2019-12-11, 19:22
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Problemet är att män har tänkt som du i alla tider. Män har vänt på steken och utsett sig själva till ledare och försökt tvinga kvinnor till att vara följare till män. Vår natur är i själva verket att kvinnor leder och män följer. Kvinnan är föräldern, ledaren, uppfostraren, projektledaren, ekonomen, medicinaren osv i all oändlighet. Den dagen kvinnor tar över världen, blir den en bättre plats för oss alla.

Du har helt fel. Kvinnor saknar evolutionärt förmågan att leda. I synnerhet ett samhälle. Det är därför som inga matriarkala eller jämställda samhällen existerat. Enda undantagen är enskilda isolerade infödingsstammar som aldrig behövt konkurrera om resurser. Som går omkring med penisfodral och har stenverktyg.
Citera
2019-12-11, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Du har helt fel. Kvinnor saknar evolutionärt förmågan att leda. I synnerhet ett samhälle. Det är därför som inga matriarkala eller jämställda samhällen existerat. Enda undantagen är enskilda isolerade infödingsstammar som aldrig behövt konkurrera om resurser. Som går omkring med penisfodral och har stenverktyg.

Du är en grottman. Det är slut på grottmän nu. Dags för nya tider. Patriarkatet är dött. Bara att vänja sig. Vi kommer att leva i matriarkat, förr eller senare. Män kanske hinner spränga jordklotet i luften innan men när vi uppstår igen som människor på den här planeten eller någon annan, blir kvinnan ledare då det är hennes naturliga uppgift.
Citera
2019-12-11, 19:47
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Du är en grottman. Det är slut på grottmän nu. Dags för nya tider. Patriarkatet är dött. Bara att vänja sig. Vi kommer att leva i matriarkat, förr eller senare. Män kanske hinner spränga jordklotet i luften innan men när vi uppstår igen som människor på den här planeten eller någon annan, blir kvinnan ledare då det är hennes naturliga uppgift.

Du låter som en spambot. Eller en programmerad autistrobot som klimat-Greta. Men det är grottmänniskoliv som är förknippat med matriarkat. Och kvinnor har bara den makt som män ger dem. Nu kan vi se hur det gick. Åt helvete. Lika lätt kan vi ta makten ifrån kvinnor. Vilket är exakt vad vi ska göra.
Citera
2019-12-11, 19:52
Medlem
Citat:
Du låter som en spambot. Eller en programmerad autistrobot som klimat-Greta. Men det är grottmänniskoliv som är förknippat med matriarkat. Och kvinnor har bara den makt som män ger dem. Nu kan vi se hur det gick. Åt helvete. Lika lätt kan vi ta makten ifrån kvinnor. Vilket är exakt vad vi ska göra.

Funkar för män att ta makten med våld och diskriminering mot kvinnor, ja. Som fega ynkryggar har vi historiskt gjort detta och det gör vi fortfarande. Men det funkar inte i längden vilket vi vet nu. Kvinnor reser sig alltid. Överallt. Och till syvende och sist är det alltid, alltid kvinnan som har makten över mannen. Alla män är en kvinnas barn.
Citera
2019-12-11, 19:57
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Funkar för män att ta makten med våld och diskriminering mot kvinnor, ja. Som fega ynkryggar har vi historiskt gjort detta och det gör vi fortfarande. Men det funkar inte i längden vilket vi vet nu. Kvinnor reser sig alltid. Överallt. Och till syvende och sist är det alltid, alltid kvinnan som har makten över mannen. Alla män är en kvinnas barn.

Jag har svårt att tro att du är av manligt kön. Men om du är en sådan fittriddare till betafjant så kan jag upplysa dig om att kvinnor inte attraheras av sådana. Och all makt bygger ytterst på våld. Det är en illusion att tro annat. Gissa vilka som har störst våldskapital? Jo, vita män.
Citera
2019-12-11, 20:11
Medlem
Citat:
Jag har svårt att tro att du är av manligt kön. Men om du är en sådan fittriddare till betafjant så kan jag upplysa dig om att kvinnor inte attraheras av sådana. Och all makt bygger ytterst på våld. Det är en illusion att tro annat. Gissa vilka som har störst våldskapital? Jo, vita män.

Ja, jag är en fittriddare.
Och jag är en sanningssägare som inte bygger min verklighet på något annat än - sanningen.
Makt bygger inte ytterst på våld. Det är en manlig vanföreställning.
Men jag instämmer i att vita män är den grupp i världen som har fostrats till störst våldskapital. Det är dock ingen komplimang som du verkar uppleva det.
Citera
2019-12-11, 20:46
Medlem
Citat:
Och jag är en sanningssägare som inte bygger min verklighet på något annat än - sanningen.
Men jag instämmer i att vita män är den grupp i världen som har fostrats till störst våldskapital. Det är dock ingen komplimang som du verkar uppleva det.

