2019-12-08, 03:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PsykOlogiskt
Vet du vem som förmodligen inte tycker ett dugg synd om sig själv? Våldtäktsmannen..
Jag har själv blivit våldtagen. Jag tror ändå inte på detta.

Då är du medberoende. Det är bara o googla.

Det enda denna våldtäktsmannen förmodligen ångrar, är det faktum att han åkte fast..
Citera
2019-12-08, 03:28
Medlem
PsykOlogiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Då är du medberoende. Det är bara o googla.

Det enda denna våldtäktsmannen förmodligen ångrar, är det faktum att han åkte fast..

Det kan ju inte du veta.
Citera
2019-12-08, 03:34
Bannlyst
Det är faktiskt ganska vanligt det här. Och vanligare som kvinna. Ni känner så mycket empati för allt att det ibland blir svårt att korrigera.

Något du kan ta en koll på om du tror att hjärtat klarar det. Är "the donught operator" på youtube..

Det är en fd polis som lägger upp en massa filmer från polisers infield kameror. Där man kan se hur folk beter sig. Ofta blir det ramaskri i media. Och twitter flödar över med meddelanden som "Omg, another black man killed by racist white police". Sen ett litet klipp på 3 sekunder där förövaren blir skjuten och det ser ganska oskyldigt ut.

Det donught operator gör då. Är att gå igenom hela klippet och förklara varför polisen agerar som dom gör i olika situationer. Där kan man se att den "oskyldiga" faktiskt har sprungit runt och blivit jagad i en hel timme av polisen innan, för att han har dödat en massa människor. Skjutit sin morsa i huvudet och sen riktade sitt vapen mot polisen innan någon gick in och klippte det.

Det kanske kan fungera lite som rehab tänker jag? Och få dig att tuffa till dig och se en annan sida än att "alla kriminella egentligen är brottsoffer" hela tiden.
Citera
2019-12-08, 03:34
Bannlyst
Citat:
Det kan ju inte du veta.

Jo det kan jag.
Citera
2019-12-08, 03:39
Medlem
PsykOlogiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Jo det kan jag.
Hur?
Citera
2019-12-08, 03:41
Bannlyst
Citat:
Hur?

Jag kollar på situationen ifrån flera vinklar än att utgå ifrån att det jag känner är det enda rätta.

Du utgår ifrån att alla fungerar som dig. Att alla vill och försöker få sin chans. Men verkligheten är att det inte fungerar så.
Citera
2019-12-08, 04:16
Medlem
Citat:
Jag tänker på dessa människor väldigt ofta. Det påverkar mitt eget mående negativt.
Vi föds "rena", personerna måste ha gått igenom så mycket själva.
De måste känna sig så ensamma.

Tanken på hur de känner gör ont för och påverkar mig nästan dagligen.

Antar att detta är en trolltråd? Dom är knappast ensamma, dom har massa med bruschor och springer runt i gäng hela dagarna. Dom njuter av att råna, misshandla, våldta och förnedra sin offer. Dom har lägre empati-nivåer antagligen pga dom är svårt inavlade och dras till sadism, djurplågeri, mobbning och liknande. Dom är snarare odjur som förstör samhället och folk som dig hjälper dom att göra det då dom ser svensk naivitet och vänlighet som svaghet som ska utnyttjas och straffas.
Citera
2019-12-08, 05:22
Medlem
Android2000s avatar
F ö också kvinna som TS, men tycker inte synd om våldtäktsmännen. Lås in dem/ut med dem.
Citera
2019-12-08, 05:43
Citat:
Jag tänker på dessa människor väldigt ofta. Det påverkar mitt eget mående negativt.
Vi föds "rena", personerna måste ha gått igenom så mycket själva.
De måste känna sig så ensamma.

Tanken på hur de känner gör ont för och påverkar mig nästan dagligen.

Du låter som en svag människa?
Citera
2019-12-08, 07:32
Medlem
yz44s avatar
Det finns personer som inte är lämpliga att ha i ett samhälle, de har själva valt sitt liv.
Problemet i sverige är väl att det daltas alldeles för mycket med denna grupp.
Citera
2019-12-08, 07:48
Medlem
Kennethkvartings avatar
Det som TS skriver, att kriminella, våldtäktsmän och diverse drägg är offer för vissa omständigheter tror jag också.

Det är bara det att det finns så många som är offer för samma omständigheter som väljer att inte bli kriminella.

Alltså är fattiga, eländiga uppväxtförhållanden en delförklaring, men famimig ingen ursäkt till varför man blir ett drägg.

En intressant fallstudie i ämmet är den här snubben The Iceman Kuklinsky

https://youtu.be/mmY3qhlCshY

Han växte upp med en elak, misshandlande far och en mor som aldrig skyddade honom...

...jag vet fler som har haft en liknande uppväxt som INTE blev yrkesmördare, just eftersom de inte var födda onda som Richard Kuklinsky var.
Citera
2019-12-08, 10:37
Medlem
Jag gillar ditt sentiment och har tänkt i liknande banor förut.

Folk är äckligt våldsamma och förstår inte att t.ex att allt våldtäktsmän behöver är professionell hjälp. De är psykisk sjuka och utför inte sina handlingar bara för att, deras starka "urge" överträffar dom och det är där dom behöver hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in