• 1
  • 2
2019-12-11, 05:12
Medlem
Lite kortfattat. Dom stoppa mig och min kompis när vi körde bil. Dom sa att det var en vanlig nykterhetskontroll. Sen ber dom oss gå ut från bilen.Stod där länge i kylan utan att något hände.Sen kommer två poliser till,den manliga var väldigt otrevlig, han sa att vi absolut inte får prata även om vi bara prata om hundar.Man kände sig kränkt och maktlös. Dom andra poliserna stod helt tysta medans deras kollega hade dålig attityd. Står där ett långt tag till och väntar bara, dom säger att dom tycker att min kompis är påverkad när hon inte är det. Det kommer ytterligare två poliser till, så alltså sammanlagt 6 poliser. Dom vill ta urintest på oss. Dom visiterar oss och var tvungna att ta av skorna och stå där i kylan. Sen splittrar dom på oss för dom tar min kompis till sjukhus för att ta blod & urinprov. Dom hade frågat en skola/kontor om dom kunde låna toaletten för att ta urintest på mig, efter att jag hade tagit prover så har dom dörren öppen och känner mig väldigt kränkt eftersom det var många människor som gick förbi & kolla. Min kompis är livrädd för sprutor och får panikattack och gråter men det brydde dom inte sig om och sa kommentarer som ”äsch nu får du faktiskt lugna dig”. Dom tar till sist hennes körkort för dom misstänker att hon är påverkad, hon ber dom att ta snabbtest för att se att hon inte är påverkad, men det vägrar dom. Dom vägrade säga deras namn! Man kände sig kränkt och vi var så frusna och vi fick ha våra hundar i bilen medans dom höll i oss. Detta tog 4-5 timmar.Mesta av tiden var vi ute i kylan. Har dom gjort något fel?
Citera
2019-12-11, 05:36
Medlem
kalkryggars avatar
Vad hade dom för skäl att misstänka er?

Din text är mycket jobbig att läsa eftersom du inte delar in i stycken. Men läste jag rätt när jag förstod det som att du fick stå och pissa i en random skoltoalett med öppen dörr och vanligt folk tittandes in på dig under processen?

Var skedde detta någonstans?

Har du/ni någon tidigare historia med polisen, brott och straff?
Citera
2019-12-11, 05:38
Medlem
Det är inte mycket som stämmer här
Citera
2019-12-11, 05:47
Medlem
Har ingenaning varför dom stoppa oss från början för dom vägra berätta något. Min kompis är grön och hennes bil är grön. Jag ber om ursäkt om texten var svår o läsa. Jag har brott sen innan men inte min kompis. Förstår självklart att dom tex tar mig på urintest. Tycker bara att dom betedde sig så dåligt mot oss. Inte när jag väl kissa men efteråt hade den manliga polisen dörren öppen helt, kändes verkligen som han gjorde det med mening. Den kvinnliga stängde dock dörren en gång när den manliga inte var där. Detta skedde i Ängelholm, Skåne.

Att det tar detta 4-5 timmar för detta, och tvingar oss stå ute i kylan, och låter våra hundar sitta i bilen denna tiden o frysa. Vi fick inte ens ta på dom jackor, vi fick inte prata av en polis. Vi skulle stå helt stilla bara.

Dom vägra säga sina namn & varför dom gjorde som dom gjorde.
Citera
2019-12-11, 05:50
Medlem
Vad tycker du inte stämmer?
Citera
2019-12-11, 06:01
Medlem
Att 6 poliser lägger 5 timmar på ett urinprov.
Citera
2019-12-11, 06:06
Medlem
Jag tyckte det också var skumt, och det var 4 poliser med min kompis när hon skulle ta blodprov..
Citera
2019-12-11, 06:06
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miimmii
Har ingenaning varför dom stoppa oss från början för dom vägra berätta något. Min kompis är grön och hennes bil är grön. Jag ber om ursäkt om texten var svår o läsa. Jag har brott sen innan men inte min kompis. Förstår självklart att dom tex tar mig på urintest. Tycker bara att dom betedde sig så dåligt mot oss. Inte när jag väl kissa men efteråt hade den manliga polisen dörren öppen helt, kändes verkligen som han gjorde det med mening. Den kvinnliga stängde dock dörren en gång när den manliga inte var där. Detta skedde i Ängelholm, Skåne.

Att det tar detta 4-5 timmar för detta, och tvingar oss stå ute i kylan, och låter våra hundar sitta i bilen denna tiden o frysa. Vi fick inte ens ta på dom jackor, vi fick inte prata av en polis. Vi skulle stå helt stilla bara.

Dom vägra säga sina namn & varför dom gjorde som dom gjorde.

Du skriver lite förvirrat och om du vill ha svar så citerar du den du svarar. Annars så får den inte upp det och kan helt missa att du svarar dom.

Kan du inte prova att beskriva händelsen så det blir förståeligt för den som läser? Var tydlig och antyd inte massa saker. Att du är missnöjd förstår nog alla men det är svårt att kunna avgöra/bedöma något av det du skriver eftersom det inte går att få grepp om händelser.
Citera
2019-12-11, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miimmii
Jag tyckte det också var skumt, och det var 4 poliser med min kompis när hon skulle ta blodprov..

