Flashback bygger pepparkakshus!
2020-04-05, 21:17
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turgenjev
Varför svarar du på en fråga du inte vet? Solidariskt skadestånd innebär att två eller flera delar skadeståndsansvaret för den utdömda summan. Inte att flera betalar samma summa.

Jag svarade på detta igår när det enda som fanns att tillgå var artikeln på föregående sida ifrån svt om jag inte minns fel. I denna artikel står det att dessa ska betala 329k vardera och artikeln är således fel.

Jag var felinformerad och skyller såklart ifrån mig på svt: https://sverigesradio.se/artikel/7443346
Senast redigerad av Flaskbackare 2020-04-05 kl. 21:20.
Citera
2020-04-09, 16:21
Medlem
Vilka djävla psykopater.. hoppas de avlider i tarmvred dagarna innan de kommer ut från sina straff
Citera
2020-04-09, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utivarhage
Vilka djävla psykopater.. hoppas de avlider i tarmvred dagarna innan de kommer ut från sina straff

Tror dom inte kommer Överleva hela fängelsetiden med tanke på vad dom gjort!
Tror dom kommer få sota för det inne på gården.Annars blir det nog väldigt kort efter fri givning
Citera
2020-04-09, 19:23
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lgswe
Tror dom inte kommer Överleva hela fängelsetiden med tanke på vad dom gjort!
Tror dom kommer få sota för det inne på gården.Annars blir det nog väldigt kort efter fri givning

Man skulle kunna önska dem det, men hamnar inte sexualbrottslingar med sina jämlikar på Skogome?
Citera
2020-04-09, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Man skulle kunna önska dem det, men hamnar inte sexualbrottslingar med sina jämlikar på Skogome?

Det här är ju inga sexual brottslingar utan Sjuka av en annan anledning..Vad dom gjort är något av det sjukaste man läst om i Sverige eller så är dom jävulsk över sexuella.Då skulle dom få en Dom kraft typ 8-tonnare upp körda som hämnd + klippta öron ..

Helt sjuka enligt mig !
Citera
2020-04-11, 00:24
Medlem
Dunderutterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ingen som råkar sitta på domen i detta ärende? Personligen är jag lite nyfiken på om man gjorde eller åtminstone begärde rättspsykiatrisk undersökning av gärningsmännen.

Förvisso verkar varken SK eller KB vara trevliga personer, men åtminstone KB tycks i min mening även ha något rejält fel i skallen om man läser FUP. Nog för att folk kan begå våldsbrott utan att ha någon underliggande psykiska störning, men att stympa andra och våldta dem med redskap utan något egentligt "vettigt" motiv känns allt annat än normalt, oavsett om droger var inblandade eller inte.

Känner KB väldigt bra. Har aldrig uppfattat att hästarna har sprungit iväg. Personligen tycker jag att han är en snäll och omtänksamma person. Har väldigt svårt att greppa över hela situationen. Trodde aldrig att han var kapabel till det som hände.
Citera
2020-04-11, 01:45
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderuttern
Känner KB väldigt bra. Har aldrig uppfattat att hästarna har sprungit iväg. Personligen tycker jag att han är en snäll och omtänksamma person. Har väldigt svårt att greppa över hela situationen. Trodde aldrig att han var kapabel till det som hände.

Där ser man. Personligen känner inte de inblandade alls, så allt jag har att utgå ifrån i mina spekulationer är vad som framkommit i FUP och domen i det här ärendet och om du uppfattat KB som snäll och omtänksam kan jag onekligen förstå att du har svårt att greppa vad han faktiskt har gjort.

Vad som skaver i min mening är å ena sidan hur rått, systematiskt och utstuderat våldet faktiskt var och å andra sidan hur klara motiv lyser med sin frånvaro.
Citera
2020-04-19, 08:01
Medlem
Varför så lite drag här i tråden? För att GM är svenskar eller?? fb i sin sämsta dager...

Är domen överklagad?
Rubriken på tråden kanske borde ändras också?
Citera
2020-04-19, 08:25
Medlem
Angryrodents avatar
Lisa Holm,Tova Moberg allting som är kånstigt eller intressant.. här 2 pundare nästan bögdödade en annan pundare? Vem fan bryr sig dom var inte spec snygga eller speciella för alla som inte är närstående tror jag inte någon bryr sig..
Citera
2020-05-09, 04:50
Medlem
Citat:
Dömda för tortyrmisshandel – nu vill de frias

De två män som dömdes av Gällivare tingsrätt till nio års fängelse för grov våldtäkt och synnerligen grov misshandel och ärendet ska prövas av hovrätten i slutet på maj. "Inte ställt bortom rimligt tvivel att min klient utfört handlingen," säger advokat Lennart Wiklund.

https://nsd.se/lokalt/gallivare/arti...frias/7r3n14kj
Citera
2020-05-24, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleskuttarn
https://nsd.se/lokalt/gallivare/arti...frias/7r3n14kj

Tack! Spännande, hoppas de åker in längre..
Citera
2020-06-06, 10:01
Medlem
Finns det någon som kan lägga upp FUP eller domen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in