Citat:
Ursprungligen postat av
Choow.h
Togs upp i rättegången att under 14 minuters tid har E och M varit ensamma med offret enligt Telefon satellit och sedan där efter åkt hem om bytat om och kommit tillbaka. Sen har även E's pappa tvättat en maskering förmodligen för att undanhålla bevis. Det är så mycket ni ännu inte vet och därför är ni så självsäkra med att peka finger. Om ungefär 6 veckors tid är det prövning i Hov. Fråga 1. Varför var de 14 min själva med offret, 2. Varför har de åkt hem om och bytat om, 3. Varför har hans pappa rengjort en maskering,4. Varför sägs det att V tejpat offret när inga DNA på tejpen tillhört V utan M och nej inga handskar har använts då DNA fanns på en tröja. Hoppas några pusselbitar faller samman era Advokater
1. Kl
23.16 var de vid eller alternativt i närheten av Es bostad. På bra sommarväg tar det ca
40 min att köra till Ånge. Så vi lägger på ca
5 min för att det var vinter, halka, mörkt och bitvis landsväg.Så även om vi förutsätter att de satt i bilen och var direkt redo att åka till Ånge på minuten så bör de ha landat absolut tidigast i Ånge vid
00.00-00.05. De går från bilen till huset, fram till AR, försöker få bort tejpen, letar sax, jobbar med att klippa bort den hårt satta tejpen utan att skada honom mer, dra bort 5 meter tejp. Då borde kl vara kring
00.05 - 00. 10 . För oavsett vem som dödat honom så har dessa moment gjorts. Det vet vi eftersom I skickade filmen på AR när han var tejpad, och tejpen var borta när ambulans kom.
Under ca
4-9 minuter ska sen alltså M och E
efter att ha befriat honom från tejpen (alternativt befriat honom sedan), valt att döda honom för att sedan ringa SOS, försöka återuppliva honom och sätta sig snällt och vänta på polis? Det finns ingen rimlighet alls i det. Så teoretiskt kanske möjligheten finns, men det är extremt osannolikt.
2 Varför de bytt om har vi ju dragit en gång. Därför att de pulsat i snön (gott om snö i norrlandsskogarna, inte som i Malmö) och var blöta och förmodligen kalla.
3 Vet inte vad du pratar om för maskering. Den enda som hade mask var ju V, så har Es pappa rengjort den så får väl V tacka honom för att han hjälpt till att skydda honom då, då är det ju till Vs fördel
4. Den har vi också dragit en gång. Att Ms dna fanns och var tydlig nog att härröra till person är för att han var den senaste att ta på tejpen när han försökte rädda AR. Det fanns även annan dna men det var för komplext för att kunna härröra det till person. Däremot är det ju rejält försvårande att V själv berättade för sin vän vad han gjort, information som ingen annan kunnat veta än förövaren.
Advokat vet jag inte om nån försöker vara, men vill man ha sanningen måste man utgå från fakta, inte utifrån hur man vill att det ska vara. Tror de flesta här inne (förutom inblandade och närstående) önskar att alla 4 fick livstid.