detta angrepp p min person?
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Din feministforskning p det knda Sdertrn r bara fake byggt p indoktrinerade extremisters knslor.
Du kommer ingen vart med din religion.
DNA nedrvs frn far och mor och vilken del man nedrver frn vem r helt slumpmssigt.

Tror inte TS blir ngon bra far men barnets umgnge r viktigt. Flytta lngt frn utlnningsomrdena och vck intresse fr mekanik, teknik och forskning. Undvik sporter fr det r mest bara dummisar dr som frsker hvda sig. Intelligenta barn brukar inte lockas av sporter.
Citera
2019-12-13, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HakiBoi
Fr ett par r sedan kollade jag p TV, jag lyssnade p en intervju med en lngdskidkare som lt otroligt intelligent samtidigt som han var en av vrldens mest fysiskt vlpresterande mnniskor (br tillgga att han var behaglig att se p ocks).

Jag frgade mig sjlv: Hur gjorde egentligen hans frldrar fr att skapa en s sjukt maxad unge?

S jag har brjat planera infr framtiden, jag vill ocks skapa en maxad unge. Tnker nd att jag har ganska bra looks och att jag r ganska intelligent fysiken r ven ganska bra men vet att jag har gener fr att bli jvligt vltrnad. S mitt tillvgagngsstt r just nu att hitta en jvligt snygg partner men inte ntt jvla bambi p en krog utan hon skall vara intelligent och i bra fysisk form. Jvligt svrt att hitta faktiskt!

Vet tyvrr dock inte riktigt hur jag skall hitta denna maxade partnern och vet heller inte riktigt hur mitt tillvgagngsstt skall vara efter att partnern e funnen. Hur skall jag gra?

Tycker du ska forska ragga vid ngot toppidrottsgymnas. r du fr gammal fr att ragga 19 riga brudar kan du ju brja som lrare dr och g den vgen.

Sen kammar du bare hem ngon snygging som gr det bra bda p skolan och i skidspret.
Citera
2019-12-13, 17:19
Medlem
kukflashs avatar
Du verkar inte veta hur genetik fungerar. Gener kan vara recessiva eller dominanta, ditt barn kan f drag frn din pappa som kanske r jtteful. Har du riktigt otur fr barnet ngon form av negativ mutation och blir lngt ifrn maxad
Citera
2019-12-13, 18:55
Medlem
Hovslttsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HakiBoi
Men vart och hur skall jag uppfostra dom? Hur fr jag dom att g hem bland brudarna? Vill att de ska vara ganska gtt fertila hehe

Men glm det dr med uppfostran. Vilket jvla slseri med tid och energi det r. Ungarna blir som dig och din partner. Misstnker utifrn ditt resonemang att ven om det naturligt fr dig att skryta, s ligger inte sjlvfrtroendet p topp. Mnniskor som ens tnker tanken p att "maxa" ngot r nog ganska medelmttiga till att brja med.

Om du vill helgardera dig ska du vl skaffa en partner med bra gener, och underska hennes nrmaste slkt s att det inte finns ngra psykiskt instabila mostrar eller s.
Citera
2019-12-13, 23:07
Medlem
cacas avatar
Fr bilden av hockey pappan som str och skriker och svr p sin lille son p rinken som ker p ldret p skridskorna och grter fr den vill inte spela hockey.
Till grabbarna p jobbet skryter han om sonens frmga och med rtt trning d jvlar kommer NHL drafta honom som 15 ring.

Nr pojken r 15 r sanningen en klen unge som r s lngt frn sport det bara gr, vegan och pappan misstnker ven att pojken har bjelser efter andra mn. I bakhuvudet mal nd tanken vad fan gick fel, han hade ju talang och kunde fan gtt hur lngt som helst med rtt trning...
Citera
2019-12-14, 12:46
Medlem
dazed-and-confuseds avatar
Det r nog genetiken du fr brja med men det r ju svrt att komma t, men skert skadar det inte om den partner du sker upp r vlutbildad och/eller intelligent, har ltt fr att exempelvis lgga p sig muskelmassa osv. Kanske kan det vara bra att under urvalsfasen bilda dig en uppfattning ocks om nra slktingar p ett avslappnat och sknt stt som inte rjer ditt allgemeine SS/ke Svanstedska avelsprogram allt fr mycket. Ta med ett Tp till svrfrldrarna och logga nitiskt deras prestationer under en lnghelg, frvandla cykelturen till ett diaboliskt bergspris i touren och se hur de hnger med etc. Hll tummarna!
Citera
2019-12-14, 12:49
Medlem
Dr.Splintergrafts avatar
Snygga frldrar + Bra uppfostran + Gr s att ungen r aktiv inom sport + ??? = Profit