Måste säga att du har en mycket burdus perspektiv på världen och detta är varför:

Du skrev tidigare om att ta makt igenom våld inte håller i längden, men jag undrar om matriarkatets styre i Tre Kronor verkligen håller i längden. Dom 10-20 åren har ni haft mer och mer inflytande i Sveriges Riksdag och hela landet har fallerat på grund av detta.

Sen vet jag inte vilka tragiska upplevelser du vittnat igenom åren eftersom du tydligen skall representera en "man", men ändå väljer du att ställa dig i kö med andra humana avskum som t.ex. Cissi Wallin som bara vill förstöra för hela samhället inte bara för oss män utan också hela samhället.

Om du inte tänker lägger lappen i handen för patriarkatet så behöver du inte säga välkommen till matriarkatet punkt slut.
Citera
2019-12-11, 20:47
Medlem
Endevils avatar
Citat:

Nej, att all makt bygger på våld har varit en realitet under många tusen år. Du bygger ingenting på sanning utan du befinner dig i en utopisk vänsterbubbla. Men den är på väg att spricka. Europa förvandlas i rask takt till en dystopi till följd av importerat svartmögel och vänstervärderingar. Och ansvaret ligger på kvinnor, punglösa män och kvinnliga värderingar. Vi behöver bara vänta tills ert samhällsbygge rasat ihop. Därefter återtar det vita patriarkatet rodret ser du.
Citera
2019-12-11, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proffesor.marx
Måste säga att du har en mycket burdus perspektiv på världen och detta är varför:

Du skrev tidigare om att ta makt igenom våld inte håller i längden, men jag undrar om matriarkatets styre i Tre Kronor verkligen håller i längden. Dom 10-20 åren har ni haft mer och mer inflytande i Sveriges Riksdag och hela landet har fallerat på grund av detta.

Sen vet jag inte vilka tragiska upplevelser du vittnat igenom åren eftersom du tydligen skall representera en "man", men ändå väljer du att ställa dig i kö med andra humana avskum som t.ex. Cissi Wallin som bara vill förstöra för hela samhället inte bara för oss män utan också hela samhället.

Om du inte tänker lägger lappen i handen för patriarkatet så behöver du inte säga välkommen till matriarkatet punkt slut.

"Ni" har haft mer och mer inflytande? Vilka är "ni"?
Jag har mycket svårt att ta katastrofretorik och känsloargumentation som din på allvar. "Hela landet har fallerat, humana avskum" och liknande uttalanden som jag upplever som bara en massa känslostyrt, smått hysteriskt dravel. Jag vet inte ens vad jag ska svara på detta?
Citera
2019-12-11, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proffesor.marx

Och Cissi Wallin, denna kvinna enligt dig "humana avskum", ska ha förstört för män och hela samhället? Men är detta din verklighetsuppfattning? På allvar?
Citera
2019-12-11, 21:03
Medlem
Patriarkatet får gärna fortsätta styra.

Finland som nu har en kvinnlig ledare, och kvinnlig ledare i alla partier som ingår i regeringen har tagit fram hemliga dokument om hur man ska ta hem IS terrorister från läger nere i Turkiet, Irak och Syrien.

Vi får väl se vad för blod nya finska regeringen får på sina händer. P.g.a att den tänker som bara kvinnor kan.

Jag är glad att Sverige fortfarande motsätter de krafter som vill ta hem radikaliserade terrorister igen till Sverige.

Länge leve Patriarkatet!!
Citera
2019-12-11, 21:03
Medlem
Citat:
Nej, att all makt bygger på våld har varit en realitet under många tusen år. Du bygger ingenting på sanning utan du befinner dig i en utopisk vänsterbubbla. Men den är på väg att spricka. Europa förvandlas i rask takt till en dystopi till följd av importerat svartmögel och vänstervärderingar. Och ansvaret ligger på kvinnor, punglösa män och kvinnliga värderingar. Vi behöver bara vänta tills ert samhällsbygge rasat ihop. Därefter återtar det vita patriarkatet rodret ser du.

Att vita män har tagit makt genom det våldskapital vi har fostrats till är sant. Att det skulle ha varit så i hela människans historia är falskt. Mycket falskt och det vet vi. Människan är till sin natur inte våldsam och det visar många utgrävningar som gjorts där man funnit att människan är en fredlig, samarbetande varelse till sin natur.
De som har förstört världen och människors fred på jorden, är framför allt vita män med ett enormt inlärt våldskapital. Vita män är en minoritet på jorden och vi har alla förlorat på att denna lilla grupp dumskallar med våld och andra fega odemokratiska metoder, har roffat åt sig för mycket makt på jordklotet. Dit lär vi aldrig komma igen och nu faller patriarkatet som ett korthus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in