Anledningen att jag vill lägga till preparat, och inte byta ut, är att jag vill täcka så mycket (många receptorer) som möjligt, som är antidepressiva/anxiolytika.
Jag har dopamin och noradrenalin fixat, men serotonin återstår.
Jag funderar på primärt Brintellix, men även Escitalopram då den, trots att det är en simpel SSRI, mäter sig med de bästa antidepressiva.
Åh vad jag ska kasta mig över https://en.wikipedia.org/wiki/Ansofaxine som är en SNDRI - binder alltså vid SERT, NET och DAT!
Citat:
Ursprungligen postat av
SuneSnus
Finns det en chans att du skulle kunna träna regelbundet, god kost och sömn, gå i terapi och umgås mer med människor
Sedan min flickvän dumpade mig har jag flyttat hem till pojkrummet... lite "smått" pinsamt att erkänna men så är fallet. Har en ny brud på G nu men från pojkrummet, som ligger rätt avlägset där jag har typ... två vänner varav en är min svåger, så är det svårt att ha ett socialt liv.
Att börja styrketräna igen (det var mitt liv förut - jag har autism och snöade under typ 5 år in på styrketräning och det ger, töntigt som det låter men ändock sant, en mening med tillvaron) är mitt mål men jag får inte tummen ur. Men det är ett bra tips.
Har 1,2 testovialer liggandes jag kan börja använda, förvisso ... jag kör en egen TRT då mitt testosteron är sänkt i botten av Metadonet. Man bygger inga muskler på 100 mg metadon per dygn, om man inte boostar med exogena grejer.
Men jag ska börja! Har ej råd med gym just nu (jag jobbar lite svart men sparar allt) men har lite grejer hemma jag kan börja med och om jag märker att jag fortsätter träna så skaffar jag ett gymkort. Vill heller inte direkt vistas bland massa fitnessbrudar med 25 % kroppsfett...
Tack för påminnelsen!
Citat:
Ursprungligen postat av
G.Rustan
Jag fick kraftigt ökad nervositet/ångest av båda samtidigt som jag var glad. Men jag är nog känslig för NA påverkan. Venlafaxin och bupropion ökar ångest också på mig.
Är du säker på att Valdoxan gjorde dig nervös? Den har forskats på för GAD med inte helt usla resultat. Den är ju inte en direkt noradrenalinförhöjare utan gör det indirekt, via antagonisering av 5-HT2C, och dess antagonisering av 5-HT2B är direkt antidepressiv och bör vara anledningen till att den minskar ångest hos människor (och även hos råttor).
Voxra däremot, förstår jag. När jag körde den uppgraderade varianten - injektion av skiten - så fick jag efter den 30 sekunder långa kicken en sådan outhärdlig ångest i många timmar. En gång när jag hade injicerat upp emot 8 stycken så började jag nästan böla av ångesten.
Du kanske borde testa lägre dos Venlafaxin. Den har oerhört mycket högre affinitet för SERT än NET så vid låga doser är det en SSRI, i princip. Fast nä, du borde såklart gå på ett rent serotoninpreparat i kombo med - föreslår jag - abilify. Folk ryggar tillbaka när man nämner neuroleptika men de nya partionella agonisterna har inte de permanenta metabola bieffekterna som t ex Zyprexa kan ha. Abilify är faktiskt hjärtskyddande. Precis som Valdoxan är, via antagonisering av 5-HT2B.
Eller, liksom abilify så är jag även positivt inställd till Brexpriprazole, och den binder vansinnigt hårt som partionell agonist vid 5-HT1-receptorn. Och kariprazin......som är bättre än abilify, trots att de binder vid samma receptorer, bara att abilify binder hårdare. Sedan kan såklart kariprazin ha högre intrinsic activity (hur aktiverande/stimulerande substansen är vid receptorn).