• 1
  • 2
2019-12-11, 14:36
Moderator
tobess avatar
Är det inte såna resor kidsen åker på för att kunna supa, röka och knulla runt utan att behöva bry sig om att föräldrarna ska märka något? Det är iaf det intrycket jag fått av s.k. "språkresor"
Citera
2019-12-11, 14:42
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Är det inte såna resor kidsen åker på för att kunna supa, röka och knulla runt utan att behöva bry sig om att föräldrarna ska märka något? Det är iaf det intrycket jag fått av s.k. "språkresor"

Nja, inte när det rör sig om barn "upp till 12" ändå väl? Låter mer som en modern variant av sommarkollo, där det väl visserligen busades en del men kanske inte så himla mycket på de områdena du tar upp.
Citera
2019-12-11, 14:43
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akzag
Barnet är borta i en månad, bor tillsammans med andra barn ( upp till 12 ) samt har en handledare som "vaktar" över barnen.

De får göra aktiviteter och lära sig genom att "uppleva" upplevelsen.
Min son vill åka på en sådan resa, jag känner att det inte verkar vara så givande?
Någon som kan dela med av sin erfarenhet?
Mvh

inte utanför västvärlden.
Citera
2019-12-11, 14:51
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Nja, inte när det rör sig om barn "upp till 12" ändå väl? Låter mer som en modern variant av sommarkollo, där det väl visserligen busades en del men kanske inte så himla mycket på de områdena du tar upp.

Missade delen om att det var upp till 12 då låter det nog betydligt mer vettigt.

Men och andra sidan kryper ju sån där skit ner i åldrarna så vete fan hur det ser ut numera på dylika ställen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in