2019-12-08, 15:14
Medlem
Var det vid hållplatsen Lindholmen då? Nära Science park?
Citera
2019-12-08, 15:14
Medlem
Cauterizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19A
Jag skulle uppskatta löst att större delen av besökarna hade anlänt före 23 och lämnade efter 02.

Ah, jag var inte där själv så det var bara en tanke jag hade. Då låter det inte så troligt som du säger.
Citera
2019-12-08, 15:28
Medlem
grasuggan99s avatar
Fasen vad obehagligt. Lindholmen är väl tvärdött på kvällarna?
Citera
2019-12-08, 16:11
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svammel
Det händer en massa saker som aldrig når dagens ljus, som aldrig kommer i tidningen

fick höra att i fredagsnatt var det en 20 årig kvinna som blev överfallen vid Olskroken och där gärningsmannen försökte få in henne i en vit skåpbil. Enligt den unga kvinnan var det en "östeuropé"
typ balt eller polack eller dylikt (hantverkare?)
hon lyckades slå sig fri och nå porten med 1 sekunds marginal...

riktigt sjukt i Göteborg nu..

Vadå mitt på torget eller vad?
Citera
2019-12-08, 16:16
Medlem
Cauterizers avatar
Uppdatering från Polisen.se kl 15:50

Gällande försök till mord i natt kl 00.27
Utredningsarbetet fortsätter, ingen är ännu gripen. Kvinnan, som vi ännu inte hållit förhör med kommer att höras under kvällen om allt går enligt plan.
Citera
2019-12-08, 16:40
Medlem
Svammels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Vadå mitt på torget eller vad?

Inte mitt på torget men alldeles i närheten.
Det var min flickväns kompis dotter som råkade illla ut.. Polisanmälan gjordes med Inget i polisens rapport om nattens händelser...

Anmärkningsvärt.. Han kommer försöka igen
Citera
2019-12-08, 17:14
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svammel
Inte mitt på torget men alldeles i närheten.
Det var min flickväns kompis dotter som råkade illla ut.. Polisanmälan gjordes med Inget i polisens rapport om nattens händelser...

Anmärkningsvärt.. Han kommer försöka igen
Har hon beskrivit gärningsmannen?
Citera
2019-12-08, 17:17
Medlem
Svammels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Har hon beskrivit gärningsmannen?
Inte mer än att det inte var en svensk... Snarare åt öst europe hållet.
Citera
2019-12-08, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikhita
Det finns en person som nyligen rymt från rättspsyk.

(FB) Våldsbrottsling har rymt från rättspsyk i Gbg 26/11-19

Även en IS-hemvändare som gripits två ggr på två veckor för våldsbrott mm och anses vara "en tickande bomb"...
Stackars tjej oavsett vad det var för galning🙈 Göteborg är katastrof, noll trygghetskänsla...
Citera
2019-12-08, 17:51
Medlem
fernebos avatar
Man kan ju tycka att om en kvinna blir överfallen och svårt knivskuren av en för henne ökänd person i ett lugnt så borde händelsen få mycket större uppmärksamhet. Polisen borde naturligtvis gå ut med det de vet och snabbt få ut ett signalement. Eller ska polisen och vänta på fler överfall och att nån dör? En synnerligen farlig person går uppenbarligen lös.
Citera
2019-12-08, 17:56
Medlem
19As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Man kan ju tycka att om en kvinna blir överfallen och svårt knivskuren av en för henne ökänd person i ett lugnt så borde händelsen få mycket större uppmärksamhet. Polisen borde naturligtvis gå ut med det de vet och snabbt få ut ett signalement. Eller ska polisen och vänta på fler överfall och att nån dör? En synnerligen farlig person går uppenbarligen lös.

Enligt GP ska hon förhöras under eftermiddagen idag. Så det kanske inte finns så mycket än att gå ut med.

Citat:
Senare under söndagen uppger Brehm att man hoppas kunna hålla förhör med kvinnan under eftermiddagen.
Citera
2019-12-08, 18:52
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Personrån, misshandel och knivar hör numera ihop. Det har tyvärr blivit vardagsmat i Göteborg.
Står ju i GP nästan varje dag om dessa brott.
Annars är det narkotika beslag eller gängrelaterade händelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in