Var tog dom blodprovet?
Citera
2019-12-11, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Var tog dom blodprovet?

Dom tog blodprovet på sjukhuset i Ängelholm.
Citera
2019-12-11, 07:18
Medlem
När dom stoppar oss så frågar dom efter legitimation osv, den ena polisen står kvar vid oss medans vi väntar ett tag på andra polisen som är inne i bilen för att kolla våra uppgifter, han pratar i telefon länge också. Dom tar alkohol test på min kompis. Dom ber oss gå ut från bilen till sist. Dom kollar oss i ögonen med ficklampa. Den ena polisen säger att han vet om att min kompis är drogpåverkad när hon inte är det, och att dom vill antagligen ta urintest på oss.

Sen kommer två poliser till, den manliga kommer till oss och bara står tyst i några minuter, hälsar inte när vi säger hej utan bara stirrar i våra ögon utan att blinka. Man kände sig så obekväm när den manliga polisen kom! Jag & min kompis pratar då om våra hundar, helt plötsligt säger han bestämt ”var tysta, ni får inte prata”. Vi fråga såklart varför, och att det lät helt sjukt att han kan bestämma om vi får prata eller inte, han höjer rösten lite och säger bara att vi måste vara tysta. Vi prata högt så dom hörde exakt vad vi prata om också. Ska tillägga att i varje bil var det en lärling, som verka inte kunna allt. Vi hade fått prata hur mycket som helst nnan men inte av han, och dom andra poliserna sa inte ett ljud när han hade väldigt dålig attityd, man såg nästan på att dom tyckte det var konstig att vi inte fick prata.

Sen kommer ytterligare två poliser till, då ska dom visitera oss, fick ta av skorna också och stå i kylan. Dom kollar noga i bilen också, stökar upp i bilen utan att städa. Dom hitta såklart inget. Efter vi blivit visiterade så säger dom till oss att dom har bestämt nu att dom ska ta urintest på mig, blod och urintest på min kompis. Min kompis får panikattacker och gråter, för hon har extrem rädsla för nålar. Dom sa bara ”att det är inte farligt och det är bara att lugna ner dig!” Dom tar sen henne i armarna och tar henne till bilen hastigt även om hon gråter och har panikattack! Jag får vänta ett tag till ute i kylan, sen tar dom mig in på en skola/ett kontor för att utföra ett urintest. När urintestet är klart så går vi in i deras bil för att dom skulle ha ett förhör med mig, frågar vanliga frågar förutom att det verkade som den manliga lekte en lek med mig, tex ”men du svara att du nekar till något brott, men ändå så säger du att det är okej om dom skickar brev hem. Det är väldigt konstigt o svara så om man inte har gjort ett brott” osv..
Dom tog salivprov på mig i bilen också.

Min kompis hade det väldigt jobbigt när dom skulle ta blodprov, dom höll i henne hårt i armarna och hon var tvungen att ligga ner. Hon var helt nerkyld, eftersom vi fått stå stilla i ca 4 timmar i kylan. Så sköterskan var tvungen att ta 5 stick..
Hon bad om att dom skulle ta snabbtest på hennes urin så att dom ser att hon är nykter, men det vägra dom. Känns som dom gjorde så för att dom ska kunna ta hennes körkort tillfälligt. Känns som detta är också för att visa lärlingarna hur det kan se ut tex.. Har blivit tagen in på urinprov några gånger innan och dom har alltid tagit snabbtest och eventuellt analys om du visar positivt eller om dom har en stor misstanke om att du brukar droger, så tycker det är skumt.

Jag blev klar innan min kompis, så jag får vänta i hennes bil hur länge som helst på att min kompis skulle komma tillbaka, när polisen sa till mig att hon borde vara här när som helst. Min kompis telefon är i bilen ser jag också.. Tillsist ringer min kompis från hennes mammas telefon och säger att dom tänkte inte köra tillbaka henne från sjukhuset så hon fick gå hem. Hör på henne att hon är förstörd och gråter, både för att hon har ont om pengar och kan knappt ta sig till jobbet när hon inte har körkortet & för att hon känt sig illa behandlad.
Vi båda har känt oss så kränkta..
Sen att dom vägra säga deras namn eller vad som pågick tycker jag är dåligt!

Tänker bara om dom gjort något fel?
Och att dom vägrar ta snabbtest så dom kan ta hennes kortkort är så sjukt! Förstår verkligen inte varför dom var så många poliser heller.

Är inte så duktig på att skriva så ber om ursäkt om det är svårt att läsa!
Citera
2019-12-11, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du skriver lite förvirrat och om du vill ha svar så citerar du den du svarar. Annars så får den inte upp det och kan helt missa att du svarar dom.

Kan du inte prova att beskriva händelsen så det blir förståeligt för den som läser? Var tydlig och antyd inte massa saker. Att du är missnöjd förstår nog alla men det är svårt att kunna avgöra/bedöma något av det du skriver eftersom det inte går att få grepp om händelser.

Skrivit en ny text nu!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in