2019-12-09, 04:31
Medlem
Väldigt många likheter med detta kontot

https://www.facebook.com/manuela.graziani.587/
Citera
2019-12-09, 05:35
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
SaveMySweden är ett medieprojekt som riktar sig till en internationell publik och skriver negativt om Sverige. Det handlar om de vanliga käpphästarna; Sverige islamiseras, araber våldtar svenska flickor, George Soros styr Sverige, yadda yadda. Här är deras sajt och profiler i sociala medier:
Varning! Facebookgruppen innehåller stötande bilder på Elin Krantz livlösa kropp.

De som står bakom går inte ut med sina namn, men jag tror mig ha luskat reda på att det är svenska pro-israeliska journalister, varav en av dem är Annika Hernroth-Rothstein. Nedan följer indicierna:

Sajten https://www.savemysweden.com är en felaktigt konfigurerad WordPress-blogg som läcker information om upphovsmakarnas identiteter. Den administreras via ett israeliskt webbhotell/isp som heter 012 Smile Telecom. Domänen savemysweden.com har registrerats via detta webbhotell. Registratorns epostadress är ovadian@012.net.il (Ovadian är ett ovanligt hebreiskt namn och il Israels toppdomän) och bloggadministratörens epostadress är brünnhilde@012.net.il. Brünnhilde är en valkyria i nordisk mytologi och förekommer i Richard Wagners operor.

Twitterkontot skriver få egna tweets utan retweetar mest länkar till svenska och engelska artiklar på Samhällsnytt, Breitbart och liknande sajter. Även tweets till kända högerextrema debattörer såsom Jan Sjunnesson och Gustav Kasselstrand retweetas och länkar till den egna sajtens artiklar.

En lustig detalj är att det ibland retweetas tweets från japanska och koreanska (?) twittrare. Exempelvis det här, det här och det här. En tänkbar förklaring är att kontot delvis är automatiserat och därför gör märkliga misstag ibland.

De flesta tweetsen är på svenska eller engelska men ett av dem är på hebreiska. Att den som sköter kontot är intresserad av israel-palestinakonflikten märks på grund av tweet som det här, det här och det här.

Ungefär samma material postas på facebooksidan.

Personen som driver SaveMySweden pratar svenska och engelska flytande och åtminstone lite hebreiska, har stark israelanknytning, är van vid den här sortens medieprojekt och är troligen en kvinna eftersom denne valt smeknamnet Brünnhilde. Dessutom anges, kanske av misstag, Annika Hernroth-Rothstein som författare till en artikel på sajten; "The Lessons From Sweden's Catastrophe Muslim Immigration" vilket stärker misstankara mot just henne.

Ämnet för tråden är alltså vilka som står bakom SaveMySweden och vad vi vet om dem. Varför vill israeliska intressen svärta ner Sveriges rykte? Är sajten en del av israelisk Hasbara?

Du kan väl vara snäll och även beskriva vad som är desinformation i detta? Vad jag ser så är det helt korrekt information som återges.

För övrigt tycker jag att du spär på antisemitismen, allt är inte Israels fel.
Citera
2019-12-09, 12:09
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Intressant och märkligt på samma gång. Vilken är agendan? Judar har varit starkt drivande för att rasera det svenska samhället och ersätta det med mångkultur och det kaos som följer i mångkulturens spår.

Judar har också internationellt framställt mångkultur och islam som det nya rätta, den moderna Framtiden.

Så varför göra en websida och facebookgrupp som visar på hur misslyckat detta med mångkultur är i praktiken? Vad vinner man på det? Är det mossad som är i farten för att se hur snabbt svenska myndigheter agerar för att stänga ned siten och facebook-gruppen?

Inget svårt att förstå alls. Judar är starkt pådrivande när det gäller massinvandring så varför skulle de skapa counterjihad internetsidor? Svaret är enkelt, målet med massivandringen är kaos och krig. Propaganda där man får grupperna att hata varandra faller då naturligt in i bilden.

Jag är inte ett dugg förvånad över att jag ser dessa "sverigevänliga" israeliska internetsiter utan precis som jag hade förväntat mig. Det här var uppenbart redan 15 år sedan då flertal counterjihadsidor drevs av judar. Jihadwatch.org är en av de äldsta som officiellt drivs av judar och sponsras av Israel.
Citera
2026-09-17, 12:47
Medlem
sylvaticums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Namnet som användes för att registrera domänen 2016 var Nisan Ovadian, telefon: +972504541296.
Som sagt det är bara en front.

här är nisan ovadian, https://www.facebook.com/nisan.ovadia
Poserar bl. a i IDF-uniform.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in