Det blir vad man gr det till
Citera
2019-12-16, 10:49
Medlem
Skippa det dr med snygghet hos partnern, man kan inte f allt. Nj dig med ngon som r vldigt intelligent, driven och fysisk istllet. Utseendet r inte garanterat hos era ungar bara fr att tjejen r snygg, och gr hur som helst alltid att fixa med lite plastikkirurgi.

Var en nrvarande frlder som peppar och driver p barnen lagom mycket. Se till att barnen fr lagom svra utmaningar under uppvxten - tillrckligt svra fr att de ska tvingas pressa sig sjlva, men tillrckligt enkla fr att ungarna ska klara dem inom rimlig tid.
Citera
2019-12-16, 10:52
Medlem
DaChiefs avatar
r du sker p att det blir lyckade barn? Det verkar som att du r lgbegvad nr det kommer till social intelligens.
Citera
2019-12-16, 11:26
Medlem
Sverige r idag fullt av lgbegvade mnniskor som ynglar av sig. Detta r inte acceptabelt. I ena fallet har vi negrer och arabfolk som skaffar mnga barn, i andra fallet trasproletariatet, populrt kallat "White trash" hr p flashback.

Initiativet frn TS r behjrtansvrt. Framstende etniskt svenska mnniskor med intellektuellt och kroppsligt kapital br utgra framtiden fr vrt folk, och jag bvar infr den framtid som vi gr till mtes som det ser ut nu.
Citera
2019-12-16, 12:07
Medlem
Peyzs avatar
Jag har sjlv tvlar i elit niv i en annan sport men grunderna r ungefr det samma i alla sporter. S det jag sger nu, s r det och r nstan en naturlag.

Vi brjar vl med skdarens favorit mne.
Gener! Yes, dessa gener.
Dom spelar sklart en viktig roll i sammanhanget..
Avgrande?
Not so mutch.... Men jag vet att alla soffpotatisar skulle p att dom fddes med dliga gener fr p s vis behver dom aldrig anstrnga sig.

Kunskap r en avgrande faktor.
Det kan handla om vad som helst.
Hur man ska lgga upp trningen hur ofta man ska trna, vad man ska trna.
Hur man rr sig fr sig you name it.
Alla elit idrottare sitter p den strsta kunskapen inom sporten fr annars hade dom aldrig varit dr punkt.

Sen som du nmner lite i trdstart s har ldern sjlvklart sn betydande roll.. Lycka till om du brjar i 30 rs lder liksom.

Men att brja redan nr dom brjar g i princip?
Hmm ja det finns ju exemplar p det hr.
Ex Ryssland och Kina i gymnastik. Det r nsta. Sorgligt att se s unga vara s extremt spetsade.
Frdelen att brja tidigt r ju frsprnget.
Problematiken dock med dom som brjar elit trna vldigt tidigt r att det r vldigt slitsamt.
Det r vanligt att mnga junior eliter i vrldsordningen frsvinner tidigt.
terigen hr spelar kunskap enormt mycket.
Sen handlar det om uppoffringar.
Att ligga p toppen krver extremt arbete.
Vilket r den sista punkten som jag anser r det viktigaste av allt.
Att vara hungrig.. Du mste knna en besatthet till att n toppen som det vore viktigaste som Finns. Fr hr hittar man motivation..
Dessa snubbar som kan gra misstag p misstag p misstag. Men det finns ingen som trnar s hrt som dessa, varenda motgng r en morot. Dom trnar s jvla hrt att ven om ngon har mycket bttre gener s ger dom sig aldrig innan dom hamnar p toppen..

Det jag vill sga r att stta sin unge i en sport tidigt och hoppas p att hon ska bli bst. r en plan som troligtvis inte funkar..
Det r du som vill ha det dr guldet inte hon..
Straffa inte henne fr du r lat

Men ah det r klart ungarna ska sporta.
Men hll det till lek. Lt dom gra vad dom tycker r kul. Rkar det vara s att din unge hittar ngot som hon tycker r as roligt ja men lt henne kra d och det r klart man kan hjlpa till o pusha.
Viktigt att man tycker det r roligt bara
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in